مذاکرات بودجه اي سران سه قوه

رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه از يکشنبه دستور هيأت دولت همه روزها صبح و بعدازظهر راجع‌به بودجه 97 است گفت: اميدواريم ان‌شاءالله به موقع تقديم مجلس کنيم.
به گزارش فارس، حسن روحاني پس از نشست سران سه قوه که به ميزباني دولت برگزار شد، تصريح کرد: اولين بحث ما راجع‌به زلزله کشور و مردم عزيز ما در استان کرمانشاه بود.وي افزود: اولاً تشکر مي‌کنم از همه آنهايي که در اين زمينه براي کمک به مردم و امداد اقدامات خوبي را انجام دادند. از مردم مهربان و دلسوز کشورمان به ويژه خود مردم استان کرمانشاه، از مقامات دولتي، نيروهاي مسلح و همه آنهايي که در اين زمينه تلاش کردند تشکر مي‌کنم.رئيس جمهور ادامه داد: هنوز اقدامات بسيار زيادي بايد انجام گيرد مخصوصاً براي اسکان موقت عزيزان ما که هوا هم به تدريج سرد مي‌شود و بايد بتوانند يک زندگي قابل تحملي را در اين ماهها داشته باشند تا مسکن آنها ساخته شود.روحاني خاطرنشان کرد: در اين زمينه اعتباراتي که دولت مدنظر قرار داده است بحثي انجام گرفت که در اين زمينه فکر کنيم اگر کمک‌هاي بيشتري امکان‌پذير است انجام دهيم. اين دغدغه همه ما است. از صبر و بردباري مردم عزيزي که دچار اين حادثه شدند تشکر مي‌کنيم براي مصدومان آنها آرزوي شفا، براي عزيزاني که از دست رفته‌اند خواستار غفران الهي را داريم.وي در مورد يکي ديگر از محورهاي اين نشست که در مورد بودجه سال آينده بود، گفت: بودجه سال 97 در واقع اولين بودجه‌اي است که دولت دوازدهم به مجلس شوراي اسلامي‌تقديم خواهد کرد. در اين زمينه بحث کرديم مخصوصاً در مورد منابع درآمدي و هزينه‌هايي که وجود دارد و همچنين مشکلاتي که در سال‌هاي گذشته در مورد بودجه وجود داشته و همچنين اقداماتي که در زمينه بودجه در سال آينده بايد انجام دهيم.
آمادگي تهران براي بازسازي سوريه 
همچنین رييس جمهوري اسلامي‌ايران در تماس تلفني «بشار اسد» رييس جمهور عربي سوريه، با تاکيد بر ضرورت تداوم مبارزه با گروه‌هاي تروريستي در منطقه، تاکيد کرد که جمهوري اسلامي‌ايران در مبارزه با تروريسم، همچنان در کنار مردم و دولت سوريه خواهد ماند. به گزارش ايلنا، حجت الاسلام حسن روحاني در اين گفت و گوي تلفني با تبريک پيروزي‌هاي اخير مردم و دولت سوريه و حاميان آنان بر تروريست‌ها و فروريختن پايگاههاي اصلي گروهک تروريستي داعش در عراق و سوريه، گفت: برخي از قدرتهاي غربي و اذناب آنها در منطقه فکر مي‌کردند که داعش، يا عراق و سوريه را تصرف مي‌کند و يا اينکه سالها مي‌تواند دراين منطقه و در راستاي منافع آنها، جنايت کرده و ويراني به بار آورد.روحاني با تاکيد بر اينکه دو ملت ايران و سوريه در اين مبارزه چند ساله در کنار يکديگر کار بزرگي را به ثمر رساندند، گفت: جمهوري اسلامي‌ايران آماده مشارکت فعال در روند بازسازي سوريه است. رييس جمهور با اشاره به اينکه هر گام پيروزي که در سوريه عليه تروريسم برداشته مي‌شود، ملت و دولت ايران همانند ملت و دولت سوريه خوشحال مي‌شوند، گفت: روابط راهبردي ايران و سوريه ادامه مي‌يابد و به نفع دو ملت و ملت‌هاي منطقه، مسير درست را با يکديگر ادامه خواهيم داد.روحاني با تاکيد بر اينکه آينده سوريه را ملت بزرگ سوريه بايد بدون دخالت بيگانگان تعيين کند، افزود: آنهايي که فکر مي‌کنند در خلاء قدرت در سوريه مي‌توان براي آينده سوريه فکر کرد، سخن غير عملي مي‌گويند و براي برداشتن گامهاي بعدي، بايد حاکميت دمشق قوي تر از هميشه باشد تا بتواند اين مرحله گذار را به خوبي طي کند.
