حرکت پر شتاب را ادامه دهيد


فرمانده معظم کل قوا خطاب به فرماندهان و مسوولان نيروهاي دريايي ارتش تاکيد کردند: با همت، ابتکار و اقدام، حرکت پرشتاب را ادامه دهيد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا در ديدار فرماندهان و مسئولان نيروي دريايي ارتش، هفتم آذر را روز افتخار و سربلندي نيروي دريايي و روزي نمادين براي تجليل از فداکاري‌هاي آن خواندند و خاطرنشان کردند: عمليات شجاعانه نيروي دريايي عليه ارتش بعثي عراق در 7 آذر سال 59، تأثيري ماندگار بر جنگ گذاشت و آن شجاعت، ابتکار، برنامه‌ريزي و اقدام، تسلط دشمن را بر دريا به صفر رساند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم زنده نگه‌داشتن عمليات 7 آذر و ياد شهيدان دلاور آن، افزودند: شهادت در راه خدا خسارت نيست، بلکه غنيمت است و به تعبير دقيق امام راحل، ملتي که شهادت دارد اسارت ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي‌با اشاره به اهميت نيروي دريايي افزودند: نيروي دريايي در خط مقدم دفاع از کشور است و مناطق مهمي‌همچون مکران، درياي عمان و آبهاي آزاد را فراروي خود دارد و حضور در آبهاي آزاد همچون گذشته بايد ادامه يابد.
ايشان با تأکيد بر لزوم افزايش توانايي‌هاي نيروي دريايي در تجهيزات و توان رزمي‌و لزوم استفاده از امکانات بخشهاي مختلف نظام در برطرف کردن کمبودها، گفتند: رشد و تحرک خوبي در نيروي دريايي آغاز شده و امروز نيروي دريايي بسيار پيشرفته‌تر و تواناتر از 20 سال قبل است، اما اين سطح از پيشرفت قانع‌کننده نيست و در همه بخشها بايد با عزم و روحيه، همت بلند، ابتکار و اقدام، حرکتِ پر شتاب دنبال شود.
پيش از سخنان فرمانده کل قوا، امير دريادار خانزادي فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان گزارشي از اهداف و فعاليت‌هاي اين نيرو گفت: افزايش توان رزمي، حضور موثر در درياهاي آزاد و اقيانوس‌ها، حفاظت از امنيت خطوط مواصلاتي دريايي کشور، ايجاد بازدارندگي و توسعه سواحل مکران در دستور کار نيروي دريايي ارتش قرار دارد.