قیمت ورق شیروانی

در میان محصولات فلزی ورق شیروانی یکی از مهم‌ترین ورق‌های فلزی در صنعت است. این محصول از فرمینگ ورق گالوانیزه رنگی تولید می‌شود و دارای طرح‌های متنوع مانند طرح سینوسی، ورق ذوزنقه، ورق سفال و ... می‌باشد.

قیمت ورق شیروانی در صنعت ساخت و ساز بسیار حائز اهمیت است، زیرا بسیار کاربردی و پر استفاده است که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم.

عوامل مؤثر روی قیمت ورق شیروانی

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم، این محصول از فرمینگ‌های مختلف ورق رنگی گالوانیزه تولید می‌شود. در نتیجه مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر روی قیمت ورق شیروانی، قیمت ورق گالوانیزه است.دیگر عوامل مؤثر اندازه ورق، وزن ورق شیروانی، کیفیت تولید، کارخانه سازنده، جنس ورق است و همچنین ضخامت نیز بر قیمت تاثیرگذار است.
قیمت ورق شیروانی متری است یعنی هزینه براساس سطح سقف محاسبه می شود به این صورت که مساحت سقف هر چقدر بود یک درصد ثابت مثلا
20 درصد و قیمت محاسبه میشود. در صورت تمالی به پرداخت هزینه کمتر میتوانید از ورق شیروانی رنگی  دست دوم استفاده کنید.

انواع ورق شیروانی موجود در بازار:

انواع مختلف ورق شیروانی فرم سفال

·            ورق طرح پالرمو
ورق طرح چینی
ورق طرح ژنوا
ورق طرح پرچین

انواع مختلف ورق شیروانی فرم شادولاین

·            ورق ذوزنقه ای
ورق کرکره ای یا سینوسی
ورق دامپا یا لمپه

 طرح سفال: این فرمینگ عمدتا بر روی ورق‌های گالوانیزه با ضخامت 0.5 انجام می‌شود. و کاربرد این ورق درپوشش سقف های ویلا و آلاچیق ها و سردر منازل است. عرض این ورق ها 100 و 125 سانتی‌متر و طول آن به دلخواه مشتری است.
مزایای ورق طرح سفال 

·            قیمت مناسب و ظاهر زیبا
سبک بودن وزن و نصب ساده و آسان
ایمنی بالا 

ورق شیروانی سینوسی: از مهم‌ترین مزایای ورق سینوسی قیمت ارزان آن می‌باشد.طول این محصول به سفارش مشتری است و کاربرد این نوع ورق برای پوشش سقف های انبارها و حصار کارگاهی استفاده می شود.
ورق شیروانی فرمینگ ذوزنقه: این مدل از مدل سینوسی بسیار زیباتر و البته گرانتر است و  برای حصارکشی کارگاهی و پوشش سقف های سوله و حتی ویلاها کاربرد دارد.
مزایای ورق ذوزنقه

·            قیمت مناسب و ظاهر زیبا
مقاومت بالا دربرابر زلزله، خوردگی و رطوبت آب و هوایی
وزن سبک ،نصب سریع و نگه داری آسان

فرمینگ شادولاین: این مدل یکی از فرمینگ‌های ذوزنقه می باشد که کاربرد ان در دیوار ها، سقف ها، ساندویچ پنل کانکس ها است. ضخامت این ورق، بین 0.5 تا 0.7 میلی‌متر می‌باشد و به دلیل زیبایی و سبکی و مقرون به صرفه بودن در اکثر پروژه ها کاربرد دارد. 
فرمینگ دامپا (لمبه): این مدل هم جزو خانواده ی فرمینگ ذوزنقه  که از جنس گالوانیزه، آلومینیومی و روغنی می باشد. کاربرد ان برای سقف های کاذب، تابلوی فروشگاها و کانکس ها و  پوشش سقف شیروانی، سقف داخلی و دیوار  استفاده می شود.  ضخامت ورق های لمبه، در حدود
4 تا 1.25 میلی‌متر است.

 انتخاب مناسب ترین ورق شیروانی

اگر پروژه سقف سازی در پیش رو دارید، و دچارشک و تردید شده‌اید که کدام یک از فرمینگ‌های ورق رنگی شیروانی را انتخاب کنید، این انتخاب بسته به موقعیت مکانی، سطح انتظار از کیفیت و بودجه‌ای که دارید، متفاوت است. در نتیجه برای بهتنرین انتخاب می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

ویژگی‌های ورق گالوانیزه شیروانی

به دلیل وزن سبک نصب ورق شیروانی به آسانی صورت می گیرد.
رنگ زیبا و قیمت مناسب
مقاومت بالا دربرابر زلزله، خوردگی و رطوبت آب و هوایی
شیب این محصول بسیار مناسب است در نتیجه آب باران روی آن ها جمع نخواهد شد و به این صورت رطوبت و آب به آن ها آسیبی نخواهد زد.

از لحاظ اقتصادی، ورق شادولاین به صرفه تر است زیرا برای تولید این مدل ورق، از گالوانیزه ساده هم می‌توان استفاده کرد بنابراین قیمت ورق شادولاین، با نیاز مشتری، همخوانی بیشتری دارد. همانطور که در بالا مشاهده کردید، این محصول ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی دارد.

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان
کارخانه فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگترین تولید کننده انواع محصولات فولادی و همچنین به عنوان اولین تولید کننده ورق رنگی نیز در ایران شناخته می شود. این شرکت که  در
۷۵ کیلومتری شهر اصفهان واقع شده است و دارای  خط تولید شمش فولادی، در حوزه تبدیل شمش به ورق فولادی و تولید ورق های روغنی و ورق رنگی فعالیت دارد. این واحد صنعتی با بیش از ۳۰ سال سابقه در ساخت انواع ورق فولادی، ظرفیت تولید ۱۱٫۳ میلیون تن در سال را به خود اختصاص داده است.

کارخانه هفت الماس
ورق رنگی هفت الماس یکی از محصولات شناخته شده و با کیفیت در صنعت کشورمان می باشد.این کارخانه با هدف تولید انواع ورق نورد سرد، گالوانیزه، رنگی و استنلس استیل و سایر مقاطع فولادی در سال
١٣٧٥ تاسیس گردید.عملیات عمرانی این شرکت در سال ١٣٨٠ آغاز و در سال ١٣٨٢ با ظرفیت اسمی سالانه ١٠٠٠٠٠ تن ورق روغنی و گالوانیزه با ضخامت ٣/٠ تا ٢ میلیمتر و عرض ١٠٠٠ و ١٢٥٠ میلیمتر به بهره‌برداری رسید. همچنین تولیدات ورق سرد و گالوا‌بنیزه این شرکت پاسخگوی ١٥ درصد نیاز بازار داخلی بوده و حدود ٢٠ تا ٤٠ درصد از کل ظرفیت تولید نیز در بازارهای جهانی عرضه می‌گردد.

سخن آخر
گروه صنعتی آهن پارس با بیش از
8 سال سابقه در زمینه‌ی فروش انواع محصولات فولادی مانند ورق رنگی، فلاشینگ، ورق گالوانیزه و ناودانی یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین مراجع در بازار آهن می باشد.

برای استفاده از خدمات مجموعه آهن پارس می توانید به وب سایت
www.ahan-pars.com مراجعه نمایید یا برای دریافت مشاوره با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره‌های 6-66142334-021 و 09127031161 در ارتباط باشید.