سخنگوی انصارالله: ائتلاف عربی در ساحل غربی یمن زمین گیر شده است

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله گفت که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات در ساحل غربی یمن شکست سختی را متحمل شدند.وی تاکید کرد ائتلاف عربی در ساحل غربی یمن زمین گیر شده است.
به گزارش شبکه خبری المسیره یمن،، عبدالسلام افزود: به لطف خداوند و مقاومت مردم، متجاوزان در حملات اخیر خود به ساحل غربی شکست خفت‌باری را تجربه کردند و شکست‌های آینده نیز به خواست پروردگار سنگین‌تر خواهد بود.
وی با بیان این که حوادث اخیر نشان می‌دهد، نیروهای متجاوز با وجود داشتن زرادخانه‌های نظامی و قدرت رسانه‌ای و ثروت‌های عظیم، از جنگ‌ یمن درس عبرت نگرفته اند، تاکید کرد: سلاح متجاوزان به دست مزدورانی افتاده است که ائتلاف را به مسیری مجهول سوق می‌دهند.
سخنگوی انصارالله اظهار داشت: مردم یمن به عنوان یک ملت کاملا آزاد، واژه‌ای به نام سازش در فرهنگ خود ندارند در موضوعی که به سرنوشت شان پیوند خورده باشد، وابستگی و قیمومیت را نمی‌پذیرند.


در همین حال، "عبدالملک الحوثی" رهبر انصارالله با تاکید بر ایستادگی کشورش در نبرد با متجاوزان گفت: ساحل غربی یمن باتلاقی برای به هلاکت رساندن و غرق کردن نیروهای متجاوز خواهد بود. "شرف لقمان"سخنگوی ارتش یمن گفت: کنترل فرودگاه الحدیده 100درصد در دست ارتش وکمیته‌های مردمی است ومزدوران عربستانی در محاصره نیروهای ما قرار دارند.
وی خاطرنشان ساخت، درگیری‌ها در ساحل غربی تقریبا تمام شده ومزدوران مسلح باید هرچه سریعتر خود را تسلیم نیروهای ما کنند.تحولات میدانی به سمت انهدام مراکز تجمع نیروهای مزدور عربستانی در منطقه پیش می‌رود.
"محمد البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز از داخل فرودگاه الحدیده به المیادین گفت: نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی پس از شکست فاحش از فرودگاه عقب نشینی کردند.
ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به اوضاع صدها هزار یمنی در الحدیده
به دنبال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به الحدیده یمن یک مسئول سازمان ملل نسبت به زندگی صدها هزار تن از ساکنان این شهر ابراز نگرانی کرد.به لیز گراندی، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل تاکید کرد که حملات نظامی علیه شهر الحدیده یمن پیامدهای منفی بر زندگی صدها هزار تن از غیر نظامیان این منطقه دارد.وی در ادامه افزود: ما به شدت نسبت به اوضاع این منطقه نگران هستیم چرا که شهر الحدیده حتی قبل از این حمله شرایط بسیار بدی داشت.
وی افزود: حمله به الحدیده باعث شده تا زندگی 100 هزار کودک یمنی به خطر بیافتد.
پدافند هوایی یمن جنگنده اماراتی را در «الحدیده» ساقط کرد
پدافند هوایی ارتش یمن یک فروند هواپیمای جنگنده و شناسایی امارات را که 2 خلبان داشت، در ساحل غربی یمن هدف قرار داد و سرنگون کرد.
هواپیمای مذکور در حین بازگشت از انجام عملیات تجاوزکارانه توسط آتش پدافند هوایی یمن سرنگون شده است.هنوز رسانه‌های رسمی انصارالله این خبر را تایید نکرده‌اند و از سرنوشت 2 خلبان این هواپیما نیز خبری منتشر نشده است. برخی منابع از احتمال کشته شدن یکی از آن‌ها خبر می‌دهند.
نیروهای ارتش یمن و انصارالله دیروز همچنین 11 خودروی نظامی متعلق به ائتلاف سعودی را جبهه‌های ساحل غربی یمن هدف قرار دادند.یک منبع نظامی یمن می‌گوید که این 11 خودرو در عملیات نیروهای ارتش یمن و انصارالله در مناطق « المجیلیس» و «المشیخی» واقع در غرب یمن که باعث خنثی شدن حملات شبه نظامیان شده است، منهدم شدند.
سایر اخبار این روزنامه
صربستان و ایران سه تفاهم‌نامه اقتصادی امضا کردند دکتر روحانی در نشستی با رئیس، معاونان و مدیران ارشد صداوسیما: وظیفه رسانه ملی تقویت وحدت، اعتماد عمومی و امید به آینده است سخنگوی انصارالله: ائتلاف عربی در ساحل غربی یمن زمین گیر شده است 220 مهاجر نزدیک سواحل لیبی غرق شدند با رای دادگاه عالی قانون اساسی؛ تکلیف اختلافات انتخاباتی عراق روشن شد بازی دینی با فوتبال اوپک مدل پیشنهادی ایران را پذیرفت پژوهشگاه رویان سمینار «باروری در سرطان» را با مشارکت موسسه خیریه محک ؛ نقش سلول‌های بنیادی در باروری کودکان مبتلا به سرطان فرمانده نیروی زمینی ارتش: آمادگی نیروی زمینی ارتش هراس در دل دشمن انداخته است رئیس‌جمهور درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید علی‌اکبر موسوی حسینی را تسلیت گفت درگیری زمینی و هوایی آمریکا با ارتش سوریه گزارش خبری ترامپ تسلیم فشار افکار عمومی شد هشدار عراقچی به اروپاییها: احتمال خروج ایران از برجام در هفته‌های آینده وجود دارد