دشمنی ها ایران را قوی تر کرده است

13 آبان‌ماه سال 1357 واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان در محوطه دانشگاه تهران که برای اعتراض به سیاست‌های محمدرضا پهلوی گرد‌هم آمده بودند، رخ داد. این حادثه دردناک در اذهان عمومی مردم باقی ماند تا درست یک سال بعد در همان تاریخ واقعه تسخیر سفارت آمریکا در ایران به وقوع پیوست. این تاریخ برای همیشه در انقلاب اسلامی به یکی از مهم‌ترین روزهای جمهوری اسلانی ایران بدل شده تا هر سال ایران سیاست‌های خود در قبال آمریکا و اسراییل را برای ملت ایران و جهان یادآوری کند. همزمان با سی‌وهشتمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره)، ویژه برنامه سیزدهم آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سراسر کشور برگزار شد. در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان اقشار مختلف مردم با فریاد مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا و محکوم کردن اظهارات و اقدامات خصمانه مقامات آمریکایی علیه کشورمان حضوری حماسی و پرشور را به نمایش گذاشتند. در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران نیز ماکت موشک بالستیک دوربرد سپاه پاسداران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا نصب شده بود. نصب و نمایش موشک با برد دو هزار کیلومتر با نام سجیل در حالی انجام شد که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا از تایید مجدد توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خودداری کرده و تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کرده است. اما سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش از جمله کسانی بود که در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان حاضر شد. علی شمخانی نیز سخنران دیروز مراسم راهپیمایی تهران بود.
نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی در جمع پرشور راهپیمایان مراسم 13 آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا گفت: تا زمانی که ملت ما حسینی و ایرانی بمانند و به هویت ملی و اعتقادی خود پایبند و وفادار باشند دشمنان قسم‌خورده و در راس آن آمریکای جنایتکار دست از این شرارت‌ها و دخالت‌ها بر نخواهند داشت. به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ملت ایران رکورد مقابله با توطئه‌های آمریکا در ذهن جهانیان، مسلمانان و مستضعفان را به نام خود ثبت کرده است. اظهار داشت: آمریکایی‌ها از اقدام براندازانه نظامی، تضعیف قدرت دفاعی، مخالفت با قدرت و پیشرفت اقتصادی و ایجاد بحران‌های امنیتی، فضاسازی‌های سیاسی و ایجاد تنش با همسایگان برای تضعیف ایران استفاده کرده‌اند اما همه اینها نتیجه‌ای جز قوی‌تر شدن ایران نداشته است. وی گفت: با وجود چهار دهه دشمنی آمریکا علیه ایران و استفاده از ابزارهای مختلف تهدید و تحریم به‌دلیل مقاومت جانانه مردم ایران در برابر سیاست‌های خصمانه نظام سلطه مجموعه دشمنان اعتراف کرده‌اند که ایران از قبل قدرتمندتر شده است.
شمخانی خاطرنشان کرد: آنچه برای ملت ایران عزت، اقتدار و جبران تحقیر گذشتگان را ایجاد کرده است، به پشتوانه قدرت لایزال الهی بوده است. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ابزارهای ناکارآمد آمریکا برای مقابله با کشور ما با اراده شکست‌ناپذیر ملت ایران و رهبری بی‌مثال امام‌(ره) و مقام معظم رهبری در آوردگاه‌های متعددی چون حمله به طبس، کودتای نوژه، هشت سال دفاع مقدس، پیشرفت‌های شگرف ایران در بخش‌های دفاعی، موشکی، فضایی و صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای و اقتدار روزافزون در منطقه و عرصه دیپلماسی فعال بین‌المللی همگی با شکست و هزیمت مواجه شده اما مسیر دشمنی آمریکا با ایران به دلیل ذات کینه‌توزانه سردمداران آن همچنان ادامه دارد.
