گزارش خبری ترامپ تسلیم فشار افکار عمومی شد

بخش اخبار جهان: ایالات متحده آمریکا چندهفته شاهد عزم ترامپ برای برخود قاطع اما غیر انسانی با مهاجران غیر قانونی بود و رئیس‌جمهور آمریکا در این مدت بر طبل سیاست ضدمهاجرتی می‌کوبید که از تلاش خود برای تغییر قانون مهاجرت دست بر نخواهد داشت، تصمیمی که خشم شدید مردم را برانگیخت و اعتراضات گسترده ازسوی افکار عمومی آمریکا و جهان در پی داشت.
تصمیم ترامپ برای اجرای سیاست ضد مهاجرتی خود به قدری غیر انسانی بود که حتی باعث شد دخترش ایوانکا از او بخواهد تا به سیاست‌های ضد مهاجرتی خود بویژه جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان پایان دهد، ملانیا ترامپ، همسر ترامپ نیز، از جمله معترضان به این شرایط بود و خواستار اصلاح آن شده بود
همچنین توربیورن یاگلند، دبیرکل شورای اروپا از رئیس‌جمهور آمریکا بخاطر سیاست ضد مهاجرتی‌اش به شدت انتقاد کرد و گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیگر "رهبر اخلاقی " دنیا نیست و او نمی‌تواند از طرف جهان آزاد سخن بگوید.
پیشتر هم پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در گفتگو با خبرگزاری رویترز، ضمن انتقاد از اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در جدا کردن مهاجران از اعضای خانواده‌هایشان در مرز میان این کشور با مکزیک، اعلام کرده بود که عوام گرایی (پوپولیسم) راه حل بحران مهاجران نیست.


در پی انتقاد گسترده از سیاست جداسازی فرزندان از والدین مهاجران غیر قانونی، ترامپ تسلیم فشار افکار عمومی شد و ضمن عقب نشینی از تصمیم خود، دستور پیوستن خانواده‌های مهاجر به یکدیگر را صادر کرد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که به نهادهای فدرال این کشور دستور مستقیم داده تا والدین و کودکانی که پس از ورود غیرقانونی به خاک ایالات متحده از یکدیگر جدا شده بودند، بار دیگر به هم بپیوندند.
این نخستین گام در اجرای فرمانی است که ترامپ به دنبال اعتراضات گسترده نسبت به شرایط این خانواده‌ها صادر کرد. انتشار تصاویر ویدئویی این کودکان که پشت میله‌های زندان نشسته‌اند و فایل‌های صوتی از گریه آنها، خشم بسیاری را چه در داخل آمریکا و چه در سطح بین‌المللی برانگیخته است.
فرمان دونالد ترامپ اگرچه واکنشی مثبت به اعتراضات تلقی می‌شود، اما پایانی بر سیاست «تحمل صفر» دولت آمریکا تلقی نمی‌شود که در 10 هفته اخیر در رابطه با مهاجران غیرقانونی اجرا شده و بنا را بر عدم رواداری مطلق گذاشته است.
در عین حال برخی موانع قانونی نیز بر سر اجرای فرمان ترامپ وجود دارد و وکلای دولت وی باید درخواستی برای تعدیل حکم دادگاهی ارائه بدهند که دو دهه قبل صادر شده و بر مبنای آن کودکان زیر سن قانونی تنها تا بیست روز می‌توانند در بازداشتگاه نگهداری شوند.
ترامپ هر چقدر هم که بخواهد از جایگاه ریاست جمهوری آمریکا دست به تصمیمات عجیب و غریب بزند که گاهی منجر به پس گرفتن امضای خود می‌شود و یا با اجرای این تصمیمات موجب بهم ریختن نظم جهان شود اما وقتی با افکار عمومی داخلی و خارجی مواجه می‌شود که علیه او موضع یکپارچه اتخاذ کرده‌اند و حتی خانواده وی به مخالفت از او در آمده اند، چاره‌ای جز تسلیم دربرابر اخلاق و منطق ندارد، و این راه تنها روشی است که باید بوسیله آن اقدامات نژادپرستانه و غیر انسانی ترامپ را مهار کرد.
سایر اخبار این روزنامه
صربستان و ایران سه تفاهم‌نامه اقتصادی امضا کردند دکتر روحانی در نشستی با رئیس، معاونان و مدیران ارشد صداوسیما: وظیفه رسانه ملی تقویت وحدت، اعتماد عمومی و امید به آینده است سخنگوی انصارالله: ائتلاف عربی در ساحل غربی یمن زمین گیر شده است 220 مهاجر نزدیک سواحل لیبی غرق شدند با رای دادگاه عالی قانون اساسی؛ تکلیف اختلافات انتخاباتی عراق روشن شد بازی دینی با فوتبال اوپک مدل پیشنهادی ایران را پذیرفت پژوهشگاه رویان سمینار «باروری در سرطان» را با مشارکت موسسه خیریه محک ؛ نقش سلول‌های بنیادی در باروری کودکان مبتلا به سرطان فرمانده نیروی زمینی ارتش: آمادگی نیروی زمینی ارتش هراس در دل دشمن انداخته است رئیس‌جمهور درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید علی‌اکبر موسوی حسینی را تسلیت گفت درگیری زمینی و هوایی آمریکا با ارتش سوریه گزارش خبری ترامپ تسلیم فشار افکار عمومی شد هشدار عراقچی به اروپاییها: احتمال خروج ایران از برجام در هفته‌های آینده وجود دارد