هشدار رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی به مردم؛

گروه فناوری- همزمان با عرضه جهانی گوشی‌های جدید آیفون، این مدل‌ها به بازار ایران هم رسیده و برخی از فروشندگان در کشور اقدام به فروش این گوشی‌ها به قیمت 10 میلیون تومان می‌کنند که این مبلغ در مقایسه با قیمت جهانی آن‌که حدود ۹۹۹ دلار است‌، حکایت از تخلف افرادی دارد که در سایه خلع طرح رجیستری‌، فرصت را برای سودجویی غنیمت شمرده‌اند!
این در حالی است که رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از پیگیری موضوع خرید و فروش مدل جدید گوشی‌های آیفون با قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان در سازمان حمایت از مصرف‌کننده خبر می‌دهد و می‌گوید این قیمت‌گذاری از سوی واردکننده‌های غیررسمی آیفون بوده است و از مردم می‌خواهیم اقدام به خرید این کالا نکنند‌.
غلامحسین کریمی با اشاره به عرضه گوشی‌های جدید آیفون در بازار تهران و گرانفروشی در این زمینه اظهار داشت: قیمت‌های ارائه‌شده برای این کالا، مصداق کامل سوءاستفاده است و ما از مردم می‌خواهیم که اقدام به خرید این کالا نکنند‌.
خریداران چند هفته‌ای تحمل کنند


رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با بیان اینکه در بازار موبایل همیشه عده‌ای سعی دارند از شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کنند، تاکید کرد: خریداران چند هفته‌ای تحمل کنند تا کالای اصلی توسط نمایندگی‌های رسمی و با گارانتی در اختیارشان قرار گیرد‌.
کریمی با اعلام پیگیری گرانفروشی درخصوص فروش آیفون‌های جدید، ادامه داد: موضوع را با سازمان حمایت از مصرف‌کننده در میان می‌گذاریم و با افرادی که اقدام به فروش این گوشی‌ها به این رقم و دریافت سود غیرمعقول می‌کنند، برخورد خواهیم کرد‌.
وی با تاکید بر اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد این گوشی‌ها ۱۰۰ درصد گران‌تر از قیمت واقعی در بازار ایران در حال معامله است، گفت: خریداران در صورت تمایل به خرید این کالا با این قیمت، حتما فاکتور فروش دریافت کنند و می‌توانند با ارائه فاکتور فروش، اعتراض و شکایت خود را از این گرانفروشی از طریق اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی اعلام کنند‌.
به گزارش مهر، رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی افزود: درصورتی‌که این تخلف ثابت و میزان ضرر تایید شود، موضوع حتی به سازمان تعزیرات حکومتی نیز ارائه خواهد شد‌.
کریمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰ شرکت از سازمان حمایت از مصرف‌کننده مجوز واردات گوشی‌های اپل را گرفته‌اند، ادامه داد: این شرکت‌ها ملزم به ارائه گارانتی رسمی به خریداران هستند و گوشی‌های جدید آیفون که از اواخر هفته گذشته وارد بازار شده، به هیچ عنوان از سوی این شرکت‌ها وارد نشده است‌.
قیمت‌های نجومی
رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تاکید کرد: هر گونه شکایت در این زمینه از طریق اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی قابل رسیدگی است‌. در ایران نیز همانند بسیاری از کشورهای دیگر، آیفون طرفداران بی‌شماری دارد و این امر سود فراوانی را برای واردکننده‌ها و فروشندگان این دستگاه در پی دارد‌. هر ساله در زمان عرضه اولیه آیفون‌های جدید به کشورمان، قیمت‌های نجومی، غیرمنصفانه و عجیبی برای آن در نظر گرفته می‌شود که متاسفانه به علت هجوم مردم به این محصول، شاهد تکرار این روند در سال‌های اخیر هستیم‌. برخی از فروشگاه‌های محصولات اپل در ایران اخیرا لیستی از قیمت‌ آیفون‌‌های جدید را منتشر کرده‌اند که قیمت‌های آن چند برابر قیمت‌های رسمی است‌.
همچنین برخی از واردکنندگان غیررسمی آیفون در ایران‌، قبل از اینکه اپل پیش‌فروش آیفون X را آغاز کند، پیش‌فروش آیفون 10 را با قیمتی نجومی آغاز کرده بودند‌.
براساس خبرهایی که از بازار می‌رسد در حال حاضر مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون 10 در تهران با قیمت ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیش‌فروش می‌شود‌.
وعده تحویل این گوشی به دست خریداران اواسط آبان است و متقاضیان می‌توانند با پرداخت ۵۰ درصد مبالغ مذکور پیش‌خرید را انجام دهند‌.
یکی از نکات جالب پرداخت 50 درصد مبلغ به عنوان پیش‌پرداخت بوده که اگر آن را در بانک قرار دهید، در زمانی‌که منتظر دریافت آیفون 10 خود هستید، می‌توانید سود تقریبا مناسبی را تصاحب کنید‌. متاسفانه برخی از افراد برای خرید محصولات اپل، دست به کارهای عجیبی همانند فروش اثاث منزل یا دریافت وام می‌زنند‌.