دو سال بعد از کودتا وضعیت فوق‌العاده بالاخره در ترکیه لغو شد

ترکیه روز پنجشنبه در ساعت یک بامداد به وقت محلی پس از دو سال به حالت فوق‌العاده اعمال شده در این کشور پایان داد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت آنکارا در تاریخ ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی به دنبال کودتای نافرجام برای نخستین بار حالت فوق‌العاده‌ای را در ترکیه اعلام کرد؛ کودتایی که در جریان آن ۲۵۱ تن کشته و نزدیک به ۲۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.
وضعیت اضطراری برای دوره‌ سه ماهه بود که هفت بار تمدید شد. برای اعمال یک حالت فوق‌العاده دولت باید نشانه‌های جدی خشونت گسترده را که ممکن است با جو دموکراتیک یا آزادی‌ها و حقوق اولیه و قانونی شهروندانش در تداخل باشد، پیش‌بینی کند.
تحت این حالت فوق‌العاده ده‌ها هزار تن از مردم بازداشت و یا از مشاغل خود برکنار شدند.
با این حال دولت آنکارا در آوریل سال جاری میلادی تصمیم گرفت تا برای هفتمین بار حالت فوق‌العاده را به مدت سه ماه تمدید کند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب خطاب به دولت: مانند تیم ملی فوتبال‌تان باشید! «ابتکار» دلایل برخورد سلیقه‌ای جریان‌های سیاسی در مقابله با فساد را بررسی می‌کند معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از دلایل عدم موفقیت تهسیلات اشتغال روستایی در برخی استان‌ها می‌گوید محمدعلی وکیلی نسخه اصلاح طلبان، واپس‌طلبان‌، براندازطلبان چرا کاغذ یک کالای اساسی است؟ آب، کاغذ، کتاب «ابتکار» از چرایی گرفتار شدن مردم در دام مجرمان با وجود اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درباره انواع جرایم گزارش می دهد هر سال 3 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا در جهان می‌میرند مرگ، هدیه هوای آلوده به کودکان دو سال بعد از کودتا وضعیت فوق‌العاده بالاخره در ترکیه لغو شد تاریخ اکران فیلم «همه می‌دانند» اصغر فرهادی در کشورهای مختلف به جز ایران اعلام شد «ابتکار» تصویب لایحه جنجالی «دولت- ملت یهود » را بررسی می‌کند تداوم حرکت اسرائیل روی خط بحران سازی حسین علایی: ترامپ می‌خواهد همه برنامه‌های آمریکا علیه نظام را اجرایی کند