قدرت نظامی ایران غیر قابل مذاکره

رئيس جمهور تاکيد کرد: کسي نمي‌تواند راجع به قدرت نظامي‌کشور ما حرفي بزند.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در همايش بزرگداشت چهلمين سالگرد شهادت حاج سيدمصطفي خميني در محل سالن اجلاس سران تهران، اظهار کرد: راجع به تسليحات ايران خيلي به حرف‌ها گوش نکنيد. تسليحات ايران همه مثل همه کشورهاي دنياست. ما مقررات بين المللي داريم و در قانون اساسي هم داريم که نيروي نظامي‌ما بايد بازدارنده باشد و چيز ديگري هم نمي‌خواهيم.
وي ادامه داد: ما در شرايط مبادا دفاع موثر انجام خواهيم داد و کسي نمي‌تواند راجع به قدرت نظامي‌کشور ما که بر مبناي قانون اساسي و دکترين دفاعي است، حرفي بزند. بعضي‌ها که مي‌خواهند با ما حرف بزنند تشريف بياورند تا ببينيم چه کسي ضرر مي‌کند. ما از آنها سوال مي‌کنيم وقتي در مقابل متجاوز مي‌جنگيديم آيا به ما اسلحه داديد يا به متجاوز؟ يا مي‌پرسيم در شرايطي که مردم ما زير بمباران موشک‌هاي دشمن بودند آيا آنها حاضر شدند به ما سلاح پدافندي بدهند؟
روحاني خاطر نشان کرد: در زمان جنگ ما يک توپ ضد هوايي ساخت اروپا را که آنها متعهد به تعمير آن بودند، به آنجا فرستاديم و نه تنها گفتند تعمير نمي‌کنيم،‌ بلکه گفتند نمي‌توانيم به شما برگردانيم چون در شرايط جنگ هستيم. آيا آنها مي‌خواهند راجع به تسليحات ما حرف بزنند؟ اتفاقا ما خيلي حرف داريم.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه بحث حضور ايران در منطقه فرار به جلو است عنوان کرد: چه کسي براي منطقه ويراني آورد؟ چه کسي عراق را ويران کرد؟ چه کسي به تروريست‌ها کمک کرد و آنها را به وجود آورد؟ به حرف‌ها اعتنا نکنيد. اگر روزي لازم باشد ما بلديم چگونه جواب بدهيم. قبلا هم بحث شده و آنها هميشه در برابر حرف حق ما سخني نداشته‌اند. راه ما صحيح و استوار است و آن را ادامه مي‌دهيم. البته ممکن است مشکلاتي هم باشد که در برابر مشکلات ايستاده‌ايم.
وي يادآور شد: تحريم، ظلم به ملت ايران و کار غلط،‌ نادرست و غير عادلانه اي بود. کاري که دولت يازدهم کرد اين بود که رفت اين ظلم را از سر ملت ايران بردارد و تحريم‌ها را بشکند. حالا يکي مي‌گويد صد در صد برداشته نشده و 85 درصد برداشته شده است. در دنياي سياست که صفر و صد نداريم.
روحاني اضافه کرد: ما هميشه دنبال مصالح و منافع کشورمان هستيم و در چارچوب مصالح و منافع کشورمان جلو مي‌رويم. امروز روزي نيست که سخناني گفته شود که مردم اميدشان نسبت به آينده تضعيف شود. ما آينده خوبي خواهيم داشت. 
رئيس دولت دوازدهم تاکيد کرد: ما در برابر تهمت‌ها و پرونده‌ها ايستاديم و بسياري از تحريم‌ها را برداشيم . ديديد ديروز رئيس جمهور آمريکا گفت که اروپايي‌ها مي‌گويند در همکاري با ايران منفعت داريم و آمريکا تنها جلوي ايران مي‌ايستد. لحن و بيان رئيس جمهور آمريکا را ببينيد که نشان دهنده اين است ملت ما مسير و راه درست را انتخاب کرده است.
