نمايش نتانياهو عليه ايران به مسخرگی گذشت

بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اشغالگر قدس در يك سخنراني تلويزيوني مدعي شد كشورش اطلاعاتي يافته است كه حكايت دارد ايران پس از امضاي توافقنامه هسته‌اي همه اسناد مربوط به فعاليت هسته‌اي خود را در شورآباد در حومه تهران پنهان كرده است. نتانياهو كه تعداد زيادي پوشه و لوح فشرده به نمايش گذاشته بود، ادعا كرد دولت متبوعش موفق شده است 55 هزار فايل و صفحه پيدا كند كه مربوط به برنامه هسته‌اي نظامي ايران است. فدريكا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در واكنش به اين سخنان بنيامين نتانياهو گفت: تا اين لحظه در سخنان آقاي نتانياهو دليلي براي ناسازگار بودن، يعني سر باز زدن ايران از تعهداتش در قبال توافقنامه (هسته‌اي) نديده‌ام.
حالا سه واكنش از ايران را در مورد نمايشي كه نتانياهو اجرا كرد، مي‌خوانيم: رسانه‌هاي تل‌آويو هم به سخره گرفتند رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: رژيم صهيونيستي كه شكست خود در حمايت از داعش را ناشي از ايران مي‌داند، مي‌كوشد با دروغ‌‌سازي عليه برنامه هسته‌اي كشورمان افكار عمومي را نسبت به آن تحريك كند.
علاءالدين بروجردي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به واكنش‌ها نسبت به اظهارات اخير بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در محل وزارت دفاع اين رژيم درباره برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران، گفت: اين مطالب آنقدر بي‌ارزش است كه حتي رسانه‌هاي رژيم اشغالگر قدس هم آن را به سخره گرفتند.
هيچ كس در عرصه جهاني سخنان نتانياهو را جدي نگرفت و بي‌پايه بودن اظهارات نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به حدي است كه حتي ارزش پاسخگويي هم ندارد.


بروجردي هدف نتانياهو را از اين گونه سخنان درباره برنامه هسته‌اي كشورمان جلب‌نظر امريكا و متقاعدسازي اين كشور نسبت به نقض برجام از سوي ايران دانست و گفت: رژيمي كه خود 200 كلاهك هسته‌اي دارد و تن به بازرسي‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي نمي‌دهد با هدف جلب توجه جهاني عليه برنامه صلح‌آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران تلاش مي‌كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به ناكامي گروه‌هاي تروريستي در منطقه به ويژه سوريه كه مورد حمايت رژيم اشغالگر قدس قرار داشتند، اشاره كرد و بيان داشت اين رژيم از اين موضوع بسيار عصباني است و تلاش مي‌كند ناكامي خود را به گونه‌اي ديگر جبران كند. رژيم‌صهيونيستي كه شكست خود در حمايت از داعش و ساير گروه‌هاي تروريستي را ناشي از جمهوري اسلامي ايران مي‌داند، مي‌كوشد با دروغ‌نمايي عليه برنامه هسته‌اي ايران افكار عمومي را نسبت به آن تحريك كند. نتانياهو دنبال دوشيدن عربستان و ترامپ است محمد عزيزي نماینده ابهر و خرمدره در گفت‌وگو با فارس در واكنش به شوی تبليغاتي نتانياهو و اظهارات اخير وي در نشست خبري‌اش، اظهار داشت: وي مدعي شده كه تل‌آويو به اسناد تازه‌اي درباره ايران دست يافته كه بر اساس آن، تهران به دنبال ساخت بمب اتم بوده است. در اين رابطه بايد بگوييم اين سياست‌ها ديگر تكراري شده است چراكه هم آژانس انرژي اتمي و هم موگريني ادعاي خلاف واقع نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي را رد كردند و بر اين اعتقاد هستند كه ايران در اين زمينه تعدي نكرده است.
نماينده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شوراي اسلامي در ادامه عنوان كرد: سخنان نتانياهو عليه ايران در واقع يك نمايش مضحك و شوی تبليغاتي بيشتر نبود. او با اين حربه‌ها تنها به دنبال دوشيدن عربستان و باج‌خواهي از ترامپ است.
