وزیر اقتصاد: اجازه خروج ارز از کشور را نخواهیم داد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اجازه نخواهیم داد ارز از کشور خارج شود و به گونه‌ای سیاست‌گذاری خواهیم کرد که واحدهای تولیدی ارز را به کشور وارد کنند.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه بالغ بر 800 هزار نفر خالص اشتغال ایجاد شده در کشور در سال 96 بود گفت: همه این علائم نشان می‌دهد وضعیت اقتصاد رو به بهبود است و رقابت ما بهتر شده است.
کرباسیان پیرامون سامانه ارزی کشور اظهار داشت:برخی معتقد بودند که این نرخ باید شناور باشد، و کف قیمتی دیده می‌شد تا پس از آن شناور بودن ارز انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه سامانه ارزی یک بحث قطعی است، گفت: التهاب ارزش ارز باید رخ می‌داد اما جهش رخ داده، قیمت واقعی نبود و قیمت حدود چهار هزار و 200 تومان است.


وی با اشاره به مقوله ارز صادراتی نیز گفت: ارز صادراتی لزوما از طریق بانک نباید بر می‌گشت و می‌توانست از طریق صرافی‌ها نیز انجام شود.
وی ادامه داد:در این شرایط یا صادر‌کننده می‌توانست سپرده ارزی کند و البته بنا به تاکید ریاست جمهوری در این زمینه تجربه تلخ گذشته نباید تکرار شود و صادر کنندگان همچنین می‌توانستند ارز خود را به فرد دیگری واگذار کنند که می‌خواهد واردات کند.
کرباسیان گفت: بخشنامه ارزی گویا است و در حوزه صادرات تمامی مسائل دیده شده است.
وی ادامه داد: بانک مرکزی 36 نوع نیاز در رابطه با ارز احصا کرده است که در گروه‌های کاری مورد توجه قرار می‌گیرند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه‌های ترانزیت، ویزا و... فرصت‌های خوبی با روسیه فراهم شده است، گفت: روس‌ها کانال سبزی را ایجاد کرده‌اند که 15 تا 20 درصد تخفیف صادرات به ما داده‌اند و تاکنون سه شرکت معرفی شده‌اند.
وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه نیمه دوم اردیبهشت ماه توافق نامه اورآسیا قطعی خواهد شد، گفت: اینکه بتوانیم در مذاکرات تجاری به حمایت از صادرات کمک کنیم ضروری و قطعی است و در این رابطه یک هزار و 300میلیارد تومان مشوق صادراتی در بودجه دیده شده است.
وزیر دارایی گفت: سالی را پشت سر گذاشتیم که نرخ تورم تک رقمی و حول و حوش 8.3 بود و بعد از چند سال نرخ سرمایه‌گذاری از منفی تبدیل به مثبت شد و رشد اقتصادی حدود 6 درصدی نیز محقق شد.
کرباسیان با اشاره به اینکه در سال گذشته 800 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد، عنوان کرد: یکی از اتفاق‌های خوبی که در کشور رخ داد، حوزه اعتباری بود که رتبه ما از 7 به رتبه 5 رسید و حوزه ریسک و ضریب خطر نیز کاهش پیدا کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: نزدیک 36 میلیارد دلار خطوط اعتباری و فاینانس در دولت یازدهم و دوازدهم در اختیار ما قرار گرفته است و سیاست و تصمیم دولت و ریاست جمهوری اولویت برای بخش خصوصی است و استان کرمان می‌تواند در این زمینه پیشتاز شود.
سایر اخبار این روزنامه
برنامه‌های نوزده ‌گانه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد نامه 500 نماینده مجالس اروپا به کنگره آمریکا برای وادار کردن ترامپ به ماندن در برجام همزمان با برپایی جشن میلاد امام حسین(ع) جشن‌های اعیاد شعبانیه در سراسر کشور آغاز شد روسیه از کشف سلاح‌های شیمیایی ساخت آلمان و انگلیس در دوما خبر داد در بیانیه سپاه به مناسبت روز پاسدار مطرح شد؛ امنیت بزرگترین نعمت و مزیت ایران در مقایسه با سایر کشورهاست تصمیمات ضداشتغال لاریجانی: تجار ایران و سریلانکا به سمت گسترش روابط صنعتی حرکت کنند ادامه توزیع گوشت قرمز با قیمت مصوب تنظیم بازار؛ عرضه کالاهای اساسی در ماه رمضان با قیمت گذشته دفاع جانانه یک خانم دکتر ایرانی از نام خلیج فارس در امارات وزیر اقتصاد: اجازه خروج ارز از کشور را نخواهیم داد وزیر خارجه اسبق انگلیس: لندن طی 100 سال گذشته در امور ایران دخالت داشته است آغاز ثبت‌نام بن کتاب اساتید، سازمان‌ها و نهادها در سایت نمایشگاه کتاب برخورد پلیس با مامور ضارب از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه صورت گرفت تشریح مفاد نهمین گزارش سه ماهه وزارت خارجه در خصوص اجرای برجام نماینده ایران: سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نباید مورد استفاده ابزاری قرار گیرد وزیران نفت و اقتصاد این هفته در مجلس حضور می‌یابند