فی دقیق‌!

هومن جعفری- از عده‌ای از نمایندگان مجلس پرسیده‌اند‌: چرا بانک‌ها وام 5 میلیون تومانی را نمی‌دهند اما وام‌های کلان به راحتی داده می‌شود؟ یکی از نمایندگان هم فرموده‌: در وام پنج میلیون امکان فساد و پورسانت وجود ندارد ولی در وام کلان این امکان وجود دارد‌.
1- از این نماینده محترم که خبر دارد چه خبر است تشکر می‌کنیم‌. خانواده ما که هنوز فکر می‌کنند چون ضامن و پارتی نداریم وام نمی‌دهند‌!
2- اگر با بانک صحبت کنیم جای پنج میلیون تومان‌، به ما یک میلیارد تومان وام بدهند فی دقیق چقدر است؟ چقدر باید بستانیم چقدر دست‌مان را می‌گیرد؟
3- اگر امکانش هست فهرستی از بانک‌هایی که دادن وام پنج میلیون تومانی برایشان صرف نمی‌کند را اعلام کنید که دوزاری‌مان بیفتد‌. برویم آفر بدهیم هم یک چیزی دست ما را بگیرد هم یک چیزی هم دست طرف متقابل را‌!


4- اگر دوستان موافق باشند هزار نفر متقاضی وام پنج میلیون تومانی دور هم جمع شویم یکجا درخواست وام کنیم‌. هم کار ما راه می‌افتد هم اینکه برای دوستان صرف دارد کار مردم را راه می‌اندازند‌!
سوال روز‌: حالا پورسانتش به کنار، بفرمایید چطور می‌شود یک نفر سند کویر لوت را قبول کند و به جایش هزار میلیارد تومان وام بدهد