هفته سرنوشت‌ساز لیگ برتر به ایستگاه پایانی رسید جدال برای کسب سهمیه تا تلاش برای بقا

بیست و نهمین هفته لیگ برتر فوتبال کشور در حالی با قهرمانی زود هنگام پرسپولیس آغاز شد که جدال برای کسب سهمیه آسیا میان تیم‌های استقلال، ذوب آهن و سایپا همچنان در جریان است.
در همین رابطه، روز گذشته استقلال با پیروزی سه بر دو مقابل پیکان با 51 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. این در حالی بود که ذوب آهن اصفهان توانست در بازی سخت خود مقابل پرسپولیس با برتری 2 بر 1، با یک امتیاز بالاتر در مقام دوم جدول رده‌بندی باقی بماند. با این نتیجه همه چیز برای استقلال، سایپا و ذوب آهن به هفته پایانی باز می‌گردد، جایی که استقلال در اصفهان میهمان سپاهان است و ذوب آهن و سایپا نیز به ترتیب میهمانان نفت تهران و پیکان خواهند بود.
طلسم عدم پیروزی مقابل برانکو شکست
روز گذشته امیر قلعه نویی با ضربه نجات بخش کی‌روش استنلی همچنان امیدهایش برای رسیدن به کسب سهمیه حفظ شد و طلسم عدم پیروزی مقابل برانکو را هم شکست تا یک قدم به کسب سهمیه آسیا نزدیک‌تر شود.


بازی جذاب هفته بیست و نهم
از سوی دیگر استقلال در یک بازی نفس‌گیر مقابل پیکان در حالی که نیمه اول را یک بر صفر مقابل حریف خود عقب بود، در نهایت با گل‌های تیام، غفوری و امید ابراهیمی توانست نتیجه را سه بر دو به سود خود خاتمه دهد. این در حالی است که استقلالی ها که ابتدا از حریف خود عقب افتاده بودند، در نیمه دوم به بازی بازگشتند اما اخراج شجاعیان کار را برای آنها سخت کرد و استقلال با دریافت گل دوم، در آستانه یک تساوی تلخ خانگی قرار داشت اما ضربه امید ابراهیمی در محوطه جریمه پیکان در دقایق پایانی کار را برای استقلال با برد تمام کرد تا آبی ها همچنان در رقابت برای رده دوم لیگ باشند.
سایپا چشم به راه هفته پایانی
از سوی دیگر بازی حساس سایپا مقابل میهمان خود گسترش فولاد با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت تا شاگردان دایی، چشم به بازی آخر مقابل سایپا داشته باشند.
پیروزی پدیده مقابل همشهری سقوط کرده
در سایر بازی‌های این هفته لیگ برتر پدیده توانست در مقابل همشهری خود سیاه‌جامگان با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسد. پدیده با این پیروزی با 32 امتیاز در رده دهم جدول قرار می‌گیرد، در حالی که سیاه‌جامگان با این باخت همچنان در ته جدول رقابت‌ها جای گرفت تا با سقوط به دسته پایین‌تر، امیدهایش را سال آینده در لیگ یک جستجو کند.
استقلال خوزستان از خطر سقوط جست
استقلال خوزستان نیز با برد 3 بر 2 مقابل سپاهان توانست علاوه بر کسب یک نتیجه دلچسب، از خطر سقوط به دسته پایین‌تر رها شود. به گزارش ورزش 3، شاگردان عبدالله ویسی نیمه اول را با نتیجه تساوی یک - یک در شرایطی به رختکن رفته بودند که نفت تهران در شهرستان جم با دو گل از پارس جنوبی جم عقب افتاده بود و با توجه به فاصله سه امتیازی این تیم با استقلال خوزستان، بیشتر از هر زمان دیگری می توان در مورد سقوط این تیم به دسته پایین تر صحبت کرد. البته استقلالی های خوزستان فقط به این نتیجه دلخوش نکردند و در دقیقه 49 و 62 موفق شدند با دو گل از یونس دلفی از حریف خود پیش بیفتند؛ اگرچه سپاهان نیز پس از اینکه 3 بر 1 از میزبان خود عقب افتاد با گل ساسان انصاری اختلاف را به حداقل کاهش داد.
