تحقيق و تفحص از مسکن مهر کلید خورد


نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي‌از تهيه طرح تحقيق و تفحص از مسکن مهر توسط ۱۵ نماينده و تقديم آن به هيات رئيسه مجلس خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري خانه ملت، مصطفي کواکبيان در حاشيه جلسه علني روز دوشنبه (29 آبان‌ماه 96) مجلس شوراي اسلامي‌گفت: طرح تحقيق و تفحص از مسکن مهر با تلاش بيش از 15 نماينده تهيه و به هيات رييسه جهت طي مراحل و بررسي در صحن علني ارجاع داده شد. نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي‌تصريح کرد: بعد از وقوع زمين لرزه کرمانشاه، سوالاتي در افکار عمومي‌مطرح شد که نمايندگان بر آن شدند تا بدانند ساختمان‌هاي مسکن مهر چه ميزان از استحکام، قدرت و قوت کافي برخوردار هستند.
وي در ادامه با بيان اينکه اين بررسي‌ها تنها شامل مسکن مهر نشده و تمامي‌پروژه‌هاي مسکن احداث شده توسط وزارت راه از دولت نهم تاکنون را شامل مي‌شود، عنوان کرد: در اين تحقيق و تفحص به دنبال ميزان هزينه‌کرد ساخت پروژه‌ها هستيم چرا که دستگيري يک پيمانکار در جريان احداث بيمارستان دردآور است.
کواکبيان در ادامه با يادآوري اين مطلب که پيمانکار طرف قرارداد با دستگاه دولتي است، افزود: از اين رو دستگاه دولتي موظف به اجراي نظارت‌هاي لازم بر پروژه‌ها است تا بيمارستان بعد از 7 ماه افتتاح در زمين لرزه تخريب نشود. مجلس به عنوان دستگاه نظارتي به دنبال چرايي اين اتفاقات به دور از مباحث سياسي است که تنها مربوط به اين دولت نيز نمي‌شود.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي‌در پايان خاطرنشان کرد: در اين تحقيق و تفحص استعلام لازم از مراکز نظام مهندسي استان‌ها نيز انجام مي‌شود تا کيفيت ساخت و سازها و منابع مالي آن‌ها مشخص شود.