پسری هست هنوز

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی در تازه‌ترین جنایت خود، یک مراسم عروسی در روستای الراقه در منطقه بنی‌قیس در استان حجه را بمباران کردند و شمار زیادی از میهمانان حاضر در این میهمانی را به خاک و خون کشیدند. تلویزیون یمنی المسیره گزارش داد،‌ جنگنده‌های ائتلاف سعودی یکشنبه‌شب به گشتزنی در آسمان استان حجه واقع در شمال غرب کشور پرداختند و محل تجمع مردمی را که در جشن عروسی شرکت کرده بودند، نشانه گرفتند. این جنگنده‌ها موشک‌هایی را به مراسم عروسی پرتاب کردند به‌طوری‌ که صدای شادی مردم در این روستا را به صدای آه و ناله تبدیل کرد. در یک چشم به هم زدن عروسی تبدیل به عزا شد. خیلی زود در این مکان به جای صدای شادی فریاد کمک بلند شد و کل محل برگزاری جشن پر از خون شد و بوی مرگ گرفت. شب خونین ساکنان حجه ادامه داشت چرا که جنگنده‌های ائتلاف به مدت 2 ساعت با حملات پراکنده، به تیم‌های امداد و نجات که از روستاهای مجاور می‌آمدند اجازه رسیدن به روستای الراقه را ندادند. شدت تلفات به‌قدری بالا بود که بیمارستان الجمهوری در استان حجه حالت فوق‌العاده اعلام کرده و از شهروندان خواست خون بدهند. معاون رئیس بیمارستان الجمهوری در حجه اعلام کرد، تعداد بالای زخمی‌ها در اثر این حمله باعث شده این بیمارستان قدرت مداوای همه آنها را نداشته باشد. وی افزود: ما بیمارستانی میدانی را برای پذیرش زخمی‌ها و قربانیان باز کردیم. همچنین تعدادی از قربانیان نیز زیر آوار بوده و تیم‌های امدادرسان با مشکلاتی برای یافتن آنها در محل جنایت روبه‌رو بودند. مدیر دفتر بهداشت در استان حجه نیز گفت، جنایت ائتلاف سعودی در این مراسم عروسی چند ساعت بعد از جنایت اولی بود که طی آن یک خانواده به‌طور کامل در میدی کشته شدند. المسیره اعلام کرد 33 تن شهید و 55 نفر زخمی شده‌اند که مجموعا
30 کودک در میان قربانیان هستند. در همین باره، سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت سازمان ملل متحد ثابت کرد نمی‌تواند جنایت‌های متجاوزان را متوقف کند و این همدستی، غیرقابل قبول است. این منبع افزود: سازمان ملل متحد مسؤول تکرار جنایت‌های ائتلاف متجاوزان ضدغیرنظامیان است. وضع بهداشتی در یمن بسیار وخیم است و افزایش این جنایت‌ها، باعث فرسوده شدن نظام بهداشت در کشور شده است. طبق این گزارش، از آغاز تجاوز آل‌سعود به یمن در 26 مارس 2015 تاکنون، جنگنده‌های سعودی، بارها مراسم شادی و عزای مردم یمن را به دلیل ازدحام جمعیت با هدف کشتار بیشتر برای به زانو درآوردن مقاومت در این کشور، هدف قرار داده‌اند و این نخستین‌بار نیست که چنین جنایتی برای رژیم سعودی ثبت می‌شود. بمباران مراسم عزا در صنعا، عروسی در «سنبان» واقع در استان ذمار و همین‌طور مراسم‌های عزا در الجوف و ارحب در صنعا از جمله این جنایات است که ده‌ها قربانی به همراه داشته است.
سعودی با شادی یمنی‌ها هم می‌جنگد
دیروز سیدحسن نصرالله در واکنش به جنایت سعودی‌ها گفت: «ائتلاف متجاوز سعودی حتی با شادی‌ها و عروسی‌ها و لبخند یمنی‌ها در این کشور می‌جنگد». دبیرکل حزب‌الله جنایت هولناک داعش در کابل و همچنین حمله سعودی‌ها به جشن عروسی یمنی‌ها را محکوم کرد. او که در همایش انتخاباتی جبیل- کسروان در مجتمع سیدالشهداء(ع) سخن می‌گفت همچنین ترور دانشمند شهید فلسطینی در مالزی را محکوم کرده و آن را کار اسرائیل دانست.


