همزمان با برپایی جشن میلاد امام حسین(ع) جشن‌های اعیاد شعبانیه در سراسر کشور آغاز شد

بخش خبری: همزمان با سالروز میلاد مبارک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، روز پاسدار، جشن‌های اعیاد شعبانیه از دیروز در اماکن متبرکه، مساجد، حسینیه‌های سراسر کشور آغاز شد.
به همین مناسبت دیروز همزمان با سوم شعبان المعظم و زادروز فرخنده حضرت امام حسین(ع)، جشن باشکوهی با حضور هزاران زائر و مجاور در بارگاه منور ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.
در این جشن که از عصر پنجشنبه آغاز شده بود همه خیابان‌های منتهی به بارگاه منور رضوی و حرم ثامن الحجج(ع) نورافشانی شد و خادمان و شیفتگان اهل بیت(ع) در ایستگاه‌های صلواتی، مساجد و تکیه‌ها بین مردم شربت و شیرینی پخش می‌کردند.
پارچه نوشته‌ها و پرچم‌های مزین به نام امام حسین(ع) زینت بخش خیابانها، کوچه‌ها و محافل معنوی شیعیان بود و اوج شادمانی و شور معنوی مردم در این عید خجسته در حرم مطهر رضوی جلوه گر شد.


جشن محوری سوم شعبان قبل از نماز ظهر و عصر دیروز در رواق امام خمینی (ره) بارگاه امام رضا(ع) با حضور مسئولان، روحانیان، زائران و مجاوران برگزار شد که ذاکران اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی و شعرخوانی در وصف امام حسین(ع) پرداختند و سخنران حرم رضوی به تبیین سیره تبلیغی و سیاسی آن حضرت پرداخت.
به مناسبت این عید خجسته، قرآن‌‌های نفیس و منحصر به فردی به دستخط مبارک ائمه معصومین(ع) در گنجینه قرآن و نفایس موزه حرم مطهر رضوی به نمایش درآمد که در بین آنها قرآن منسوب به امام حسین(ع) چشم نوازی می‌کند.
شهر قم نیز در سالروز ولادت با سعادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار، غرق در نور و سرور بود.
در شب میلاد این امام بزرگوار نیز هزاران تن از زائران بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) با شرکت در مجلس ویژه‌ای به جشن و شادی پرداخته و این میلاد با برکت را گرامی داشتند.
مردم ولایت مدار قم با چراغانی و آذین بندی خیابان‌ها، معابر و کوی و برزن و پخش نقل و شیرینی، عشق و ارادت خالصانه خود را نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و آن امام بزرگوار نشان می‌دهند.
ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در قم با برگزاری آیین‌های جشن و سرور در مساجد، تکایا و مقابر امامزادگان، عشق و ارادت خالصانه خود را به امام حسین(ع) نشان می‌دهند.
حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز هم به منسبت میلاد سید و سالار شهیدان نور باران بود.این حرم مطهر به انگیزه ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) غرق در جشن و شادمانی است.
این بارگاه کبریایی مملو از حضور ارادتمندان، زائران و مجاورانی شد که برای عرض تبریک ولادت پیشوایان شیعه این بزرگ مردان تاریخ بشریت در این مکان معنوی گرد هم جمع شده بودند.سخنرانی مذهبی، مداحی، گل آرایی حرم، پخش نقل و شیرینی و مولود خوانی از جمله ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه در حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) است.
همچنین جشن میلاد حضرت امام حسین(ع) (امام سوم شیعیان و سالار شهیدان جهان) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) (برادر بزرگوار امام حسین(ع)) در صحن حرم حضرت زینب (س) در سوریه برگزار شد.
همزمان با سالروز میلاد حضرت امام حسین(ع) جشن باشکوهی در حرم خواهر بزرگوار ایشان حضرت زینب کبری (س) با حضور زائران ایرانی، سوری و دیگر کشورها و رزمندگان مدافع حرم برگزار شد.
در این جشن که از سوی دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه برگزار شد، مداحانی از ایران، سوریه و عراق مولودی خوانی کردند.
سایر اخبار این روزنامه
برنامه‌های نوزده ‌گانه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد نامه 500 نماینده مجالس اروپا به کنگره آمریکا برای وادار کردن ترامپ به ماندن در برجام همزمان با برپایی جشن میلاد امام حسین(ع) جشن‌های اعیاد شعبانیه در سراسر کشور آغاز شد روسیه از کشف سلاح‌های شیمیایی ساخت آلمان و انگلیس در دوما خبر داد در بیانیه سپاه به مناسبت روز پاسدار مطرح شد؛ امنیت بزرگترین نعمت و مزیت ایران در مقایسه با سایر کشورهاست تصمیمات ضداشتغال لاریجانی: تجار ایران و سریلانکا به سمت گسترش روابط صنعتی حرکت کنند ادامه توزیع گوشت قرمز با قیمت مصوب تنظیم بازار؛ عرضه کالاهای اساسی در ماه رمضان با قیمت گذشته دفاع جانانه یک خانم دکتر ایرانی از نام خلیج فارس در امارات وزیر اقتصاد: اجازه خروج ارز از کشور را نخواهیم داد وزیر خارجه اسبق انگلیس: لندن طی 100 سال گذشته در امور ایران دخالت داشته است آغاز ثبت‌نام بن کتاب اساتید، سازمان‌ها و نهادها در سایت نمایشگاه کتاب برخورد پلیس با مامور ضارب از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه صورت گرفت تشریح مفاد نهمین گزارش سه ماهه وزارت خارجه در خصوص اجرای برجام نماینده ایران: سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نباید مورد استفاده ابزاری قرار گیرد وزیران نفت و اقتصاد این هفته در مجلس حضور می‌یابند