اختلاف قوه قضاییه و وزارت اطلاعات بر سر مذاکره‌کننده هسته‌ای؛

خبرگزاری قوه قضاییه ایران به اظهارات وزیر اطلاعات در مورد جاسوس نبودن مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران واکنش نشان داده و این اظهارات را عجیب و نادرست خوانده است.
عبدالرسول دری‌اصفهانی در مذاکرات هسته‌ای ایران به‌عنوان کارشناس مسایل بانکی و مالی حضور داشت و قوه قضاییه او را به جرم جاسوسی به پنج سال حبس محکوم کرده است.
این محکومیت با واکنش وزیر اطلاعات ایران رو‌به‌رو شد که گفت دری‌اصفهانی مرتکب جاسوسی نشده است. محمود علوی همچنین گفت مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی، معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است.خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه اظهارات علوی را «از جهات مختلف، نادرست» خوانده است.
این خبرگزاری گفته است دادگاه، تنها مرجع صالح برای محکومیت اشخاص به جرم جاسوسی است نه وزارت اطلاعات و دادگاه برخلاف گزارش‌های وزارت اطلاعات می‌تواند افراد را از اتهام جاسوسی تبرئه کرده یا محکوم کند.
در متنی که این خبرگزاری منتشر کرده، آمده است که وزارت اطلاعات، ضابط (مامور) دادگستری برای کشف جرم و تحقیقات مقدماتی و اجرای تصمیم‌های قضایی است اما این وزارتخانه تنها ضابط قضایی در ایران نیست و نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران هم ضابطان قوه قضاییه هستند.
سایر اخبار این روزنامه