از ورود جیمی جامپ ها تا مدال های گمشده!

یک هفته پس از پایان لیگ هفدهم، اواخر هفته گذشته تکلیف جام حذفی هم مشخص شد و استقلال تهران با تک گل دقیقه 35 مامه تیام مهاجم سنگالی‌اش تیم خونه به خونه بابل را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید. فینال جام حذفی یادواره آزادسازی خرمشهر در شرایطی پنج‌شنبه شب در ورزشگاه نفت و گاز اروندان برای چندمین سال متوالی به میزبانی خرمشهر قهرمان برگزار شد که تا 2 روز پیش از فینال، به خاطر انصراف رسمی باشگاه خونه‌به‌خونه از حضور در دیدار پایانی همه چیز در ‌هاله‌ای از ابهام قرار داشت. البته برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها با توجه به نامه رسمی انصراف مالک باشگاه خونه‌به خونه استقلال را قهرمان جام معرفی کرده و تبعات کناره‌گیری خونه‌به خونه را سقوط به دسته پایین‌تر و جرایم سنگین مالی برمی‌شمردند. اما چه شد که مالک باشگاه خونه‌به خونه از تصمیم‌اش منصرف شد و تیم را به خرمشهر فرستاد؟
 
دوشنبه شب عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده و مجری برنامه‌90 تلاش زیادی کرد تا مالک باشگاه خونه‌به خونه را از تصمیم‌اش مبنی بر کناره‌گیری از فینال جام حذفی منصرف کند. حتی تهدیدات قانونی و یادآوری تبعات منفی کناره‌گیری برای باشگاه او و فوتبال ایران هم نتوانسته بود مالک باشگاه خونه‌به خونه بابل را منصرف کند. تا این‌که یکی از مسئولان رده بالای ورزش با یک تلفن مشکل را حل کرد! به گزارش ایلنا رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در تماسی تلفنی با قاسم حسن‌زاده که خواهرزاده او به حساب می‌آید، درخواست می‌کند تا خونه به خونه در بازی با استقلال حاضر شود و فینال حذفی را به بهترین شکل برگزار کند. حسن‌زاده هم بعد از درخواست دایی‌اش، قبول می‌کند تا از موضع خود کوتاه بیاید و تیمش را راهی خرمشهر می‌کند.
 


شامگاه پنج‌شنبه به ظاهر همه چیز مهیای برگزاری فینال جام حذفی است اما مشکلات پیش و در جریان و پس از بازی بارها خود را نشان می‌دهند و نقایص کیفیت فینال را نشانه می‌گیرند تا صدای اعتراض شفر سرمربی آلمانی استقلال که با بی‌نظمی و بی‌برنامگی غریبه است، درآید! نور کم ورزشگاه، زمین ناهموار که باعث آسیب‌دیدگی تیام شد و ورود 2 تماشاگر به زمین و وقفه چند دقیقه‌ای در بازی از یک سو و جشن شلوغ و پرازدحام در پایان بازی از سوی دیگر اتفاقات ناخوشایندی را رقم زد. گم شدن جام قهرمانی برای دقایقی و مفقود شدن مدال چند بازیکن استقلال و وسایل چند عکاس و خبرنگار و مصدومیت چند تماشاگر از جمله اتفاقات تلخ بازی فینال بود. البته صحنه‌های زیبایی هم خلق شد از جمله حضور بازیکنان استقلال با پیراهن‌هایی منقوش به عکس لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی و مصدوم استقلال که غایب بزرگ جشن قهرمانی بود و حضور جپاروف و تیام و بویان با پرچم کشورهای خود روی استیج قهرمانی و نقش پرچم آلمان روی شنل قهرمانی بعضی از اعضای تیم استقلال برای ارج نهادن به زحمات شفر.
 
با قهرمانی استقلال در جام حذفی، شفر به وعده‌ای که داده بود عمل کرد تا استقلال در فصل جاری یک جام بگیرد. حالا او به رکورد پرویز مظلومی‌ که توانسته با استقلال یک قهرمانی در جام حذفی کسب کند، رسیده است. آبی‌پوشان پایتخت با شکست دادن تیم خونه‌به خونه موفق شدند برای هفتمین بار عنوان قهرمانی‌ رقابت‌های جام حذفی را از آن خودشان کنند. آبی‌ها تیرماه سال 57 بود که برای نخستین بار در این رقابت‌ها جام قهرمانی را بالای سرشان بردند. آن‌ها در فینال همای تهران را با نتیجه 2- صفر شکست دادند. دومین قهرمانی آن‌ها در سال 75 و با شکست دادن برق شیراز همراه شد. استقلال سومین قهرمانی خودش در این رقابت‌ها را سال 79 به دست آورد. آن سال آن‌ها موفق به شکست دادن برق شیراز شدند. سال ‌81 آبی‌های پایتخت با شکست دادن فجرسپاسی، سال 87 با شکست دادن سپاهان و سال 91 با شکست دادن شاهین بوشهر قهرمان جام حذفی شدند، ضمن این‌که تیم استقلال 4 بار هم نایب‌قهرمان جام حذفی شده و در‌مجموع پرافتخارترین تیم مسابقات حذفی کشور است. ‌
سایر اخبار این روزنامه
جای شما بودم در قضیه واردات در دولت یقه خودم را پاره می کردم جای شما بودم در قضیه واردات در دولت یقه خودم را پاره می کردم زوار عتبات 250 هزار دینار عراق ارز مسافری می گیرند زوار عتبات 250 هزار دینار عراق ارز مسافری می گیرند وضعیت دوگانه در بازار مسکن وضعیت دوگانه در بازار مسکن علت تاخیر در اجرای حکم مرتضوی به روایت دادستان تهران علت تاخیر در اجرای حکم مرتضوی به روایت دادستان تهران پست اینستاگرامی روحانی درباره فیلترینگ تلگرام پست اینستاگرامی روحانی درباره فیلترینگ تلگرام دستان مرا هم قطع کنید! دستان مرا هم قطع کنید! استقبال چشمگیر مردم از بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور یا همین برجام یا هیچ سکه پشت دروازه 2 میلیون تومان از ورود جیمی جامپ ها تا مدال های گمشده! معضل «شوره» و «شته» معضل «شوره» و «شته» ناگفته هایی از آهنگ «میشه ضامنم بشی» ناگفته هایی از آهنگ «میشه ضامنم بشی» مروری بر علل افت شاخص کل بورس در 3 ماه گذشته مروری بر علل افت شاخص کل بورس در 3 ماه گذشته چشم آذر، درگذشت از «هامون» تا «باران عشق» چشم آذر، درگذشت از «هامون» تا «باران عشق» به بهانه هفته معلم، درباره بنیان گذاران مدارس نوین در ایران به بهانه هفته معلم، درباره بنیان گذاران مدارس نوین در ایران پشت پرده شوی تازه نتانیاهو پشت پرده شوی تازه نتانیاهو