آمریکا در تدارک نمایش حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان در سوریه

یک منبع امنیتی سوریه گفت: نیروهای امنیتی آمریکا برای انجام مقدمات برای تحریکات شیمیایی جدید در سوریه هستند.
این منبع سوری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت:‌ اقدامات تحریک آمیز جدیدی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی با مشارکت نیروهای امنیتی آمریکا در نزدیکی پایگاه نیروهای این کشور در دیر الزور در حال انجام است.
این منبع اظهار کرد: سرویس امنیتی آمریکا برای تحریکات جدیدی در خاک سوریه با استفاده از مواد ممنوعه برنامه ریزی می‌کند. این عملیات را یک فرد مسلح که پیش از این عضو داعش بوده مدیریت می‌کند.
به گفته این منبع، هدف از این اقدام اجرای نمایش حمله شیمیایی علیه غیر نظامیان و سپس انتشار آن در رسانه‌ها است.


وزیر خارجه روسیه: آمریکا تروریست‌ها را در جنوب سوریه آموزش می‌دهد
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اتفاقات عجیبی در جنوب سوریه در منطقه "التنف"، تحت تسلط آمریکا رخ می‌دهد و آن آموزش گروه‌های تروریستی توسط آمریکایی‌ها است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه طی دیدار با، همتای اردنی‌اش تاکید کرد، در جنوب سوریه جایی که آمریکایی‌ها بطور یک جانبه آن را منطقه تحت کنترل خود در التنف و اردوگاه‌های رکبان اعلام کرده‌اند اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد از جمله آموزش شبه نظامیانی که برای ادامه جنگ و حملات از آنها دستور می‌گیرند و همه این‌ها به رغم توافق آتش بس رخ می‌دهد.
از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند جنگنده سوخو30 این کشور روز پنجشنبه در سوریه سقوط کرده است.
به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد هر دو خلبان این جنگنده جان خود را از دست دادند. گفته می‌شود این جنگنده مورد هدف قرار نگرفته و دلیل احتمالی سقوط آن، وارد شدن پرنده به موتور هواپیما بوده است.
براساس گزارش اسپوتنیک، این جنگنده هنگام گرفتن ارتفاع پس از پرواز از پایگاه هوایی حمیمیم بر فراز دریای مدیترانه سقوط کرد. زمان وقوع این حادثه ساعت 11 و 15 دقیقه امروز به وقت تهران اعلام و گفته شده است هر دو خلبان این هواپیما تا آخرین لحظه برای نجات هواپیمای خود تلاش کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، آخرین مورد سقوط هواپیمای روسیه در سوریه 15 اسفند ماه سال گذشته رخ داد که براثر سقوط یک فروند هواپیمای روسی آنتونوف، 26 در این کشور 32 سرنشین و خدمه آن کشته شدند.
سایر اخبار این روزنامه
پیش بینی صندوق بین‌المللی پول از شاخص‌های کلان اقتصاد ایران؛ عبور ذخایر ارز ایران از 108 میلیارد دلار دو بانک دیگر به بانک‌های ارائه دهنده خدمات ارز مسافرتی افزوده شدند اجماع اعضای اروپایی و آسیایی برجام علیه پیمان گریزی ترامپ عرضه 456هزار عنوان کتاب داخلی و خارجی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیماران «ای‌بی» و «ام‌اس» تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرند فیلترینگ تلگرام؛ از دستور دادستانی تا بیانیه دولت آنچه بر تلگرام فائق آید آمریکا در تدارک نمایش حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان در سوریه رژیم بحرین برای دومین بار مسجد شیعیان در جنوب منامه را تخریب کرد مغرب؛ از خلوت با سعودی تا قطع رابطه با ایران ارتش امارات جزیره سقطری یمن را اشغال کرد یاسوج چهار بار لرزید آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن برقی تهران - مشهد در بهار97 برگزاری جشن نیمه شعبان میلاد قائم آل‌محمد (ص) در سراسر کشور دو بانک دیگر به بانک‌های ارائه دهنده خدمات ارز مسافرتی افزوده شدند