حمیدرضا گرشاسبی از توافق پرسپولیس با باشگاه ترکیه‌ای خبر داد؛

حمیدرضا گرشاسبی که پیش از این عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس بود، پس از استعفای علی‌اکبر طاهری به عنوان سرپرست این باشگاه کارش را آغاز کرد و در سفری که به ترکیه داشت پرونده مهدی طارمی با این باشگاه را پیگیری کرد‌. گرشاسبی ظهر دیروز در نشست خبری که در محل این باشگاه برگزار شد پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود‌.
سرپرست باشگاه پرسپولیس با تشریح جزییات مذاکرات با مسوولان باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه گفت: اختلافات ما در این پرونده برطرف شد و فقط فیفا باید تصمیم نهایی را بگیرد‌.
ماجرای باشگاه ریزه‌اسپور
بازیکنی که با ما قرارداد داشت به ترکیه رفت و چند جلسه هم تمرین کرد و بعد به تهران برگشت‌. کارت ‌ای‌تی‌سی او به اسم پرسپولیس صادر شده که برای ما بازی کرده است‌. در نهایت باشگاه پرسپولیس محکوم شد‌. مسوولان ریزه‌اسپور عنوان کردند که به خاطر پیگیری برخی مصاحبه‌های مسوولان از رسانه‌های داخلی توانستیم باشگاه ایرانی را محکوم کنیم‌.


سفر اردوغان گره مشکلات را باز کرد
در سفری که اردوغان به ایران داشت ما پیگیری کردیم و سلطانی‌فر سر میز ناهار رفتند صحبت کردند و ایشان هم همان جا تلفن را برداشت و به ترکیه‌ای‌ها توصیه کرد که همکاری لازم را با ما داشته باشند‌. به همین خاطر ما به ترکیه رفتیم و جلسه پنج‌ساعته‌ای با مسوولان باشگاه داشتیم‌. اینها گفتند که اول شما مبلغ ۷۹۰ هزار یورو را به حساب ما واریز کنید و فیشش را بیاورید تا بعد بنشینیم و مذاکره کنیم که چقدر تخفیف بدهیم‌.
حضور روحانی کار را تمام کرد
خوشبختانه سفر روحانی به ترکیه زمینه را برای ما فراهم کرد تا بتوانیم با رایزنی کار را پیش ببریم‌. بعد از مذاکراتی که با مسوولان سیاسی کشور داشتیم توانستیم به راهکار دست پیدا کنیم‌. در جلسه بعدی که شش ساعت طول کشید گفتند یا طارمی را به ما بدهید یا علیپور را‌. ما هم گفتیم شما ما را از نقل و انتقالات محروم کرده‌اید و اگر بخواهیم این دو بازیکن را بدهیم مشکلات ما بیشتر می‌شود‌.
شکایت از مهدی طارمی پس گرفته شد
در این جلسه اعلام کردیم که شکایت‌مان را از باشگاه ترکیه‌ای پس خواهیم گرفت‌. تلاش کردیم که رضایت طارمی را هم بگیریم که توانستیم این رضایت را هم بگیریم و اینها اعلام کردند که دیگر شکایتی از مهدی طارمی ندارند‌. ما این خاکریز را رد کردیم و حالا رسیدیم به خاکریز فیفا‌. اصل کار ما اینجاست که بتوانیم این محرومیت‌ها و پنجره‌های بسته شده را باز کنیم و مشکل پرسپولیس برطرف شود‌.
در این قرارداد آمده است باشگاه ریزه‌اسپور علاوه بر اینکه از شکایتش صرفنظر کرده است، کمک کند تا پرونده پرسپولیس در فیفا هم بسته شود‌. باشگاه ریزه‌اسپور اعلام کرده که نسبت به شکایت پرونده مهدی طارمی رضایت کامل خود را اعلام می‌کند‌. این قرارداد ملاک رفع کامل اختلافات است و پرسپولیس می‌تواند این تفاهمنامه را جهت رفع محرومیت‌ها به دادگاه بین‌المللی و فیفا ارائه کند و ریزه‌اسپور حق هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت‌. دو باشگاه با یکدیگر تفاهمنامه‌ای امضا و تاکید کردند که هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند و امیدوارم فیفا هم کاسه داغ‌تر از آش نشود و این مشکل حل شود‌. براساس این قرارداد ما هیچ پولی به باشگاه ترکیه‌ای پرداخت نخواهیم کرد و ۷۹۰ هزار یورو جریمه‌ای که در نظر گرفته بودند، بخشیده شده و باید فیفا هم آن را تایید کند‌.
طارمی تابع تصمیم باشگاه است
گرشاسبی در مورد اینکه قرارداد طارمی پایان فصل تمام می‌شود تکلیف حق ترانسفر وی چه می‌شود گفت: این صحبت‌ها با مهدی طارمی شده است‌. خود این بازیکن هم به خاطر این مسایل ناراحت و نگران باشگاه است‌. طارمی اعلام کرده که همه جوره مطیع تصمیم باشگاه است و هر تصمیمی که باشگاه برایش بگیرد تابع خواهد بود‌.
مسوولان باشگاه ریزه‌اسپور به تهران می‌آیند
امکانات باشگاه ریزه‌اسپور بسیار عالی است‌. امروز قرار است مسوولان این باشگاه به تهران سفر و از امکانات ما بازدید کنند‌. ضمن اینکه به آنها پیشنهاد دادیم، بیایند تمرینات تیم و بازیکنان ما را ببینند و اگر بازیکنی را خواستند که سرمربی ما به آنها نیاز نداشت می‌توانند از آنها در تیم خودشان استفاده کنند‌. برخی بازیکنان ما هستند که در تیم‌های دیگر بازی می‌کنند و در صورتی که باشگاه ترکیه‌ای آنها را بخواهد همکاری خواهیم کرد چرا که آنها همکاری خوبی با ما داشته‌اند‌. ما جلوی پیشرفت هیچ بازیکنی را نمی‌گیریم و اگر قرار است بازیکنی به تیم بزرگ‌تری برود همه نوع همکاری با وی خواهیم داشت‌.
سایر اخبار این روزنامه
ربیعی امروز برای پاسخگویی به نمایندگان به مجلس می‌رود‌؛ نگاه دنیا به بورس ایران تغییر کرده است دیدار وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان در باکو توفان آنفلوآنزا درمرغداری‌ها؛ اعتراض شهروندان به کم فروشی اینترنت؛ چشم انداز توسعه فاز 11 پارس جنوبی؛ تغییر در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد؛ حمیدرضا گرشاسبی از توافق پرسپولیس با باشگاه ترکیه‌ای خبر داد؛ اعلام حمایت از قوه قضاییه! عصبانی هستیم! دولت مستاصل چه کسی مانع حصر احمدی نژاد می شود گزارش میدانی «جهان‌صنعت» از تکدی‌گری در تهران؛ در جست‌وجوی دموکراسی ازدست‌رفته 4خطای استراتژیک دولت ابهامات حقوق کارگران و دستفروشان خارجی غیر‌قانونی در ایران در جست‌وجوی دموکراسی ازدست‌رفته آلودگی هوا‌ برای سومین روز متوالی مدارس تهران را به تعطیلی کشاند ارتش اوراسیا تشکیل می‌شود هشدار رییس اتاق مشترک ایران و عراق درباره واگذاری بازار عراق به رقبا قوه قضاییه در موقعیت نامطلوب شورای نگهبان با عضویت اقلیت های دینی در شورای شهر مخالفت کرد