مونسان در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی:

گروه گردشگری- معاون رییس‌جمهور‌ و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: صنایع‌دستی و میراث فرهنگی دو بال برای پرواز گردشگری هستند.
علی اصغر مونسان در حاشیه آیین گشایش بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با 500 غرفه و مشارکت بیش از هزار هنرمند صنایع‌دستی گشایش یافت و امیدوارم با برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی در بخش‌های صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری بتوانیم نقش جدی در اشتغالزایی، تولید ثروت و درآمد برای شهروندان و فعالان این حوزه داشته باشیم.
معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه هویت ایرانی ما در صنایع‌دستی نهفته است، افزود: صنایع‌دستی ظرفیت مناسبی است که امیدواریم به کمک آن ایجاد اشتغال را به ویژه در شهرهای کوچک پیگیری و درآمد بالایی از این طریق کسب کنیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به رونق موجود در بازار صنایع‌دستی اظهار کرد: صنایع‌دستی ما نیاز به حمایت در زمینه بسته‌بندی‌، طراحی و بازاریابی دارد، در صنایع‌دستی باید بتوانیم طرح‌های به‌روز‌تر و متنوع‌تری فراهم کنیم و اقداماتی ویژه در حوزه برندینگ انجام دهیم‌. حیف است صنایع‌دستی حاصل زحمت استادکاران به صورت فله‌ای فروخته شود بنابراین این محصولات حتما باید شناسنامه‌دار شود.


مونسان به اهمیت بازاریابی در رونق بازار صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: فراهم کردن بازار فروش داخلی برای صنایع‌دستی مهم است اما بازار خارجی اهمیت بیشتری دارد چراکه علاوه بر ارتقای درآمد هنرمندان، به ارزآوری کشور هم کمک خواهد کرد.
وی در تشریح برنامه‌های خود در دوره مدیریت در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: برنامه خود را تدوین کردم و اعتقاد دارم میراث فرهنگی و صنایع‌دستی دوبال گردشگری هستند و با این دو بال می‌توانیم شاهد پرواز گردشگری باشیم. میراث فرهنگی باید پاس داشته شود اما در معرض دید هم قرار بگیرد. باید بتوانیم برای انتقال فرهنگ کشور با جذب گردشگران خارجی و داخلی و با کمک صنایع‌دستی بخش گردشگری را رونق دهیم‌. اینکه سه حوزه را به شکل جزیره ببینیم اصلا خوب نیست و به نظر می‌آید یکی از نقاط ضعف سازمان این مساله باشد.
معاون رییس‌جمهور در پایان گفت: در این دوره مدیریت تلاش می‌کنیم با هم‌افزایی در این سه بخش نقش جدی در اقتصاد کشور ایفا کنیم. اعتقاد دارم این سه بخش مهم از پتانسیل‌های فرهنگی، هنری و تاریخی کشور محسوب می‌شوند. در عین حال در این سه بخش می‌توانیم با سرمایه کمتر نسبت به بخش‌های صنعتی شغل‌های بیشتر و پایدار را ایجاد کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
چابک‌سازی، تشکیل معاونت اقتصادی و به کارگیری زنان مطهری: دستورالعمل رویارویی ورزشکاران ایرانی با اسراییل تدوین شود ارائه گزارش کار به مردم اهرم‌های مالی واشنگتن علیه اسلام‌آباد پرفروش‌های بازار کتاب ایران؛ نقل‌وانتقال اوراق خزانه در بازار ثانویه از هفته آینده مونسان در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی: تسهیل روند سرمایه‌گذاری، اولویت دولت باشد؛ حقوقدان و شاخ شکن! سیاست‌های انبساطی در بازار پول چرخش اقتصادی دولت دوازدهم بررسی چالش‌های مزمن وزارت کار در دولت دوازدهم؛ پیش‌بینی چالش‌های توسعه بازار ساخت و ساز در دوران افزایش درآمد کشور؛ ۳ هزار اصله درخت جنگل‌های هیرکانی برای ساخت سد شفارود در گیلان قطع شد؛ ضرورت تداوم جذب سرمایه در صنعت نفت رییس دادگاه انقلاب تهران: آغاز کار پنجمین شورای شهر تهران؛ برآورد هزینه جنگ 16 ساله افغانستان؛ آغاز کار پنجمین شورای شهر تهران؛ برآورد هزینه جنگ 16 ساله افغانستان؛ آغاز کار پنجمین شورای شهر تهران؛ برآورد هزینه جنگ 16 ساله افغانستان؛