رييس جمهور با بيان اينکه ايران در گامهاي سياسي دولت سوريه نيز در کنار اين کشور خواهد بود، گفت: در عين حال معتقديم که معارضين دولت سوريه نيز بايد از اين فرصت مناسب استفاده درست کنند و در آينده سوريه بر مبناي جايگاه خود، سهم داشته باشند.روحاني به برگزاري موفق اجلاس سوچي اشاره کرد و گفت: اجلاس سوچي که به ميزباني رييس جمهور روسيه و با حضور روساي جمهوري ايران و ترکيه تشکيل شد، گامي‌مناسب در زماني مناسب بود و سه کشور در سوچي اتفاق نظر داشتند که برگزاري کنگره ملي گفت وگوي سوري – سوري در شرايط کنوني مي‌تواند گام مناسبي در روند ثبات و امنيت سوريه باشد.
رييس جمهور به اظهارات سخيف يکي از مقامهاي کشورهاي منطقه عليه ايران اشاره کرد و گفت: جمهوري اسلامي‌ايران به دنبال صلح، ثبات و برادري و امنيت در کل منطقه است و در همين راستا، اعتقاد داريم که اگر برخي از سران کشورهاي عربي چنين بي تجربه سخن مي‌گويند، به نمايندگي از مردم خود حرف نمي‌زنند.روحاني با بيان اينکه" اين سخن از عجايب است که کشوري در منطقه ما ملت ايران را دشمن و رژيم صهيونيستي را دوست خود تلقي کند"، اظهارداشت: متاسفانه مقامهاي ناپخته برخي از کشورهاي منطقه، گاهي سخناني مي‌گويند که عين سخنان رژيم صهيونيستي است.رييس جمهور تصريح کرد: همه مي‌دانيم که اين غده سرطاني در منطقه ما طي ۷۰ سال گذشته چه جنايات بزرگي را مرتکب شده است. اميدوارم در آينده ، رهبران برخي از کشورهاي عربي نيز در مسير درست قرار گيرند و به ضرر خود و کل منطقه، گامهاي جديدي را بر ندارند.
رييس جمهور سوريه نيز در اين تماس تلفني با قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي‌ايران در ارتباط با سوريه گفت: ملت و دولت سوريه قدردان تلاش‌هاي ملت و دولت ايران هستند."بشار اسد" با اشاره به فروپاشي آخرين پايگاههاي گروهک تروريستي داعش در کشورش تصريح کرد: اين پيروزي مرهون تلاش مردان شجاعي است که در مبارزه با تروريست‌ها، در کنار ملت سوريه ايستادند. وي مواضع عصبي و نابخردانه برخي از کشورهاي منطقه و بويژه در اتحاديه عرب عليه ايران را ناشي از پيروزي‌هاي اخير بر گروهک تروريستي داعش در سوريه و عراق خواند و اظهارداشت: مواضع اتحاديه عرب بي ترديد مواضع ملت‌هاي عرب نيست و ما از حمايت‌هاي دولت و ملت ايران در مبارزه با تروريسم ، قدرداني مي‌کنيم .رييس جمهور سوريه همچنين خواهان مشارکت فعال ايران و شرکتهاي بخش خصوصي کشورمان در روند بازسازي کشورش شد.