دردسر ولخرجی سارا از خزانه اسرائیل

همسر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، رسما به «فساد، کلاهبرداری و نقض سوگند» متهم شد. نتانیاهو در اقامتگاه رسمی خود در خیابان سمولنسکین، شماره ۹ بیت المقدس اشغالی دائما ضیاف شام ترتیب می‌دهد. البته همه چیز به غیر از جنجالی که در اوایل ماه مه امسال رسانه‌ای شد، عادی است.
بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، کیفرخواست علیه سارا نتانیاهو پس از بحث و بررسی‌های طولانی در پرونده موسوم به «اقامتگاه‌ها»، به دادگاه قدس اشغالی ارائه شد.  خانم نتانیاهو از جمله متهم شده که دستکم طی سه سال، ۳۵۰ هزار شِکِل (حدود ۱۰۰ هزار دلار آمریکا)، به رستوران‌های گرانقیمت اورشلیم غذا سفارش داده و رئیس کارکنان دفتر نخست‌وزیری را «مجبور» کرده که صورت حساب خوراک‌های سفارشی را به عنوان «هزینه اقامتگاه رسمی نخست‌وزیری» بنویسد. برای سفارش این خوراک‌ها در حالی از بودجه عمومی هزینه شده است که اقامتگاه نخست‌وزیری، آشپز رسمی دارد.
خانم نتانیاهو همچنین متهم است که به حساب اقامتگاه رسمی نخست‌وزیری، خانه‌های شخصی خود و نخست‌وزیر را اداره می‌کرده و از کارشناسان حرفه‌‌های مختلف برای تعمیر اقامتگاه‌های شخصی خانواده‌اش «سوء استفاده» کرده است.
سارا نتانیاهو به استخدام پرستار برای محافظت از پدر سالمند خود با هزینه نخست وزیری هم متهم است. مبلمان باغ محل سکونتش را هم با هزینه دولت خریده و اکنون متهم به استفاده شخصی از خزانه دولت شده است.


تیم وکلای همسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۹ ماه اخیر تلاش کرده بود تا در این زمینه مصالحه کند و خانم نتانیاهو برخی از هزینه‌ها را بپردازد و محاکمه نشود.
اما «آویخای مندلبلیت»، مشاور ارشد حقوقی رژیم صهیونیستی، سرانجام با ارائه کیفرخواست علیه وی موافقت کرد.
از سوی دیگر با تایید مشاور ارشد حقوقی و دادستانی، علیه «عزرا سایدوف» رئیس کارکنان دفتر نخست‌وزیری به اتهام «نقض سوگند» و «جعل» صورت حساب‌ها در کمک به لاپوشانی عملکرد همسر نخست‌وزیر، کیفرخواست صادر شد؛ وکلای آقای سایدوف اتهامات یاد شده را رد کرده‌اند.
«نیر حفتس» یکی از مشاوران پیشین بنیامین نتانیاهو، که از مدتی پیش در تحقیقات علیه نخست‌وزیر در چندین پرونده فساد، به شاهد مبدل شده، در شهادت علیه همسر نخست‌وزیر نقش داشته است.
سارا نتانیاهو، ۵۹ ساله، در اوایل سال ۲۰۰۰ که همسرش اولین دوره نخست‌وزیری را می‌گذراند، مظنون به سوء استفاده از جایگاهش بود، و در ۹ سال گذشته بارها به بدرفتاری با کارکنان و خدمتکاران دفتر نخست‌وزیری متهم شده بود. این ظن علیه او نیز مطرح بوده که از کارکنان دفتر نخست‌وزیری برای رسیدگی به پدر پیرش سوءاستفاده کرده است.
بسیاری از این پرونده‌ها به شکایت متقابل کشیده شد و خانم نتانیاهو در یک مورد نیز از روزنامه‌نگاری که به او اتهام زده بود، غرامت مالی گرفت.
رسانه‌های اسرائیل چندی پیش صدای مکالمه تلفنی سارا نتانیاهو مربوط به چند سال پیش را پخش کردند که با فریاد بر سر یک مشاور خانواده نخست‌وزیری، او را به خاطر اینکه در یک مصاحبه نگفته که سارا نتانیاهو روانشناس است، به شدت توبیخ می‌کرد. صدای خانم نتانیاهو در سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، و همسرش ملانیا به اسرائیل نیز ضبط شد که در فرودگاه به خانم ترامپ می‌گفت، ما نیز مانند شما مورد اتهامات همیشگی رسانه‌ها هستیم اما مردم عادی ما را دوست دارند.
خانم نتانیاهو در حالی قرار است محاکمه شود که بنیامین نتانیاهو نیز در یکی از سه پرونده تحقیقاتی که پلیس علیه او گشوده است، به دریافت صدها هزار شِکِل هدایای گرانقیمت از دوستان 
میلیاردر خود مظنون است.