نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

«جهان‌صنعت»- همزمان با هفته دولت و در آستانه هفته بانکداری اسلامی، مدیرعامل بانک تجارت گزارشی از عملکرد این بانک را در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همراهی با برنامه‌های اقتصادی دولت ارائه داد.
محمد ابراهیم‌مقدم دیروز با گرامیداشت هفته دولت به جایگاه ویژه بانک‌ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با گذشت یک‌سال از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در بانک تجارت، برنامه‌های این کمیته با جدیت و با شعار راهبردی تدبیر و امید برای تولید و اشتغال در سه بخش فرهنگ‌سازی، مقاوم‌سازی بانک و ایفای نقش فعال در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور در حال انجام و پیگیری است. با توجه به فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری بر نقش بانک‌ها در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بانک تجارت نیز فعالیت‌های خود در این حوزه را روی سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور متمرکز کرده است. در این زمینه کمیته اقتصاد مقاومتی بانک تجارت طی جلسات هفتگی منظم برنامه‌های خود را حول محور اهداف و سیاست‌های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌کند و به مورد اجرا می‌گذارد.او در تشریح اقدامات بانک تجارت در حوزه اقتصاد مقاومتی با محوریت حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: با توجه به اهمیت و نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال و افزایش تولید، بانک تجارت حمایت از این بنگاه‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و از ابتدای سال 95 تا سه ماهه اول امسال بالغ بر 313/17 میلیارد ریال تسهیلات به 025/2 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت کرده که این روند همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل بانک تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای بهبود رفاه مردم و به‌منظور بازسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده نیز طی مدت اشاره شده 249/16 دستگاه تاکسی فرسوده در سطح کشور با تسهیلات بانک تجارت نوسازی شده که مجموع تسهیلات پرداختی در این بخش به 250/3 میلیارد ریال بالغ می‌شود.
مقدم همچنین ضرورت حمایت از جوانان برای فراهم آوردن و تسهیل شرایط ازدواج در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی سال 95 تا پایان مردادماه سال‌جاری مجموعا 922/216 زوج جوان با تسهیلات این بانک زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند. این در حالی است که بانک تجارت 779/6 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ 791 میلیارد ریال نیز در راستای اشتغالزایی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت کرده است.مدیرعامل بانک تجارت در ادامه به برنامه‌های این بانک برای حمایت از تولیدات داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این زمینه بانک تجارت برای تحریک بخش تقاضا و تشویق هموطنان به استفاده از کالاهای تولید داخل شرایط لازم را فراهم کرده و با اعطای 045/16 میلیارد ریال تسهیلات به 501/125 نفر از متقاضیان تسهیلات خرید کالاهای ایرانی برای حمایت از تولیدات داخلی قدم برداشته است.


او در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات این بانک را در حوزه بانکداری بین‌الملل تشریح کرد و افزود: بانک تجارت همچنان به‌عنوان بانکی پیشرو بخش عمده فعالیت‌های حوزه بانکداری بین‌الملل را در شبکه بانکی عهده‌دار است. در این زمینه به منظور وارد کردن مواد اولیه برای فعال‌سازی واحد‌های تولیدی داخل کشور و گسترش مبادلات با کارگزاری‌های خارجی طی مدت‌زمان اشاره‌شده 320/3 فقره گشایش اعتبار اسنادی و 350 فقره ضمانتنامه صادر شده است.
مقدم در خاتمه اظهار داشت: کارکنان این بانک در شعب سراسر کشور و ارکان اعتباری تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا روند اعطای تسهیلات به کار‌آفرینان شریف ایرانی تسهیل شود. مسلما صاحبان مشاغل نیز با ارائه مدارک و وثایق مورد نیاز روند اعطای تسهیلات موصوف را تسهیل کرده و با بازپرداخت به‌موقع اقساط تسهیلات دریافتی، بانک تجارت را برای تداوم حمایت از بخش‌های مختلف اقتصاد کشور یاری خواهند کرد.
سایر اخبار این روزنامه
انتقاد بخش خصوصی از تصمیمات ارزی دولت؛ بررسی عقب ماندن از اهداف استراتژیک صنعتی در ایران؛ دهن‌کجی به ساختار قضایی آمریکا بحران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کمین دولت طرح بیمه هنرمندان صنایع‌دستی به مرحله ابلاغ رسید؛ وزیر ارتباطات اعلام کرد؛ پیامد نگران‌کننده مصرف الکل کلک برزیلی‌، لابی آرژانتینی! دور زدن نرخ سود گزارش «جهان‌صنعت» از چگونگی اجرای طرح توسعه سواحل مکران؛ افزایش عقلانیت در عرب‌ها عربستان ثابت کند که خواهان رابطه با ایران است ارتش لبنان آتش‌بس با داعش را پذیرفت مردم چه تقصیری دارند چرا کار به اینجا کشید پشت پرده ضرب‌الاجل بانک مرکزی نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی