احضارها بايد شرعي، قانوني و عادلانه باشد


رييس قوه قضاييه با تاکيد بر ايستادگي دستگاه قضايي در مقابل هجمه‌ها و تخريب‌ها خطاب به مسئولان عالي قضايي گفت: بنيان احضارها و رسيدگي‌ها بايد شرعي، قانوني و عادلانه باشد و پس از آن از هيچ گونه فضاسازي، هجمه و تخريب در فضاي حقيقي و مجازي هراسي نداشته باشيد و بدون توجه به شانتاژهاي تبليغاتي در مسير احقاق حقوق مردم ثابت قدم باشيد.
به گزارش ايسنا، آيت الله‌املي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به سياست‌هاي جديد آمريکا در مورد جمهوري اسلامي‌ايران اظهار کرد: آمريکايي‌ها بويژه در روزهاي اخير هجمه‌هاي شديدي را عليه جمهوري اسلامي‌در مقام تبليغ و عمل آغاز کرده‌اند و اقدامات آنها و شيطنت‌هايشان فقط در مقام صحبت نيست بلکه در عمل نيز تحريم‌هايي را بويژه عليه سپاه پاسداران اعمال کرده‌اند.
آملي لاريجاني افزود: به جز دو موضوع هسته اي و برجام، اظهارات مقامات آمريکايي بيشتر حول دو محور مي‌گردد که يکي قدرت موشکي ايران و ديگري حضور جمهوري اسلامي‌در منطقه است. البته هر دو موضوع پاسخ روشني دارد که لازم است مقامات ايالات متحده به آن توجه کنند. رئيس قوه قضاييه خاطرنشان کرد: توان موشکي جمهوري اسلامي‌ايران براي دفاع است و قطعاً در مورد آن برجام 2 و3 و هيچ گونه مذاکره اي نخواهيم داشت. جمهوري اسلامي‌با کسب تجربيات فراوان طي سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي‌مانند حمايت‌هاي آمريکا از رژيم صدام و قراردادن ايران تحت شديدترين ضربات موشکي، تمام تلاش خود را براي ارتقاي قدرت دفاعي و توان بازدارندگي به کار خواهد بست. چرا ما بايد از کمترين حق خود که حق دفاع است محروم بمانيم فقط براي اينکه‌امريکا و هم پيمانانش ما را ضعيف مي‌خواهند.
آملي لاريجاني با اشاره به عملکرد اروپا و حضور نظامي‌برخي از کشورهاي اروپايي در جنوب خليج فارس با بيان اينکه اروپا اجازه ندارد در امور دفاعي ما دخالت کند، خاطرنشان کرد: اروپايي‌ها بايد بدانند که اگر بخواهند با آمريکا تقسيم کار کنند، همان گونه که مقابل آمريکا ايستاديم مقابل آنها نيز خواهيم ايستاد. گره زدن برجام با امور دفاعي جمهوري اسلامي‌کار غلطي است و ايران زيربار آن نخواهد رفت. 
رييس قوه قضاييه گفت: در سالها و ماههاي اخير هجمه‌هاي عجيبي را عليه دستگاه قضايي مي‌بينيم. قوه قضاييه به سراغ هرکس که اتهامي‌متوجه اوست مي‌رود، متهم به برخورد سياسي مي‌شود و امروز نيز متأسفانه فضاي مجازي ابزاري براي اين هجمه‌ها و فضاسازي عليه قوه قضاييه شده است. اگر قرار باشد دستگاه قضايي به سراغ هر کس رفت متهم به سياسي کاري شود بايد قوه قضاييه را تعطيل کنيم.
آملي لاريجاني افزود: با بيان اينکه مسئولان قضايي بايد محکم در برابر اين قبيل فضاسازي‌هاي رسانه اي بايستند و منفعل نشوند، در عين حال تأکيد کرد: بنيان احضارها، تعقيب‌ها و رسيدگي‌هاي قضايي بايد شرعي، قانوني و عادلانه باشد و پس از آن محکم براي احقاق حقوق مردم بدون هيچ گونه هراسي خواهيم ايستاد و به شانتاژهاي تبليغاتي توجهي نخواهيم کرد.
رئيس قوه قضاييه خطاب به تخريب گران دستگاه قضايي نيز گفت: کساني که خارج از کشور اقدام به اين کار مي‌کنند قطعاً اجير شده‌اند و با اتصال به سرويس‌هاي جاسوسي کشورهاي بيگانه بابت اين هجمه‌ها پول دريافت مي‌کنند. وقتي مقامات آمريکا تصريح مي‌کنند که نظر ما تغيير نظام جمهوري اسلامي‌است، ترديدي در زمينه اجير کردن افراد باقي نمي‌ماند.
آملي لاريجاني افزود: اگر کساني در مقام رسيدگي به پرونده شان اقدام به افترا و تخريب مي‌کنند و با استفاده نابجا از فضاي مجازي عليه قوه قضاييه انواع تهمت‌ها را روا مي‌دارند، مورد برخورد قانوني قرار گيرند تا اين بساط جمع شود.