آقای دروغگوی گنده گو

سخنگوي دستگاه قضايي در نشست خبري امروز خود درباره اظهارات محمود احمدي‌نژاد، ادعاي بقايي مبني بر اهداي سکه به برخي از مسئولان، پرونده مشايي، پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان، نازنين زاغري، سعيد مرتضوي، مهدي جهانگيري و ... توضيحاتي ارائه کرد.
به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌اي در يکصدو بيست و يکمين نشست خبري با ابراز تاسف از افزايش قاچاق مواد مخدر گفت: از اول سال تا پايان آبان ماه بيش از ۲۲۱هزار کيلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد طبعا اين بخشي از مواد است. 
محسني‌اژه‌اي درباره آخرين وضعيت پرونده کاسپين اظهار کرد: باتوجه به شناسايي اموال، همه خط اعتبار لازم ايجاد نشده تا کل بدهي پرداخت شود اما مقرر شد تا سقف ۲۰۰ ميليون بدهي افضل توس، البرز ايرانيان و کاسپين پرداخت شود تا تعداد کثيري از سپرده گذاران تعيين تکليف شوند. با اين اقدام تکليف ۹۸ درصد سپرده گذاران مشخص مي‌شود.
اژه‌اي در پاسخ به اين که آقاي احمدي‌نژاد حرف‌هاي تندي را عليه سران قوا گفته که برخوردي نکردند چرا مدعي العموم شکايت نکرده است، گفت: اين سوال من را ياد داستاني انداخت. يک لاتي يک مدت از چشم‌ها افتاده بود، رنج مي‌برد. اين فرد در يکي از ميادين شهر شروع به داد و بيداد کرد. مثل آدم‌هاي عقده‌اي که کسي نگاه مي‌کرد مردم رفتند ببينند چه مي‌گويد. حکيمي‌در حال رد شدن بود. همراهان حکيم گفتند ببينيم چه مي‌گويد حکيم گفت مي‌خواهد ديده شود اگر بايستيم به خواسته اش مي‌رسد.
سخنگوي قوه‌قضاييه افزود: بعضي از افراد مثل اينکه زبانشان به خلاف گويي و دروغ گويي عادت کرده و زبانشان هرز شده است. بعضي از افراد اينگونه هستند که خود را بالاتر از قانون مي‌دانند و يک خودخواهي و نخوت دارند که فکر مي‌کند هرچه به ذهن آنها برسد حق است و بقيه نمي‌دانند.
معاون اول قوه‌قضاييه گفت: نمي‌دانم راجع اينها چه تعبيري بگويم. اين آقا که اسم برديد به بخشي حرفهايش نگاه کردم اعتباري نداشت وقت بيشتري برايش صرف کنم و کل حرفاي گوش دهم اما حدود ۴۰ دقيقه را گوش دادم. در اين مقدار وقت حقيقتا دهها دروغ و گنده گويي و توهين به اين و آن وجود داشت.
اين مقام ارشد قضايي ادامه داد: ايشان عادت کرده اينجوري حرف بزند و آدم غصه‌اش مي‌شود. مي‌گويد در کل دنيا سازمان‌ها زندان و ثبت و اينها بدنه قوه قضائيه نيست و در دولت است آيا تحقيق کردي؟ من که از کل دنيا خبر ندارم اما تا جايي که اطلاع دارم اينطور نيست.
 سخنگوي دستگاه قضايي اضافه کرد: اين حرف مثل باقي حرفهايش بي‌پايه است. حرف زدن ايشان شهره عام و خاص است. او ادامه مي‌دهد اين سازمان‌ها خلاف قانون اساسي جز بدنه قوه هستند. تو خودت مي‌گويي مدرک تحصيلي راه و ساختمان دارم. اين سازمان‌ها طبق قانون تصويب شده است. چطور به خود اجازه مي‌دهي بگويي خلاف قانون است. اين حرف يعني مجلس و شوراي نگهبان بيخود کرده است.
محسني‌اژه‌اي ادامه داد: در جاي ديگر مي‌گويد تنها قوه قضائيه از ۳۸ سال است مورد نقد قرار نگرفته است. مجري از او مي‌پرسد افرادي نقد کردند او تفسير مي‌کند و ادامه مي‌دهد آن موقع خوب عمل مي‌کرد يعني الان بد شده است.
