چرا کار به اینجا کشید

انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران و تعویق در ابلاغ حکم نجفی، شائبه‌هایی را در فضای مجازی و رسانه‌ای مطرح کرده است.
در دوره جدید و انتخابات اعضای شورای شهر پنجم و سپس انتخاب محمدعلی نجفی در تاریخ یکم شهریورماه 96 به‌عنوان شهردار تهران به نظر می‌رسید دوره حاشیه‌ای شهرداری به پایان رسیده و با وجود اعضای شورای شهر و نجفی در مقام شهردار، آنچه بیش از همه باید خودش را در سرتیتر اخبار مطرح کند، متن باشد و نه حواشی اما انگار اعضای این دوره نیز با برخی رفتارهای نسنجیده و خام بازار گمانه‌زنی‌ها را داغ می‌کنند.
روند قانونی برای صدور حکم شهردار از سوی وزارت کشور، زمانبر و نیازمند طی مراحل قانونی زیادی است که حداقل حدود سه تا چهار روز به طول نمی‌انجامد. با توجه به اینکه روز چهارشنبه، یکم شهریورماه، محمدعلی نجفی به‌عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد، رییس شورا همان روز انتخاب نجفی را به شکل قانونی به وزارت کشور اطلاع داد. با توجه به این اعلام در روز چهارشنبه و تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه، این انتظار می‌رود که تایید صلاحیت نجفی از سوی وزارت کشور حداقل تا امروز به طول بینجامد کمااینکه در دوره‌های پیشین سابقه تاخیر یک‌ماهه نیز وجود داشته است.از طرفی بر اساس قانون، شهر نباید حتی یک ساعت هم بدون شهردار بماند و در غیاب شهردار با توافق اعضای شورا، سرپرستی انتخاب می‌شود که تا ابلاغ حکم رسمی شهردار، وظایف او را برعهده دارد. این در حالی است که از روز چهارشنبه تا حضور نجفی در روز شنبه، کلانشهر تهران بدون شهردار روزگار خود را گذراند.
از این رو اعضای شورای شهر پس از انتخاب شهردار و اعلام آن به وزارت کشور، نه‌تنها سرپرستی را انتخاب نکردند بلکه همگی با حضور معاونان شهردار سابق، دیداری را با حضور نجفی در ساختمان بهشت ترتیب دادند. از طرفی ابلاغ نشدن حکم شهردار و شهرداری بدون سرپرست تا امروز ادامه داشت و اعضای شورا، دیروز تصمیم به انتخاب سرپرست برای شهردار گرفتند. از طرفی اعضای شورای شهر پنجم وزارت کشور را برای ابلاغ حکم شهردار تحت‌فشار گذاشتند و این در حالی است که یک منبع آگاه به رویداد۲۴ اعلام کرد وزارت کشور، در روزهای گذشته از اعضای شورای شهر خواسته بود تا طی شدن مراحل قانونی فردی را تا اعلام رسمی حکم نجفی برای سرپرستی شهرداری انتخاب کنند اما اعضای شورای شهر بر صدور حکم شهردار اصرار داشتند.


بر همین اساس برخی اعضای شورای شهر شنبه گذشته به همراه نجفی به دفتر شهردار تهران رفتند و به اتفاق با معاونان شهردار سابق جلسه‌ای را برگزار کردند در حالی که همان اعضا، دیروز دوباره به دفتر شهردار تهران رفتند تا مراسم معارفه مصطفی سلیمی را به عنوان سرپرست برگزار کنند که این رفتار به نوعی موجب وهن جایگاه نجفی شد. اصرار و فشار اعضای شورای شهر به وزارت کشور برای ابلاغ حکم نجفی، شبهاتی را ایجاد می‌کند که همچنان بی‌پاسخ‌مانده و اقدامات عجولانه و ناپخته اعضای شورای شهر به این شبهات دامن می‌زند.
شایسته است که شورای شهر پنجم تهران با درایت بیشتر و صبر و شکیبایی موثرتر تا ابلاغ حکم محمدعلی نجفی به‌عنوان شهردار آینده پایتخت عمل می‎کرد تا خدشه‌ای بر جایگاه مدیری باکفایت همچون نجفی وارد نشود و شروع دوره مدیریت او در شهرداری با شروع دوره‌ فرد خاصی مقایسه نشود.
14
سایر اخبار این روزنامه
انتقاد بخش خصوصی از تصمیمات ارزی دولت؛ بررسی عقب ماندن از اهداف استراتژیک صنعتی در ایران؛ دهن‌کجی به ساختار قضایی آمریکا بحران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کمین دولت طرح بیمه هنرمندان صنایع‌دستی به مرحله ابلاغ رسید؛ وزیر ارتباطات اعلام کرد؛ پیامد نگران‌کننده مصرف الکل کلک برزیلی‌، لابی آرژانتینی! دور زدن نرخ سود گزارش «جهان‌صنعت» از چگونگی اجرای طرح توسعه سواحل مکران؛ افزایش عقلانیت در عرب‌ها عربستان ثابت کند که خواهان رابطه با ایران است ارتش لبنان آتش‌بس با داعش را پذیرفت مردم چه تقصیری دارند چرا کار به اینجا کشید پشت پرده ضرب‌الاجل بانک مرکزی نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بانک تجارت در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی