بیمارستان 96 تختخوابی برکت قرچک افتتاح و عملیات ساخت بیمارستان 200 تختخوابی ورامین آغاز شد

ورامین – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: بهره‌برداری از بیمارستان 96 تختخوابی برکت قرچک و عملیات ساخت بیمارستان 200 تختخوابی ورامین پنجشنبه گذشته با حضور وزیر بهداشت،معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز شد.
ساخت بیمارستان 96 تختخوابی برکت شهید ستاری شهرستان قرچک که از مصوبات سفر دولت است با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و نیز اعتباری بالغ بر 340 میلیارد ریال طی مدت چهار سال انجام شده است.
ظرفیت این بیمارستان در زمان آغاز عملیات ساخت، 64 تخت در نظر گرفته شده بود که با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی در این منطقه از کشور، تصمیم بر تکمیل بیمارستان با 96 تخت بیمارستانی گرفته شد.
برای ساخت این پروژه 335 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که 220 میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت و 115 میلیارد ریال توسط بنیاد برکت تامین اعتبار شده است.


بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک دارای بخش‌هایی مانند اورژانس، جراحی عمومی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، داخلی، دیالیز، مراقبت‌های ویژه ICU، CCU و NICU، زایشگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه و درمانگاه است.
وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان برکت شهید ستاری شهرستان قرچک گفت: در شرایط کنونی مردم فشارهای زیاد اقتصادی متحمل شده‌اند که ناشی از گرفتاری‌های بین‌المللی و نیز برخی ناکارآمدی‌ها و کم توجهی‌های خودمان در داخل است.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: مردم ولی نعمتان انقلاب هستند و مسئولان نباید اجازه دهند فشارهای اقتصادی خاطر مردم را برنجاند.
وی اضافه کرد: یکی از بخش‌های مهم کشور حوزه بهداشت و درمان است که باید حواسمان را در خدمات رسانی به مردم در این زمینه جمع کنیم زیرا کم توجهی در این بخش مردم را بشدت دردمندتر خواهد کرد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از وظایف ما توجه به نقاط کمتر برخوردار است تاکید کرد: بخش‌هایی در استان تهران وجود دارد که در حوزه سلامت از مناطق محروم کشور در برخی نقاط مرزی نیز ضعیف‌ترند و نیاز است با کار جهادی و توجه ویژه این مشکلات برطرف شود.
وی ادامه داد: در شهرهای قدس، ملارد، بهارستان، پرند، بومهن، اسلامشهر و شهریار استان تهران حتی یک تخت بیمارستانی نداریم.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: وزارت بهداشت درحال ساخت بیمارستان دراین مناطق است اما سرعت پیشرفت طرح‌ها مورد انتظار مردم نیست و مردم ما واقعا صبور و قدرشناس هستند.
وی گفت: در وزارت بهداشت مصمم‌تر از همیشه درکنار شرکای خود ازجمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بیمه‌ها و نهادهای انقلابی نهایت تلاش خود را خواهد کرد بیش از گذشته زحمت برای مردم ایجاد نشود.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به افتتاح بیمارستان شهید ستاری قرچک گفت: هرچند اداره این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده ولی تعرفه آن کاملا دولتی است.
وزیر بهداشت افزود: با افتتاح بیمارستان قرچک بخشی از نیاز مردم این شهرستان به تخت بیمارستانی و خدمات تخصصی درمانی برطرف می‌شود.
* ساخت بیمارستان 200 تختخوابی ورامین آغاز شد
عملیات احداث بیمارستان 200 تختخوابی شهرستان ورامین هم آغاز شد.
ساختمان جدید بیمارستان شهید مفتح ورامین در زیربنای 20 هزار و 70 مترمربع و شش طبقه به صورت پلکانی توسط بنیاد برکت (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) طی تفاهم نامه‌ای بین این بنیاد با وزارت بهداشت احداث می‌شود.
احداث این بیمارستان با 200 تختخواب در نظر گرفته شده که با احتساب بخش اورژانس به 226 تختخواب افزایش پیدا می‌کند.با احتساب بیمارستان فعلی شهید مفتح و برنامه‌ریزی توسعه شهرستان ورامین در حوزه بهداشت و درمان تا افق سال 1404 تعداد تخت‌های بیمارستان شهید مفتح به 339 تختخواب افزایش پیدا می‌کند.
وزیر بهداشت در مراسم گلنگ زنی بیمارستان ورامین در جمع مسئولان شهرستان ورامین گفت: توسعه فضاهای بیمارستانی در حاشیه تهران در دستور کار قرار دارد و باید کمبود تخت بیمارستانی در این مناطق برطرف شود.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر که از تعداد زیادی اتباع افغانستانی برخوردار هستند برای درمان نیاز به تخت‌های بیمارستانی دارند که با کلنگ زنی بیمارستان مفتح ورامین بخشی از این نیازها برطرف می‌شود.
وی بیان کرد: در دولت یازدهم برای توسعه فضاهای بیمارستانی در تهران با مشکلاتی مواجه بودیم ولی الان زمان آن رسیده که توسعه فضاهای بیمارستانی در حاشیه تهران در دستور کار قرار گیرد و مشکلات این مناطق برطرف شود.