رئیس انستیتو پژوهش‌های سیاسی و راهبردی روسیه: ایران از سقوط سوریه و عراق به دست داعش جلوگیری کرد

رئیس انستیتو پژوهش‌های سیاسی و راهبردی روسیه اعلام کرد: ایران در بین کشورهایی که با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده‌اند، موثرترین مبارزه را داشته و با کمک مستشاری از سقوط این کشورها جلوگیری کرده است.
ولادیمیر زاخاروف در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، اظهار کرد: معدود کشورهایی هستند که با تروریست‌ها به ویژه داعش به عنوان خطرناک‌ترین گروه تروریستی در جهان، به صورت واقعی مبارزه کرده باشند و به جز کشورهای سوریه و عراق که قربانی تروریسم هستند، ایران و روسیه مبارزه موثری با گروه داعش داشته‌اند.
وی ادامه داد: ایران به طور سازماندهی شده به کشورهای سوریه و عراق در مبارزه با داعش کمک و با کمک مستشاری از سقوط حکومت‌های این کشورها جلوگیری کرد.
رئیس انستیتو پژوهش‌های سیاسی و راهبردی روسیه افزود: دولت ایران، با پدیده شرور تروریسم مبارزه واقعی و بی‌امان می‌کند.


وی با بیان اینکه تروریست‌ها در خاورمیانه از پوشش مذهب برای فعالیت‌های خود سوء استفاده می‌کنند، گفت: داعش و گروه‌های تروریستی مشابه آن در خاورمیانه خود را مومن می‌خوانند، اما در واقع گروه‌های بی‌خدا هستند که آلت دست آمریکا و متحدانش قرار گرفته‌اند.
زاخاروف افزود: آمریکا از داعش حمایت می‌کند، زیرا این گروه تروریستی بخشی از ارتش آمریکاست.
وی بدون ذکر جزییات گفت: یکی از هواداران گروه تروریستی داعش در روسیه که برای این گروه تبلیغ می‌کرد، می‌گفت که کمک‌های مادی از آمریکا دریافت می‌کند و زنان را به قیمت ارزان در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد.
به گفته وی، داعش از این طریق و نیز تبلیغات برای توزیع غنایم، هزاران نفر را در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عربی فریب داد.
زاخاروف افزود: پیروزی بزرگ بر داعش و سرکوبی این گروه تروریستی، با تلاش‌های گسترده ایران محقق شد.
این کارشناس ارشد روس خاطرنشان کرد: ایران در مبارزه با داعش بار دیگر اثبات کرد که در خط مقدم جبهه علیه تروریست‌ها قرار دارد.
وی با اشاره به مبارزه روسیه با تروریست‌ها به ویژه داعش گفت: اشکال کار روسیه در این است که در اقدامات ضدتروریستی خود، به مواضع آمریکا توجه می‌کند.
زاخاروف با بیان اینکه واشنگتن علیه دولت روسیه اقدام می‌کند، اظهار کرد: آمریکا ثروتمندان روس را تحت فشار قرار می‌دهد تا علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اقدام کنند.
وی تصریح کرد: آمریکا با تروریست‌ها مبارزه نمی‌کند، بلکه تظاهر به این اقدام می‌کند و استفاده از این پدیده شرور، بخشی از سیاست خارجی آمریکا را تشکیل می‌دهد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت ملی نفت: سه قرارداد نفتی تا پایان سال در آستانه امضای نهایی قرار می‌گیرد اطلاعیه سازمان هواپیمایی درخصوص جعبه سیاه هواپیمای یاسوج رای الیوم: تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران ناکام است معاون امور بین‌ الملل وزیر نفت: ایران روزانه 2.6 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند حکم جلب سعید مرتضوی صادر شد ترامپ و چرخه سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا رئیس انستیتو پژوهش‌های سیاسی و راهبردی روسیه: ایران از سقوط سوریه و عراق به دست داعش جلوگیری کرد پیام تسلیت دکتر روحانی به رئیس‌جمهور آذربایجان رئیس کل بیمه مرکزی: حذف کوپن بیمه شخص ثالث از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود روسیه و آمریکا بازگشت به جنگ سرد رئیس سابق سیا: ترامپ بی‌ثبات، بی‌منطق، بی‌تجربه و فاسد است هشدار روسیه نسبت به توطئه تروریست‌ها برای انجام جنایت در غوطه شرقی وزارت بهداشت: 2 واکسن جدید به برنامه ایمن سازی کشور اضافه می‌شود رئیس کل بیمه مرکزی: حذف کوپن بیمه شخص ثالث از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود رای الیوم: تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران ناکام است رای الیوم: تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران ناکام است رای الیوم: تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران ناکام است رای الیوم: تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران ناکام است رای الیوم: تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران ناکام است رای الیوم: تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران ناکام است رای الیوم: تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف عربی علیه ایران ناکام است