جشنواره جهانی موبایل 2017 در اسپانیا برپا شد؛

کنگره جهانی موبایل (x2017 MWC) روز نهم اسفند‌ماه امسال به مدت سه روز در بارسلونای اسپانیا فعالیت خود را اغاز کرد. در این نمایشگاه از تازه‌ترین تکنولوژی‌های مرتبط به موبایل رونمایی می‌شود و شرکت‌هایی مثل سامسونگ، ال‌جی، سونی، نوکیا، اچ‌تی‌سی، موتورولا، لنوو، هواوی، بلک بری، ایسوس و الکاتل جدیدترین محصولات خود را در حوزه دیجیتال معرفی کردند.
در این نمایشگاه سامسونگ به دلیل مشکلاتی که برای محصولش پیش آمد، از معرفی گلکسی اس 8 در بخش تلفن‌های هوشمند این نمایشگاه انصراف داد و فقط دو تبلت گلکسی تب اس 3 اندوریدی و گلکسی بوک با سیستم عامل ویندوز 10 که در سایزهای 6/10 و 12 اینچ معرفی کرد. همچنین شرکت ال‌جی از آخرین گوشی هوشمند خود، G6 در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا پرده برداشت و اعلام کرد: G6، اولین گوشی هوشمندی است که از تکنولوژی پخش ویدیو Dolby Visio- بهره برده است.
در عین حال سونی نیز از Xperia XZ Premium رونمایی کرد. این تلفن هوشمند مجهز به دوربینی بسیار پیشرفته است که می‌تواند حرکاتی را که از چشم انسان هم پنهان می‌ماند، ثبت کند. دو گوشی‌ هوشمند موتو جی ۵ و موتو جی ۵ موتورولا نیز رسما معرفی شدند. براین اساس لنوو نیز از تبلت دو در یک جدید خود رونمایی کرد. این محصول ویندوزی است و ۱۹۹ دلار قیمت دارد.
بلک‌بری هم علاوه بر گوشی DTEK70، از گوشی‌ هوشمند آندروید جدید خود رونمایی کرد. این گوشی هوشمند KEYone نام دارد. ایسوس نیز از گوشی‌ هوشمند اقتصادی ذن‌ فون ۳ گو (Zenfone 3 Go) در کنگره جهانی موبایل امسال رونمایی کرد.


از سوی دیگرآلکاتل نیزاز دو گوشی جدید خود به نام 4 Ido- و 4s ز Ido- رونمایی کرد که نسل جدیدی از گوشی 3 Ido- به شمار می‌روند.
همچنین برند هوآوی دو مدل P10 و نسخه بزرگ‌تر آن، P10 Plus را در کنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی کرد و این موبایل‌ها قابلیت‌هایی نظیر دو دوربین پیشرفته Leica، باتری پیشرفته‌تر و با عمر طولانی‌تر و سنسور اثر انگشت دارند.
کنفرانس بین المللی موبایل امسال بسیار نوستالژیک بود. شرکت نوکیا سه گوشی آندرویدی جدید 6 Nokia، 5 Nokia و 3 Nokia را معرفی کرد اما یکی از محصولات معرفی شده این شرکت، توجه بسیاری از حاضران در نمایشگاه را جلب کرد و آن هم نسخه به روز شده گوشی خاطره‌انگیز 3310 بود که با قابلیت‌های خیلی کم و همچنین قیمت بسیار ارزان معرفی شد.