فيلتر تلگرام مورد تأييد دولت نيست


رئيس جمهوري در صفحه اينستاگرام خود تأكيد كرد: فيلتر و مسدودسازي اخير تلگرام نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تأييد دولت است. به گزارش ايسنا، صفحه رسمي «حسن روحاني» در اينستاگرام، با اشاره به فيلتر شدن تلگرام با دستور قضايي، متني را منتشر كرد و نوشت: «سياست دولت يازدهم و دوازدهم مبتني بر ايجاد فضاي امن مجازي بوده و نه امنيتي و تاكنون هيچ شبكه اجتماعي يا پيام‌رسان «توسط اين دولت» مسدود نشده و نخواهد شد. فيلتر و مسدودسازي اخير تلگرام نيز نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تأييد دولت است.
براي مسدودسازي پيام‌رسان مذكور در تاريخ 10/2/97 حكم قضايي صادر و به همه اپراتورهاي موبايل و ارائه‌دهندگان خدمات اينترنتي ابلاغ كردند تا آنها رأساً اقدام به اختلال در ارتباط نمايند. (مشابه اين اقدام نيز سال گذشته و در دوران انتخابات رياست جمهوري، براي امكان تماس صوتي تلگرام انجام شده بود.)
 عدم طي مراحل قانوني امور اجرايي كه با استفاده از ابزار قهريه و قضائيه صورت بگيرد، در تعارض با شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» و در نقطه مقابل دموكراسي قرار دارد. اگر در عالي‌ترين سطح نظام، تصميمي براي محدود كردن يا مسدودسازي ارتباطات مردم گرفته شده است، بايد صاحبان واقعي اين كشور كه مردم هستند در جريان امور قرار بگيرند.»