مرتضوی رفت زندان

سعيد مرتضوي كه به ‌گفته سخنگوي قوه‌قضائيه بعد از ابلاغ حكم متواري شده بود، سرانجام شناسايي و بازداشت شد. طبق اعلام دادسراي عمومي و انقلاب اسلامي تهران، دادستان سابق تهران جهت تحمل محكوميت حبس به زندان اوين تحويل داده شده است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمين تقوي‌فرد، رئيس كل دادگستري استان مازندران با اعلام خبر دستگيري سعيد مرتضوي در يكي از مناطق مازندران گفت: اين فرد به دليل اجراي حكم محكوميت قطعي به دو سال حبس تعزيري دستگير شد. وي افزود: محكوم خانه‌اي به اتفاق يكي از بستگان در منطقه سرخرود مازندران اجاره كرده بود كه با نيابت از مرجع اجراي احكام تهران وي دستگير و تحت‌الحفظ ساعاتي پيش به مرجع قضايي در تهران اعزام شد.
گفتني است 5 آذر ۹۶ وكيل مدافع اولياي‌ دم محسن روح‌الاميني خبر محكوميت سعيد مرتضوي به دو سال حبس تعزيري را در پرونده كهريزك در دادگاه تجديدنظر داده بود، اما با شروع سال جديد خبري از بازداشت او نشد. اين در حالي است كه غلامحسين محسني ‌اژه‌اي در هفته‌هاي قبل در واكنش به سؤالي درباره علت عدم بازداشت دادستان سابق تهران اظهار داشت: حكم جلبش صادر شده، ولي هنوز متأسفانه گيرش نياورده‌اند.
بعد از اين اظهارنظر سخنگوي قوه‌ قضائيه، گمانه‌زني‌ها مبني بر خروج مرتضوي از كشور قوت گرفت، اما پس از اين هما فلاح تفتي، همسر سعيد مرتضوي اعلام كرد همسرش در تهران و پيگير ماده ۴۷۷ است. او همچنين در پاسخ به اين سؤال كه آيا از همسرش خبر دارد يا نه، گفته بود: مگر مي‌شود از ايشان خبر نداشته باشم، ايشان در تهران است، اما در منزل نيست. سرانجام روز گذشته بود كه برخي منابع آگاه تأييد كردند كه وي در يكي از استان‌هاي شمالي (مازندران) دستگير و به بند ۲۴۱ زندان اوين معرفي شده است.
در ادامه سعيد ايوبي، وكيل مدافع مرتضوي در همين راستا به تقاضاي موكلش براي بازبيني پرونده توسط رئيس قوه اشاره كرد و گفت: اطلاعي كه از وي داشتم اين بود كه به دنبال اعمال ماده ۴۷۷ قانون آيين دادرسي كيفري است و قصد دارد رأساً از رياست محترم قوه‌قضائيه تقاضا كند كه پرونده را شخصاً مورد بازبيني قرار دهد. اگر رئيس محترم قوه‌قضائيه واقعاً اين رأي را خود شخصاً تأييد كند كه قانوني و شرعي صادر شده، مطمئن باشيد آقاي مرتضوي حتماً تحمل مجازات مي‌كند.