دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرد:

دبیر کل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این فدراسیون از این به بعد مجوز خرید بازیکنان و مربیان خارجی را برای باشگاه‌های بدهکار صادر نمی‌کند، گفت: ۱۹ باشگاه با ۵۲ پرونده باز در فیفا داریم.
وی افزود: برای اینکه هشدار اولیه را بدهیم باید بگویم ۱۹ باشگاه با ۵۲ پرونده باز در فیفا داریم. حدود چهار تا پنج میلیون دلار هزینه درخواست‌هایی است که بعضی از بازیکنان و مربیان از این باشگاه‌ها داشته‌اند. دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: از ۵۲ پرونده، ۳۲ شکایت به حکم رسیده و در حال پیگیری است.
اسدی افزود: پرسپولیس ۱۱ پرونده باز دارد که بعضی از آنها به حکم رسیده است. البته با توجه به جلسات متعددی که با باشگاه‌ها گذاشته شده است، در حال پیگیری است. تراکتورسازی هم هفت پرونده باز دارد. استقلال پنج پرونده باز دارد و بعد از آن پدیده است که چهار پرونده دارد. سیاه‌جامگان هم چهار پرونده دارد. راه‌آهن هم همین‌طور یعنی چهار پرونده دارد. برای اینکه حساسیت بیشتری برای راه‌آهن ایجاد کنیم، باید بگوییم تغییر و تحولی که در این باشگاه رخ داده است، باعث شده مدیران فعلی راه‌آهن حتی ندانند چهار پرونده دارند. این تغییر و تحولات سریع رخ داده. بعد از جلسه با آنها قرار شد به سرعت این موضوع را پیگیری کنند و تمام مدارک را در اختیار آنها قرار دادیم.
وی تاکید کرد: استقلال خوزستان و ملوان دو پرونده دارند. برای ملوان کسر امتیاز مطرح است ولی زمانی را برای این باشگاه تعیین کرده‌اند تا بتوانند سیستم خود را تغییر دهند. هنوز این امر قطعی نیست. استقلال اهواز، صبای قم، سپاهان و شاهین بوشهر هم یک پرونده دارند. البته از شاهین بوشهر هم شش امتیاز کسر و این تیم منحل شده است. البته انحلال فرآیندی دارد که باید طی شود و مدارکش را برای ما بفرستند تا ما هم به فیفا بدهیم. پاس همدان، شهر باران، صنعت نفت آبادان، نفت تهران، نفت مسجدسلیمان و فولاد یزد هر کدام یک پرونده و برق شیراز دو پرونده دارد.