اژه‌اي گفت: در جاي ديگر مي‌گويد يک روزي قوه قضائيه خوب عمل مي‌کرد کسي به آن انتقاد نمي‌کرد حالا خراب شده است.چطور شد؟ شما مورد تعقيب قرار گرفتيد خراب شد؟ چرا مصالح خود را ارجح مسائل ملي قرار مي‌دهيد؟ ۸سال رئيس جمهوري بوديد چرا انتقاد نمي‌کرديد؟ يعني در اين چند ساله که شما تحت تعقيب قرار گرفتيد خوب عمل نمي‌کند؟
او ادامه داد: در جاي ديگر مي‌گويد امور زندان چه ربط به قوه‌قضاييه دارد واقعا گاهي نخوت تا کجا؟ مي‌گويد اول انقلاب شوراي انقلاب يک مصوبه زده است که همينطور مانده است. شما ببينيد شوراي انقلاب متشکل از چه کساني بود؟ حالا که آقا سر از همه مسائل حقوقي در مي‌آورد اين حرف يعني امور سازمان زندان‌ها به خاطر آن مصوبه تحت اختيار قوه قضائيه مانده درحالي که سازمان زندانها با مصوبه مجلس به عنوان سازمان زندانها در آمد و قبل از آن شوراي سرپرستي بود که البته آن مصوبه جايگاه حقوقي بالايي داشت. چون امام شوراي انقلاب را تاييد کرد و مصوبات شورا هم وزن قانون بود سازمان زندانها درسال ۶۴ بوجود آمد.
محسني‌اژه‌اي با بيان اينکه نمي‌دانم از حرف‌هاي احمدي‌نژاد خنده کنم يا گريه، گفت: مي‌گويد خود مقامات قضايي مي‌گويند ۹۹درصد دادگاه ما غير علني است اين حرف دروغ است. من بارها گفتم دادگاه‌هاي ما علني است. يک زماني قانون اجازه نمي‌داد تا زماني که حکم قطعي نشده مجموعه محتواي دادگاه علني پخش شود. در اين مسئله مکرر نظر شخص من را پرسيديد گفته‌ام در مواردي خاص دادگاه‌ها علني پخش شود قطعا بازدارندگي دارد. با رويه و طريقي بعدها اجازه دادند دادگاه‌ها پخش شود. مثلا در پرونده‌هاي ملي پخش شود که يکي دو پرونده داشتيم نظير بابک زنجاني که نشان داده شد. بسياري از دادگاه‌هاي ما علني برگزار مي‌شود اما براي همه جذاب نيست که بروند دادگاه را ببينند . وي افزود: مسئله بعدي که آقاي احمدي‌نژاد عنوان مي‌کند مي‌گويد همه دادگاه‌ها بايد علني باشد به غير دادگاه‌هاي خلاف امنيت ملي و عفت عمومي‌است.ايشان نمي‌داند که دادگاه خلاف امنيت ملي چيست و شايد نمي‌خواهد بداند. در يک جايي ديدم ايشان ۱۲ تا دروغ گفته است ، مثلا گفتن ۱۷ ميليون پرونده وجود دارد که طرف داشته باشد ۳۴ ميليون مي‌شود. ايشان يا نمي‌خواهد بداند يا نمي‌داند ، ۱۷ ميليون پرونده خلاف واقع است. منظور از آماري که قوه قضائيه مي‌دهد مبني بر اين است که مثلا در ۱۶ ميليون نقطه پرونده‌ها رسيدگي مي‌شود.
اژه اي در پاسخ به اين که آيا نبايد احمدي‌نژاد دستگير و با وي برخورد شود، گفت: اينها فقط توهين به قوه قضاييه نيست و گاهي وقت‌ها نسبت به خيلي جاهاي ديگر و مراکز ديگر است. فقط يک جمله مي‌گويم. حکمت صبر قوه قضاييه ان شاء الله در آينده نه چندان دور برايتان روشن مي‌شود. اين صبر و عدم اقدام که مورد توقع بسياري از مردم ما است بعدا علتش مشخص مي‌شود. واقعاً نزديکان تو ۸۰ ميليون است و همه ۸۰ ميليون شما را قبول دارند؟ نمي‌گويند همه ملت اما حتما برخي مردم اين توقع را دارند و وظيفه مدعي العموم هم است و نياز به شکايت خصوصي دارد اما اين صبر ما حکمتي دارد که درآينده حکمت آن مشخص مي‌شود.
