نکات آموزنده سریال «هیئت مدیره» که از شبکه تهران پخش می شود

 بیش از 40 درصد ایرانی ها طبق آخرین نتایج سرشماری سازمان آمار، آپارتمان نشین هستند. همین مسئله باعث شده است تا نیاز به یادگیری مهارت هایی در حوزه آپارتمان نشینی، بیش از گذشته اهمیت پیدا کند. با این حال، انگار مشکلات بین همسایه ها در مجتمع ها و ساختمان های چند واحدی، تبدیل به یک معضل شده است. در این بین و از ابتدای نوروز امسال، سریالی از شبکه تهران پخش می شود که داستانش درباره همین موضوع است. داستان سریال «هیئت مدیره» به زندگی زوج جوانی می پردازد که با نقل مکان به ساختمانی جدید، درگیر اتفاقات تازه ای می شوند.
 
«علی خودسیانی» نویسنده سریال «هیئت مدیره» درباره داستان این سریال گفته است ما سعی کردیم به جای این که تماشاگر را به معما بکشانیم، بیشتر او را با اتفاقات ساده ای که در زندگی همه آدم ها رخ می دهد مواجه کنیم و تلاش کردیم طنز شیرینی هم در داستان ها باشد تا کاری جذاب درآید
 
  رمز کاربردی بودن این سریال
با توجه به افزایش رو به رشد زندگی آپارتمان نشینی و مشکلات مربوط به آن برای اغلب افراد جامعه امروزی، داستان سریال «هیئت مدیره»، موضوع بسیار مناسبی دارد. در این فیلم برخلاف بسیاری از فیلم های مشابه، به ندرت پند و اندرز دیده می شود و تلاش شده تا تمام اتفاقات به صورت تجربی به مخاطب آموزش داده شود. به نظر می آید می توان با دقت در شخصیت ها و رفتارها و برخوردهای آن ها، نکات آموزنده ای را به بیننده منتقل کرد.
  تلاش برای تغییر شرایط به جای افسوس خوردن


«مجید» و «میترا» که نقش های اول این سریال هستند، بعد از پنج سال زندگی مشترک از دست همسایه های خانه قبلی خود فرار می کنند و در حالی که دنبال خانه ای ویلایی هستند تا بتوانند آرامش از دست رفته شان را برگردانند، سرشان کلاه گذاشته می شود و در یک ساختمان جدید گرفتار می شوند. آن ها در ابتدای ورودشان با ویرانه ای مواجه می شوند که به دلیل نداشتن مدیر، هیچ شباهتی به محل سکونت انسان ها ندارد! «مجید» و «میترا» در ابتدا از موقعیت موجود ناراضی هستند و افسوس می خورند چرا موقعیت قبلی را رها کرده اند و چه کلاه بزرگی برسرشان گذاشته شده است اما در ادامه، این زوج تصمیم می گیرند این خانه ویرانه را با کمک اهالی ساختمان آباد کنند.
  بارزترین ویژگی های مثبت «مجید» و «میترا»
ویژگی های مثبت شخصیت های اصلی این داستان که همان زوج جوان هستند، باعث می شود در این مسیر موفق شوند. در ادامه به بارزترین این ویژگی ها اشاره می شود. ویژگی هایی که به همه اهالی یک ساختمان، این درس مهم را می دهد که برای داشتن آرامش بیشتر و لذت بردن از محل سکونت، باید از خودتان شروع کنید و برای رسیدن به این مهم، گام هایی بردارید.
  اخلاق مداری و صداقت داشتن
با توجه به مشکلات زیادی که این مجتمع داشت، این زوج در قدم اول تصمیم گرفتند واحدشان را به فرد دیگری اجاره دهند. هدف آن ها در واقع، خیانت به خانواده دیگری بود تا خودشان را از این شرایط نجات دهند. در این بین و بعد از دیدن چند خانواده که با شوق برای بازدید به خانه شان مراجعه کردند، حاضر نشدند برای رهایی از شر مشکلات و رسیدن به پول اولیه، واحد خود را به فرد دیگری اجاره دهند، کاری که ساکنان قبلی آن واحد انجام داده بودند. آن ها به جای تصمیم گیری عجولانه و احساسی در مواجهه با مشکلات، با وجود مشکلات فراوان ساختمان به جای پاک کردن صورت مسئله و رفتن، آن جا ماندند تا با کمک یکدیگر با مشکلات مواجه شوند و آن ها را حل و فصل کنند.
  کمک گرفتن از خانم ها برای مدیریت
این سریال نشان داد اگر مسئولیت ها در آپارتمان ها به زنان سپرده شود که معمولا زمان بسیار بیشتری نسبت به مردان در خانه ها هستند، معضلات خیلی بهتر حل می شود. این سریال تمرین و نمونه عینی برای مردم جامعه بود تا بپذیرند خانم ها خیلی وقت ها بهتر از مردها می توانند مسئولیت ها را برعهده بگیرند. همچنان که میترا با همه سختی ها، توانست خانم های ساختمان را در یک جلسه دورهم جمع کند و به بررسی مشکلات ساختمان بپردازد.
  حمایت زن و شوهر از یکدیگر در ساختمان
حمایت زن و شوهر از یکدیگر در مواجهه با مشکلات به وجود آمده در ساختمان و حاشیه ها، نکته قابل توجه دیگر این سریال است. در این سریال برخلاف بسیاری از سریال های مشابه خانوادگی که پس از به وجود آمدن مشکلی در خانواده، زوج ها به دنبال مقصر نشان دادن یکدیگر هستند تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند، این زوج از یکدیگر به طور کامل حمایت می کنند و مکمل یکدیگرند و در رفتارها و گفتارهای خود احترام متقابل را کاملا حفظ می کنند و حتی هنگام اختلاف نظرها،نظر طرف مقابل را گوش می دهند، حرف او را می شنوند و یک طرفه قضاوت نمی کنند.
  کمک به اهالی ساختمان
در این آپارتمان افرادی با فرهنگ ها و عقاید مختلف ساکن هستند و هرکدام مشکلات خاص خود را دارند و باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای دیگر همسایه ها شده اند. این زوج پس از استقرار در مجتمع، توانستند با ایجاد رابطه صحیح با افراد مختلف ضمن جلب اعتماد آن ها، در حل مشکلات شخصی نیز آن ها را یاری کنند.
  استفاده تخصصی از اهالی ساختمان
توانایی ایجاد رابطه عاطفی بین افراد مختلف و جلب مشارکت آن ها در اداره امور ساختمان، از دیگر پیش نیازها برای مدیریت بهینه یک مجتمع است. زوج جوان در این فیلم توانستند با برقراری ارتباط مفید و موثر با دیگر ساکنان، مشکلات اصلی را که از گذشته در مجتمع وجود داشت، شناسایی و دلیل حل نشدن آن را آسیب شناسی کنند و از هرکدام از همسایه ها با توجه به تخصص و توانایی که داشتند، برای رفع مشکلات مجتمع استفاده کردند.
  اولویت بندی کردن مشکلات
در گام آخر، آن ها موفق شدند تحت عنوان تشکیل هیئت مدیره، دیگر ساکنان مجتمع را در اداره امور ساختمان سهیم کنند و حس مسئولیت پذیری آن ها را تقویت و در جلسات تشکیل شده مشکلات را مطرح و آن ها را اولویت بندی کنند. سپس با مشورت و رای اکثریت، به حل مشکلات موجود اقدام کنند. با توجه به نکات مطرح شده، این سریال که همچنان از شبکه تهران پخش می شود، یکی از موفق ترین سریال ها در حوزه سبک زندگی به شمار می آید و دیدنش در کنار اعضای خانواده، لحظات خوبی را رقم خواهد زد.
 
