پسیانی از «جاده قدیم» می گوید؛

«جاده قدیم» چهارمین ساخته سینمایی منیژه حکمت پس از ده سال دوری از فیلمسازی است. حکمت با این فیلم تنها زن کارگردان در بخش سودای سیمرغ سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر است. آتیلا پسیانی یکی از بازیگران این فیلم، «جاده قدیم» را دیدنی توصیف می‌کند و می‌گوید این فیلم احساسات خفته بیننده را بیدار خواهد کرد: «قادر نخواهید بود که فیلم «جاده قدیم» را نبینید. این را مطمئن هستم. فیلم خیلی دیدنی است.» این بازیگر ادامه می‌دهد: «فیلمی که مطمئنم زمان زیادی پس از تمام شدنش در موردش فکر می‌کنید. فیلمی که عواطف، احساسات، تفکر، منطق، خشم، غصه و مهم‌تر از همه عشق را اگر در شما خفته است، بیدار خواهد کرد.»
منیژه حکمت نیز در گفت‌وگویی که پیش از این با «جهان‌صنعت» داشت، درباره فیلمش گفته بود: «دغدغه‌هایم را در خصوص معضلات اجتماعی و با هدف ایجاد یک جریان فکری، به تصویر می‌کشم. «جاده قدیم» هم تداوم همان دیدگاه، تفکر و اندیشه است اما در یک بستر اجتماعی متفاوت.» فیلمی که به گفته بسیاری از جمله سید جمال ساداتیان یکی از اعضای هیات انتخاب بخش سودای سیمرغ سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر به خوبی از پس موضوعی که دست مایه قرار داده، برآمده است.
حکمت که در کارنامه‌اش تجربه فیلم موفقی همچون «زندان زنان» را دارد و دو فیلم قبلی‌اش فضایی زنانه داشتند و مشکلات جامعه زنان را مورد بررسی قرار می‌دادند، درباره این کار هم گفت: «این فیلم هم فضای زنانه دارد. یکی دیگر از معضلات بزرگی که جامعه ما و البته جامعه جهانی باید تکلیفش را با آن روشن کند، در این فیلم مطرح کرده‌ام. در حقیقت یکی از مشکلات عدیده‌ای که خانم‌ها به خصوص در ایران دارند و با آن درگیر هستند، در این فیلم بازگو می‌شود.» او این فیلم را تاثیرگذار دانسته و گفت: «فکر می‌کنم این فیلم با استقبال مردم روبه‌رو شود.»