رئيس جمهور با يادآوري روزهاي پيروزي انقلاب گفت: امروز هم دقيقا در همان شرايط قرار داريم. درست است که‌امروز در کشور ما آن ديکتاتور مستبد و رژيم شاهنشاهي ديگر نيست و مشکل ما استبداد نيست، اما استکبار و توطئه‌هاي دشمن همچنان ادامه دارد. ما امروز در جايگاه بسيار بلندي قرار گرفته‌ايم که هيچ وقت نبوده‌ايم. هيچ وقت استکبار در منطقه انقدر ضعيف نبوده است. شما عراق، سوريه، لبنان و حتي مردم مظلوم يمن را ببينيد که استکبار کجا توانسته به پيروزي برسد؟ آيا استکبار مي‌خواست اين وضعيت در عراق، سوريه و لبنان باشد؟
رئيس دولت تدبير و اميد بيان کرد: کي سراغ داريد رئيس جمهور آمريکا حرف بزند و تمام دنيا با آن مخالفت کنند؟ به جز سه چهار کشور کوچک و يک رژيم جعلي که از حرف و راه‌امريکا حمايت کردند. در درون آمريکا هم نظرسنجي‌ها همين را مي‌گويد، ‌پس ما نبايد بگذاريم اعتماد بين مردم و حاکميت صدمه بخورد. دولت، قوه مقننه، قوه قضائيه، نيروهاي مسلح و در راس آن رهبري همه با هم حاکميت کشور هستيم و فکر نکنيم اگر به بخشي لطمه زديم بخش ديگر تقويت مي‌شود،‌ بلکه همه حاکميت فرو مي‌ريزد.
وي اضافه کرد: نگذاريم سرمايه اجتماعي لطمه ببيند. اگر اشکالي کوچکي هست بزرگ نکنيم. رسانه‌هاي بيگانه دشمني خودشان را نشان مي‌دهند اما رسانه‌هاي داخلي بايد وظيفه سنگين خود را حفظ کنند و به مردم اعتماد به نظام را بدهد. هر قدمي‌براي اعتماد،‌ خدمت به ملت و کشور است و هر قدمي‌براي عدم اعتماد کشور را در معرض خطر قرار مي‌دهد.
رئيس جمهور با بيان اينکه نبايد اميد مردم را خدشه دار کنيم، اظهار کرد: بايد اميد به آينده داشته باشيم. مسير ما درست و دقيق بوده و از هياهوي اين و آن نبايد باکي داشته باشيم. ما يک توافقنامه بين المللي داريم و حتي دولت جديد آمريکا بعد از 10 ماه که هر روز مي‌گويد اين بدترين توافق تاريخ است، هنوز نتوانسته با اين توافق کاري کند. اين نشان دهنده عظمت ملت ايران، ‌ديپلمات‌ها و نيروهاي مقتدر ايراني است.
وي در بخشي از سخنانش گفت: مردم دلداده نهضت اسلامي‌و رهبري آن بودند و اينگونه اعمال کودکانه در مسير و راه مردم تاثيري نمي‌گذاشت. سال 56 خبر شهادت حاج آقا مصطفي واقعا جامعه ايران را تکان داد. اولا باور کردني نبود و فکر مي‌کرديم شايعه است. ثانيا اين خبر مردم را عصباني کرد. من به اين که شهادت يا رحلت بوده کاري ندارم،‌ولي برداشت مردم اين بود که ايشان را شهيد کرده‌اند. مردم احساس مي‌کردند رژيم کاري برخلاف اراده مردم کرده است و وقتي مردم به صحنه‌امدند همه ترس‌ها را کنار گذاشتند و هيچ کس ديگر نمي‌ترسيد نام امام را ببرد. آن ترس فرو ريخت و اراده مردم ظهور و بروز پيدا کرد. رئيس جمهور بيان کرد: ما در عمرمان شخصيتي مثل امام نديديم. او يک استثناء بود و شايد در قرون گذشته هم چنين شخصيتي نبوده يا کم بوده. علم،‌ شجاعت و شهامت مهم نيست، بلکه اين روح تربيت شده،‌ عرفان عملي بالا و صبر و تحمل بي نظير در تاريخ مهم است. مگر مي‌شود شخصي فرزند عزيز جوان عالم مجتهد خود را از دست بدهد و خم به ابرو نياورد؟ 
وي تاکيد کرد: امام فرمودند همديگر را سرکوب نکنيد و متحد باشيد. آن پيام امام را امروز هم گوش ما بايد بشنود و امروز هم همه بايد در کنار هم باشيم. امام در سخنراني خود به جناح‌ها مي‌گويد که از هم فاصله نگيرند. عين اين تعبير را مي‌شود امروز هم براي مردم بيان کرد که از هم جدا نشويد. اختلاف نظرها، اختلاف سليقه‌ها آنقدر زياد نيست و ما در اصول متحد هستيم. حالا ممکن است يکي بگويد به سمت راست يا چپ بچرخيم به هدف سريعتر مي‌رسيم.