احتمال لغو میزبانی‌ مسابقات بین‌المللی کشتی در ایران

پس از واکنش تند و صریح اتحادیه جهانی کشتی به پرونده علیرضا کریمی و ارجاع آن به کمیته اخلاق این اتحادیه، محرومیت‌های سنگینی کشتی ایران را تهدید می‌کند.
تبعات باخت تعمدی علیرضا کریمی برابر حریف روس در رقابت‌های جهانی امید با هدف عدم رویارویی با رقیبی از اسراییل، ابعاد گسترده بین‌المللی پیدا کرده است. در این راستا اتحادیه جهانی کشتی نیز جمعه شب گذشته با موضع‌گیری جدی و بدون تعارف خود از ارجاع پرونده علیرضا کریمی به کمیته‌های حقوقی و اخلاق این اتحادیه خبر داد و اعلام کرد این موضوع در هفته‌های آینده بررسی و نظر نهایی را به هیات‌رییسه اتحادیه جهانی اعلام خواهد شد.
طبیعتا در صورت اثبات باخت تعمدی علیرضا کریمی در برابر حریف روس، محرومیت‌های سنگینی کشتی ایران را تهدید می‌کند. محرومیتی که نه‌تنها متوجه کشتی‌گیر و مربی تیم امید است، بلکه حتی می‌تواند روی میزبانی کشورمان در تورنمنت‌ها و رقابت‌های بین‌المللی و مهم هم تاثیر منفی داشته باشد. در این بین نباید از نقش‌آفرینی پشت‌پرده رقبای دیرینه کشتی ایران همچون روسیه و آذربایجان هم غافل شد، چراکه این حریفان به هر بهانه‌‌ای سعی دارند، نقش ایران در عرصه بین‌المللی کشتی را کمرنگ‌تر کرده و باعث عقبگرد کشورمان در این عرصه شوند. با توجه به مشکل اخیر که گریبانگیر کشتی ایران شده، انتظار می‌رود فدراسیون کشتی با تکیه بر دیپلماسی و همچنین امتیاز کرسی رسول خادم در هیات رییس اتحادیه جهانی، تبعات این مشکل را به حداقل برساند. ضمن اینکه وزارت ورزش هم باید همپای فدراسیون کشتی گام برداشته و ضمن توجه به سیاست‌ها و آرمان‌های کلی نظام، متولیان کشتی را در این چالش بین‌المللی تنها نگذارد.
از فدراسیون کشتی خبر می‌رسد که رسول خادم به عنوان رییس فدراسیون و عضو هیات‌رییسه اتحادیه جهانی باید تا چند روز آینده منتظر احضار به مقر این اتحادیه در سوییس باشد تا در خصوص حواشی مسابقات امیدهای جهان به اعضای هیات‌رییسه توضیح دهد. حال باید امیدوار بود که خادم با توجه به ارتباط خوب و نزدیک با برخی از اعضای هیات‌رییسه و رییس اتحادیه جهانی و همچنین دیپلماسی مطلوب، بتواند کشتی ایران را از خطر محرومیت و جریمه‌های سنگین نجات دهد.