مشکل سپنتا نیکنام را در مجمع حل می کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی در مجمع درباره مساله فلسطین تشکیل می‌شود و ضابطه آن تعیین شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه بررسی اقدام ظالمانه ترامپ درباره انتقال پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی به قدس و تعیین ضابطه برای اجرای سیاست‌های کلی را دو محور جلسه روز گذشته این مجمع بیان کرد و گفت: در هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی ضابطه تعیین شد که خدمت رهبری معظم انقلاب داده می‌شود، اگر ایشان تایید کردند، بحث نظارتی ما از ماه‌های آینده آغاز می‌شود.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی در مجمع تشکیل می‌شود و ضابطه تعیین شده شامل چند بخش از جمله تعیین 20 نفر از اعضای مجمع به مدت 2/5 سال، عضویت سران قوا، رییس و دبیر مجمع تشخیص در این هیات بود. همچنین معاونان روسای قوا بدون حق رای می‌توانند در جلسات شرکت کنند. رضایی درباره انتقال پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی به قدس‌ گفت: این اقدام ترامپ اعلام جنگ علیه مسلمانان و ملت فلسطین و به هم زدن امنیت منطقه است. بعد از اعلام این تصمیم شاهد بودیم که کل منطقه به صحنه قیام علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شد و اسراییل هم در فلسطین برخورد مسلحانه‌ای با تظاهرکنندگان داشت. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این ماجراجویی اهانت بزرگی به مسلمانان بود و اگر بزرگ‌تر از اشغال فلسطین نباشد، کمتر از آن نیست. رضایی اظهار کرد: دیدیم که اروپایی‌ها هم مخالفت خود را اعلام کردند. نقش اروپایی‌ها در اشغال فلسطین کمتر از آمریکا نیست، اما این ظلم ترامپ به حدی بزرگ است که اروپایی‌ها هم علیه آن موضع‌گیری کردند. وی به دلایل احساس مسوولیت کشورمان در قبال حادثه فلسطین اشاره کرد و گفت: انتقال پایتخت به بیت‌المقدس خلاف منافع مردم فلسطین است و تداوم اشغالگری و گسترش آن‌ را نشان می‌دهد، چنانچه مردم فلسطین بیشتر از گذشته تحت فشار قرار می‌گیرند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دلیل دوم احساس مسوولیت ما نسبت به فلسطین، مساله مسجدالاقصی است که به همه مسلمانان ربط دارد.
شکل‌گیری مثلث عربستان- اسراییل و آمریکا در منطقه
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شکل‌گیری مثلث عربستان- اسراییل و آمریکا در منطقه، گفت: نگران دخالت آنها در عراق هستیم، احتمالا می‌خواهند در انتخابات عراق هم دخالت کنند. رضایی به توطئه علیه لبنان و ماجرای سعد حریری اشاره کرد و افزود: مساله سعد حریری حل و توطئه خنثی شد، وی زمانی که وارد لبنان شد دید که فضا متفاوت است و همکاری با هم را شروع کرده‌اند. وی بیان کرد: جهان اسلام در برابر آزمون بزرگی قرار گرفته است، حداقل اقدام کشورهای اسلامی فراخواندن سفرایشان است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به ضرورت اقدام عملی در برخورد با این تصمیم ترامپ اشاره کرد و ادامه داد: اقدام عملی مناسب این است که کشورهای اسلامی نفت را همچون سال 1973 قطع کنند، یا حداقل صادرات نفت را کاهش دهند تا آمریکا از این تصمیمش عقب‌نشینی کند.
بحث احمدی‌نژاد با قوه قضاییه است


وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا پاسخ رفتارهای احمدی‌نژاد را کسانی که علیه آنان صحبت می‌کند نمی‌دهند، گفت: بحث احمدی‌نژاد با قوه قضاییه است. باید این مساله در چارچوب قانون پیگیری شود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ورود گسترده همه مسوولان معلوم نیست که نتیجه درستی داشته باشد، بهترین شیوه این است که اجازه دهیم قانون راه خود را برود.
وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده سپنتا نیکنام گفت: در مورد بحث‌های اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس بن‌بستی وجود ندارد. اگر موضوع سپنتا نیکنام به مجمع بیاید ما آن‌را حل‌و‌فصل می‌کنیم، چنانچه تاکنون اختلاف‌نظرها میان مجلس و شورای نگهبان در مجمع تشخیص حل شده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برخی آقایان شورای نگهبان بنا به شرع در این شورا مخالفت کردند، اینجا در مجمع براساس مصلحت نظر دیگری می‌دهند چرا‌که در شورای نگهبان مخالفت با قانون و شرع مطرح و در مجمع تشخیص مصلحت مردم در میان است. رضایی در پاسخ به سوالی درباره زمان جابه‌جایی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس قدیم گفت: جابه‌جابی‌ها در حال اجراست. در آینده نزدیک این انتقال به مجلس سنا انجام خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا مجلس می‌تواند درباره رجل سیاسی به شورای نگهبان اعلام نظر کند گفت: اختیار تعیین ضوابط رجل سیاسی برعهده شورای نگهبان است و مجلس می‌تواند در این زمینه پیشنهاد بدهد.