عزيزي همچنين با بيان اين نكته كه بسياري از اين نمايش‌ها تنها بهانه براي خروج از برجام است، يادآور شد: سران رژيم كودك‌كش اسرائيل سعي دارند با دروغ و نفرت پراكني عليه ايران و ايجاد اختلاف در كشورهاي منطقه رژيم جعلي خود را استمرار بخشند. پرونده اين رژيم سفاك آنقدر سياه است كه كمتر كسي به اراجيف سران آن توجه مي‌كند. اين نماينده مجلس دهم شوراي اسلامي در بخش پاياني سخنان خود عنوان كرد كه نتانياهو با اين شوی تبليغاتي قصد دارد ترامپ ديوانه و ديگر سران غربي را به تحريم بيشتر ايران تحريك كند. هدف نتانياهو تشويق ترامپ به خروج از برجام بود فواد ايزدي كارشناس مسائل سياسي هم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات اخير نخست وزير رژيم صهيونيستي و طرح ادعاهاي جديد درباره برنامه هسته‌اي ايران اظهار داشت: در مجموعه رژيم صهيونيستي، در رابطه با برجام اختلاف نظر وجود دارد. نهادهاي اطلاعاتي- امنيتي و نظامي به شدت علاقه‌مند به برجام هستند و آن را هم براي غرب و هم براي اسرائيل مفيد مي‌دانند. حدود 30 نفر از فرماندهان سابق ارتش رژيم صهيونيستي، از جمله چهار نفر از فرماند‌هان ستاد كل آنها به نتانياهو نامه نوشتند و از او خواستند از برجام حمايت كند.
ايزدي با بيان اينكه دسته دوم، مخالفان برجام هستند كه بيشتر افراد سياسي‌ هستند و اقليت را تشكيل مي‌دهند، اظهار داشت: اين دسته، مخالف توافق با ايران نيستند، چون مي‌دانند براي محدوديت برنامه هسته‌اي نياز به توافق سياسي با ايران دارند، منتها معتقدند مي‌شود امتيازات بيشتري هم از ايران گرفت.
كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه هدف نتانياهو از نمايش اخير عليه ايران اين بود كه ترامپ را تشويق به خروج از برجام كند زيرا در نهايت منجر به يك توافق بهتر مي‌شود، تصريح كرد: در داخل امريكا هم همينطور است؛ يك اكثريت وجود دارد كه مي‌گويد برجام خوب است و بايد بماند و اگر امريكا از آن خارج شود معلوم نيست توافق بهتري به دست بيايد. گروه ديگري معتقدند كه بايد از برجام خارج شد و يك سال براي براندازي جمهوري اسلامي فشار گستره آورد. اگر براندازي اتفاق نيفتاد، جمهوري اسلامي به دليل ضعيف شدن زير فشارهاي گسترده، پاي ميز مذاكره خواهد آمد و در حوزه‌هاي موشكي و منطقه‌اي هم امتياز خواهد داد.
عضو هيئت علمي دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران، استدلال‌هاي اخير نتانياهو عليه ايران را بسيار ضعيف ارزيابي و تصريح كرد: اگر در اظهارات وي دقت مي‌شد، تناقض در آنها مشهود بود. نتانياهو در ابتداي ارائه‌ خود با هيجان گفت كه ايران يك برنامه ساخت سلاح اتمي به نام «آماد» داشته و ما اين را كشف كرده‌ايم. 10 دقيقه بعد جمله‌اي را از يكي از مدارك آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي خواند كه در آنجا بحث برنامه آماد مطرح شده بود. خب اگر سال 2015 آژانس از چنين پروژه‌اي گزارش داده، اين چيزي كه شما آن را كشف مي‌ناميد چه معنا دارد؟!
ايزدي با بيان اينكه نتانياهو نكات ابتدايي را هم در ارائه خود رعايت نكرده بود، تصريح كرد: اسرائيلي‌ها سال‌هاست سعي دارند اين ذهنيت را از خودشان در اذهان ايجاد كنند كه بسيار افراد مخوف، هنرمند و دقيقي هستند، حال نتانياهو با اين ارائه نشان داد تعبير «خانه عنكبوت» در مورد اين رژيم، تعبير درستي است. در واقع آنها در اين حد نيستند كه يك ارائه‌اي داشته باشند كه آبروي خودشان را نبرد، بنابراين كار نتانياهو قطعاً به نفع جمهوري اسلامي بود.