حفر گودال بیشتر ممنوع!

امیرحسین میراسماعیلی - بورس ایران در شش ماهه نخست امسال روندی مثبت و رو به رشد را طی کرد و نگاه کارشناسان هم به تحولات بورس در ماه‌های باقی از سال خوشبینانه است. در واقع باید گفت حال بورس این روزها خوب است اما مگر می‌شود در کشورمان با قاطعیت از ادامه روند مثبت چیزی سخن گفت؟ بله حال بورس در ماه‌های آینده بهتر هم خواهد شد، اگر:
1- دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا بی‌خیال بیرون آمدن از «برجام» شود و اینقدر این چهارتا بند از قرارداد را انگولک نکند تا چند صباحی آرامش بر کشورمان ماندگار شود.
2- برخی مدیران و مسوولان مملکت فعلا، رانت را کنار بگذارند و آقازاده‌هایشان را هم در پستوی خانه نهان کنند تا چند سالی فرصت عرض‌اندام به مدیران جوان و بالیاقت برسد.
3- دلواپسان عزیز به این نتیجه برسند که راهی جز ادامه همین مسیر و اعتماد به دولت وجود ندارد. دولت محبوب‌تان را هم که دیدیم و به جای این همه تفرقه‌افکنی و حاشیه‌سازی بنشین یک گوشه دوغتو بنوش عزیزم!


4- کردستانی‌های مقیم عراق فعلا بی‌خیال استقلال شوند و حالا که داعش دارد بحمدالله گورش را گم می‌کند تا کمی آرامش به خاورمیانه بازگردد، آش را دوباره شور نکنند. اصلا چرا استقلال؟ چرا سپیدرود رشت نه؟
5- در نهایت نمایندگان مجلس‌مان نیز به جای تصویب قوانین برای تحریم آمریکا، همین قوانین دست‌وپاگیر و آزاردهنده اقتصادی را از سر مردم خودمان بردارند تا کمی باد به موهای بغل‌دستی‌هایمان بخورد.