او ادامه داد:‌ايشان مي‌گويد که رييس قوه قضاييه با هيات منصفه مخالف بود و بر همين اساس در يکسال و نيم نگذاشت هيات منصفه تشکيل شود. اين هم دروغ و خلاف است. رييس قوه قضاييه که الان دوره دومش است، دوره اولش از سال ۸۸ شروع شد. همين امروز پرسيدم که گفتند در سال ۸۸ و ۸۹ هيئت منصفه داشتيم و جلسه هم داشتند. طبق آماري که دادند از مهر ۸۸ تا مهر ۹۰، جمعا ۱۳۵ جلسه دادگاه مطبوعات با حضور هيات منصفه برگزار شده است. يک نکته را ايشان يا نتوانسته فهم کند يا جهت ديگر دارد، آن چيزي را که رياست قوه قضاييه به صورت صريح و شفاف و روشن در جلسه با اعضاي هيئت منصفه مطرح کردند و گفتند نظر شخصي شان و شوراي نگبهان است، اين بود که قاضي ملزم نيست در هر صورت نظر هيات منصفه را اعمال کند.
سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: ما توقف کوتاهي درسال ۸۲ و ۸۳ در هيات منصفه داشتيم. در مجلس ششم قانوني تصويب شد که ۵۰۹ نفر انتخاب شوند تا از دل آن اعضاي هيات منصفه انتخاب شوند که مشکل ساز شد. اين قانون اصلاح شد و در آن زمان وقفه‌اي افتاد که دوره آيت الله‌املي نبود.
معاون اول قوه‌قضاييه در مورد آخرين وضعيت پرونده مهدي جهانگيري اظهار کرد: ايشان بازداشت است و پرونده در دادسرا است
سخنگوي قوه‌قضاييه در مورد آخرين وضعيت پيمانکاران متخلف کرمانشاه چيست؟ سازمان بازرسي کل کشور وارد عمل شده و هنوز گزارش نداده است. پرونده تشکيل و خود پيمانکار قبول کرده و گفته بيمارستان را ترميم مي‌کند.
معاون اول قوه‌قضاييه در مورد بست نشيني بقايي و اينکه گفته مي‌شود 3.5 ميليون يورو در اجلاس سران گم شده است گفت: از بيان جزئيات معذور هستم و تا زمان صدور حکم نمي‌توانم چيزي بگويم. تا صدور حکم بقايي زياد نمانده آنموقع با جزئيات مي‌گويم.
معاون اول قوه قضاييه در مورد آخرين وضعيت پرونده فساد ۳هزار ميلياردي و اينکه ادعاي توصيه نامه مشايي صحت دارد يا خير، اظهار کرد: من نمي‌دانم توصيه نامه آقاي مشايي چيست. در پرونده فساد مالي از ۵۰۰ نفر تحقيق شد که بيش از ۱۸۰ مورد کيفر خواست صادر شد که در يکي از آن‌ها ۳۹ نفر به دادگاه رفتند. آن زمان افرادي هم بودند که برايشان کيفر خواست صادر نشد اما بعدها کيفر خواست خوردند. يکي از اين افراد، خاوري بود که دادگاهش برگزار شد که نمي‌دانم حکمش صادر شده است يا خير.
سخنگوي قوه‌قضاييه درباره درباره‌آخرين وضعيت پرونده تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت:‌ تا کنون گزارشي ارسال نشده است. اين پرونده با پرونده بانک سرمايه تا حدودي نزديک است و تاکنون ۳۷ نفر تحت تعقيب هستند که ۸ نفر از آنها بازداشت هستند و باقي با قرار آزاد شده‌اند.شخصي به نام امامي‌بازداشت بود که پس از آزاد شدن از کشور خارج شد اما الان ايران است. اما يکي از بدهکاران قبل از صدور قرار بازداشت به خارج کشور رفت و جز کارمندان نبود بلکه جز بدهکاران بود. در آن زمان پرونده‌اي براي او تشکيل نشده بود.
محسني‌‌اژه‌اي درباره اظهارات وزير خارجه بريتانيا در خصوص آزادي نازنين زاغري و اينکه اعلام کرده‌اند ۴۰۰ ميليون بدهي را پرداخت مي‌کنند، گفت:‌ مثل بقيه متهمان، حکم اين فرد صادر شده و در حال گذاران است و اگر شامل آزادي مشروط باشد آزاد مي‌شود. هرکس زنداني در خارج از کشور داشته باشد براي آزادي او تلاش مي‌کنند. ماهم اگر در خارج از کشور زنداني داشته باشيم تلاش مي‌کنيم. محسني‌اژه‌اي در خصوص حکم دري اصفهاني و اين که آيا ايشان ساعتش جاسوسي بوده است، گفت: ايشان اتهامي‌داشته و حکم دادگاه تجديد نظر تائيد شده است. ايشان از جلساتي که شرکت مي‌کرده به صورت مخفيانه گزارش تهيه کرده است.