مهر سقوط نفت در جم
با این وصف و در صورت حفظ این نتیجه می توان از همین حالا نفت تهران را به عنوان دومین سقوط کننده پس از مشکی پوشان مشهدی به شمار آورد چرا که شاگردان هومن افاصلی با قبول شکست مقابل حریف بوشهری خود، به عنوان دومین تیم لیگ برتری به مسابقات لیگ یک سقوط کردند.
تیم نفت تهران در شهر جم به مصاف پارس جم رفت و در نهایت با نتیجه سنگین 3 بر صفر مقابل این تیم شکست خورد. سه گل پارس جم در این بازی را محمد نوری، روح‌الله سیف‌اللهی و احسان تاییدی به ثمر رساندند. شاگردان هومن افاضلی با قبول شکست مقابل پارس، سقوط خود به لیگ یک را قطعی و بعد از سیاه‌جامگان با لیگ برتر خداحافظی کرد. شاگردان مهدی تارتار نیز با کسب این برد ، 44 امتیازی شدند و در رده ششم جدول قرار گرفتند.
حال و هوای متفاوت در یادگار امام تبریز
تراکتورسازی نیز در تبریز با تساوی یک - یک مقابل میهمان خود صنعت نفت آبادان با 31 امتیاز به رتبه یازدهم جدول قناعت کرد. این در حالی است که تماشاگران تبریزی هواداران تراکتورسازی به شکل جالبی به ناکامی‌های تیم خود واکنش نشان دادند. آنها که بعد از برکناری مصطفی آجورلو از مدیرعاملی باشگاه دیگر شخصی نبود علیه او شعار بدهند، شعر معروف کوچه لَرَه سو سپمیشم / یار گَلَنده توز اولماسین... را با یکدیگر همخوانی کردند.
جشن بقا در رشت
از سوی دیگر سپیدرودی‌ها نیز در رشت با تساوی بدون گل مقابل میهمان خود فولاد خوزستان، توانستند مهر تاییدی به بقای خود در لیگ برتر بزنند. فولادی‌ها نیز که حتی در صورت پیروزی شانسی برای کسب سهمیه آسیایی نداشتند در این مسابقه خارج از خانه بدون گل متوقف شدند تا 44 امتیازی شوند و در رده هفتم جدول قرار بگیرند.
سایر اخبار این روزنامه
در دیدار فرماندهان نیروی زمینی ارتش مطرح شد تجلیل فرمانده کل قوا از مواضع وحدت‌آفرین فرمانده ارتش 28 تن به عنوان نامزد تصدی شهرداری تهران انتخاب شدند کاندیداهای بهشت سران قوا برای همفکری و هماهنگی درباره حل مشکلات کشور با یکدیگر دیدار کردند چاره‌ای به نام همدلی علیرضا صدقی مرتضوی؛ آن سوی میله‌ها دهمین روز اعتراضات ارمنستان با دستگیری رهبر مخالفان ادامه یافت انقلاب رنگی در مقابل الگوی روسی قدرت «ابتکار» درباره روند اعلام آمار فروش در سینماهای کشور گزارش می دهد اخطار علیه تنبلی ها و لجبازی های گیشه «ابتکار» از دلایل نمایندگان برای کارت زرد به وزیر اقتصاد گزارش می دهد کرباسیان قربانی سیاست‌های بانک مرکزی محمدرضا رحیمی از زندان آزاد شد سیف و صلیل الصوارم* ! هفته سرنوشت‌ساز لیگ برتر به ایستگاه پایانی رسید جدال برای کسب سهمیه تا تلاش برای بقا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: قیمت طرح ترافیک در سال ۹۷ برای مردم ارزان‌تر شده است خبرگزاری سعودی نزدیکی یک پهپاد اسباب بازی را علت ماجرا عنوان کرد روایت‌های متفاوت از تیراندازی در قصر بن سلمان در گزارش «ابتکار» شرط بندی گسترده در فضای مجازی بررسی شد صفر و یک های قمار