شمخانی اظهار داشت: اتحاد و اجماع در مسوولان جمهوری اسلامی و ارتباط وثیق حاکمیت با مردم ضامن حفظ استقلال و تمرکز بیش از پیش بر پیگیری اولویت‌های اصلی کشور در ابعاد اقتصادی و بهینه‌سازی معیشت جامعه و ارتقای توان دفاعی و اقتدار منطقه‌ای است. دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: در حالی که جامعه جهانی بر غیرقابل مذاکره بودن توافق چندجانبه برجام اجماع داشته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کرات پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرده، رییس‌جمهور آمریکا مسیری متفاوت را در پیش گرفته و با بی‌اعتنایی به همه قواعد و توافقات بین‌المللی در مسیر اجرای برجام کارشکنی می‌کند. شمخانی استفاده آمریکا از ابزارهای شکست‌خورده تهدید و تحریم علیه ایران را فاقد تاثیرگذاری بر اراده جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: مسیر حفظ و ارتقای قدرت دفاعی ایران و بالندگی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و بسیج و تداوم ایفای نقش منطقه‌ای فعال در مبارزه با تروریسم و دفاع از ملت مظلوم منطقه غیرقابل تغییر است. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برپایه ظرفیت‌های بومی و تجربیات هشت سال دفاع مقدس و در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما ایجاد شده و دانشمندان انقلابی ایران اسلامی نشان داده‌اند که هرگز پشت سد تحریم‌ها متوقف نخواهند شد و آن را به فرصتی برای جهش به سطوح بالاتری از توانمندی و اقتدار تبدیل خواهند کرد. شمخانی حضور گسترده و پرشور مردم مسلمان و انقلابی ایران در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال جاری را پاسخی معنادار به عربده‌کشی‌های ترامپ عنوان کرد و افزود: به طور قطع با توجه به سیاست‌های غیرمعقول آغاز شده از سوی ترامپ در فاصله 13 آبان‌ماه سال 96 تا 13 آبان‌ماه سال 97 شاهد افول بیش از پیش جایگاه و نقش آمریکا در منطقه خواهیم بود. وی در حاشیه مراسم روز ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران در واکنش به قانون تحریم جدید آمریکا علیه ایران موسوم به کاتسا گفت: تهدید و تحریم سیاست پایدار ۴۰ ساله آمریکایی‌ها علیه ایران است. شمخانی ادامه داد: تهدید و تحریم علیه ایران پاسخ نداد چراکه اگر این موضوع علیه ملت ایران برجسته می‌شد در کشور توان موشکی، توان پرتاب ماهواره، توان هسته‌ای، توان داشتن چند میلیون دانشجو و توان ارائه ملت ایران به عنوان ملتی مستقل را نداشتیم. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: تحریم شدیم، تهدید شدیم و جنگ را بر ما تحمیل کردند اما نتیجه و برون‌داد این ماجرا این شد که ایران بر سکوی احترام به ملت‌ها، دفاع از مظلومان و عزت داخلی کشور ایستاد و ایران همچنان پیشتاز است. شمخانی درباره پیام حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار داشت: مردم ایران هوشیار، زنده، سیاسی و آماده هستند و این ما مدیران هستیم که باید با سختکوشی و تلاش و جلوگیری از رخوت و توسعه، آمادگی و ابتکار و خلاقیت بستر آن را فراهم کنیم تا ملت و کشور هر دو در راستای انقلاب اسلامی جهش یابند.


آمریکا بداند تنها راه مواجهه با ایران قبول استقلال و منافع مردم ایران است
وزیر کشور در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا در امور داخلی کشورهای بسیاری دخالت کرده است، اظهار داشت: این کشور متجاوز نسبت به جمهوری اسلامی ایران نیز ظلم‌های بسیاری کرده است. وی افزود: آمریکا در جنگ تحمیلی بیشترین کمک‌ها را به عراق انجام داد، آمریکا در موضوعات داخلی از جمله موضوعات امنیتی همواره به دنبال توطئه بوده است. رحمانی‌فضلی در ادامه گفت: مردم ایران نسبت به این مسایل آگاه هستند و فریب توطئه‌های کشورهای متجاوز را نمی‌خورند. مسوولان و مردم همگام با ولایت‌فقیه در برابر شیطان بزرگ خواهیم ایستاد و تکالیف خود را نسبت به انقلاب به‌ درستی انجام می‌دهیم. وی در ادامه بیان کرد: هرچه فشار این کشورها به جمهوری اسلامی ایران بیشتر باشد، اتحاد، انسجام و همدلی مردم و مسوولان کشور بیشتر می‌شود و آنها باید بدانند تنها راه مواجهه با ایران، منطق و قبول استقلال و منافع مردم ایران است و هر چه بر فشارشان بیفزایند، مردم ما مصمم‌تر و استوارتر می‌شوند.