هلاکت بیش از 90 مزدور اماراتی
عملیات منحصربه‌فرد نیروهای ارتش یمن و انصارالله علیه مواضع شبه‌نظامیان طرفدار امارات در تعز واقع در جنوب غربی یمن به کشته ‌شدن ۹۳ شبه‌نظامی انجامید. طبق این گزارش، نیروهای ارتش یمن و انصارالله طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته، بشدت با شبه‎نظامیان طرفدار طارق صالح، برادرزاده علی ‌عبدالله‌صالح، رئیس‌جمهور معدوم یمن در استان تعز واقع در جنوب غربی کشور درگیر شدند. منابع خبری یمن گزارش دادند که همچنین در این عملیات، 23 خودروی نظامی از جمله 16 خودروی زرهی شبه‌نظامیان به‌طور کامل منهدم شده‌ است.
بحران جدی گرسنگی در یمن
رئیس سابق نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن اعلام کرد، در حال حاضر 7 میلیون یمنی دچار مشکلات حاد غذایی هستند. الکساندر فیت در نشست خبری با اشاره به اینکه 18 تا 20 میلیون یمنی دچار مشکلات غذایی هستند، افزود: از این تعداد 7 میلیون نفر دچار مشکلات حاد غذایی هستند. وی با اشاره به نیاز ضروری در بخش درمان و آب آشامیدنی برای مردم یمن، گفت: آثار غیرمستقیم جنگ مشکلات زیادی را به وجود آورده است. وی گفت: سال گذشته یک میلیون نفر وبا گرفتند که 2 هزار و 300 نفر از این بیماری فوت کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه 3 سال از درگیری در یمن می‌گذرد، گفت: تمام زیرساخت‌ها دچار مشکل شده که شرایط را سخت‌تر می‌کند. وی گفت: بحرانی فراتر از قحطی در یمن پیش‌بینی می‌شود.
  حمله‌ انتقامجویانه ارتش یمن به بندر آرامکو
ارتش یمن عصر دیروز در حمله‌ای انتقامجویانه، جنایت سعودی‌ها در به خاک و خون کشیدن یک مجلس عروسی در استان الحجه را با شلیک موشک به مهم‌ترین بندر نفتی جنوب جزیره‌العرب پاسخ داد. شبکه المیادین به نقل از یک منبع نظامی در کمیته‌های مردمی یمن خبر داد که یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر یک» به سمت بندر آرامکو در جیزان واقع در جنوب عربستان شلیک شده، اگرچه هنوز جزئیاتی از خسارات احتمالی ناشی از این حمله اعلام نشده است. هدف قرار دادن بندر آرامکو می‌تواند مهم‌ترین هشدار یمنی‌ها به ریاض باشد، چرا که اگر انصارالله اقدام به زدن تاسیسات نفتی عظیم شرکت آرامکو در این بندر کند، بزرگ‌‌‌‌‌ترین فاجعه نفتی تاریخ دریای سیاه رخ خواهد داد و اقتصاد عربستان فلج خواهد شد. همچنین  واحد صنایع نظامی یمن از رونمایی سلاحی جدید و استفاده از آن در نبرد با ائتلاف سعودی طی روزهای آتی خبر داده است. واحد صنایع نظامی یمن از یک اسلحه جدید بومی رونمایی و اعلام کرده قرار است طی روزهای آتی در اختیار واحدهای نظامی برای مواجهه با تجاوز سعودی- آمریکایی به یمن قرار گیرد. واحد اطلاع‌رسانی جنگ (الاعلام الحربی) گزارش داده که صالح الصماد از یک کارگاه وابسته به واحد صنایع نظامی نیروهای مسلح بازدید کرده و در جریان ساخت و تولید سلاح‌های توپخانه‌ای جدید قرار گرفته است. این سلاح یکی از صنایع نظامی بومی یمن محسوب می‌شود. رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین در این بازدید، از روند ساخت و تولید مهمات و سلاح‌های مورد نیاز ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در جبهه‌ها و محورهای مختلف نبرد با دشمن، مطلع شده است.