سایر اخبار این روزنامه
ماجرای هراس در کاخ سلمان ماجرای هراس در کاخ سلمان آیت ا... مهمان نواز دعوت حق را لبیک گفت آیت ا... مهمان نواز دعوت حق را لبیک گفت شیخ بهایی؛ معمار فقاهت و عمارت شیخ بهایی؛ معمار فقاهت و عمارت سرریز دلارهای نفتی در کی استریت / جنگ اعراب در واشنگتن سرریز دلارهای نفتی در کی استریت / جنگ اعراب در واشنگتن حق فنی دارو خانه ها برای کدام «فن»؟ حق فنی دارو خانه ها برای کدام «فن»؟ نکات آموزنده سریال «هیئت مدیره» که از شبکه تهران پخش می شود نکات آموزنده سریال «هیئت مدیره» که از شبکه تهران پخش می شود پرونده ای درباره عوامل متنوع نارضایتی عمومی مردم در کشورهای جهان پرونده ای درباره عوامل متنوع نارضایتی عمومی مردم در کشورهای جهان باطل السحر تضعیف دستگاه قضا باطل السحر تضعیف دستگاه قضا تجلیل فرمانده کل قوا از مواضع انقلابی و وحدت آفرین فرمانده ارتش تجلیل فرمانده کل قوا از مواضع انقلابی و وحدت آفرین فرمانده ارتش بیت کوین و سایر ارزهای مجازی ممنوع شد بیت کوین و سایر ارزهای مجازی ممنوع شد شناسنامه های خونین هزاره ها شناسنامه های خونین هزاره ها 32 ساعت دلهره! 32 ساعت دلهره! ماجرای صوت «دختر خوشگلا» شفاف شد ماجرای صوت «دختر خوشگلا» شفاف شد آقای مسئول! شما کالای ایرانی می خرید؟ آقای مسئول! شما کالای ایرانی می خرید؟ خراسان لیگ برتری ماند خراسان لیگ برتری ماند آخرین برگ پرونده کهریزک آخرین برگ پرونده کهریزک