نیروی‌های مسلح در زمان صلح یاریگر دولت باشند


رييس جمهور با گراميداشت روز تاريخي 13 آبان و تبعيد امام راحل ، گفت: بخشي از سخنراني حضرت امام (ره) در چهارم آبان سال 43 به دفاع از عزت و استقلال ارتش اختصاص داشت و ايشان به طور همزمان عزت مردم و نيروهاي مسلح را از اهداف انقلاب اسلامي‌مي‌دانست. به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در ديدار فرماندهان ارشد ارتش جمهوري اسلامي‌ايران افزود: از ديدگاه‌امام ، يکي از مهمترين مظاهر استقلال کشور ، استقلال نظامي‌است و در همين راستا در قانون اساسي نيز حفظ نظام ، استقلال کشور و تماميت ارضي از ماموريت‌هاي اصلي ارتش عنوان شده است.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينکه "ارتش بعد از انقلاب اسلامي‌در هر دو بعد اسلامي‌و مردمي‌بودن بسيار موفق عمل کرده است "، ادامه داد: نيروهاي مسلح بايد فراجناحي باشند و امروز بزرگترين سرمايه ارتش ، اعتماد عمومي‌و عدم وابستگي به جريان‌هاي سياسي است. روحاني با ذکر خاطراتي از رشادت و ايمان شهيدان ارتش در دوران دفاع مقدس از جمله شهيدان فکوري ، ستاري ، صياد شيرازي ، بابايي ، کشوري ، شيرودي و همچنين ياد مرحوم سرلشکر ظهير نژاد ، افزود: فداکاري و ايثار فرماندهان و پرسنل نيروهاي هوايي ، زميني ، دريايي و نيز هوانيروز و پدافند در دفاع مقدس که براي اولين بار در شکستن حصر آبادان جلوگر شد ، فراموش شدني نيست و ملت ايران قدردان صلابت ، نجابت ، سلامت و ايثار ارتش هستند.
رييس جمهور با اشاره به اينکه" ارتش در انقلاب ، دفاع مقدس و تاکنون سرافراز بوده و همواره مورد اعتماد امام راحل ، رهبري و ملت بوده و هست" ، تاکيد کرد: اقتدار عملياتي نيروهاي مسلح در گرو چابکي ساختار ، انضباط دروني و روزآمدي تجهيزات است.
 روحاني خاطرنشان کرد: دولت و مردم به ارتش به عنوان نيروهاي مسلح مومن و فداکار اطمينان دارند و دولت همچنان به حمايت خود از نيروهاي مسلح ادامه خواهد داد. رييس شوراي عالي امنيت ملي همچنين با اشاره به وظايف نيروهاي مسلح در قانون اساسي ، افزود: نيروهاي مسلح بايد در زمان صلح و در هر زمينه اي که دولت ضروري بداند، در کنار دولت باشند و در پيشبرد برنامه‌هاي قوه مجريه براي اداره کشور کمک کنند.