اخبار کوتاه


افزایش قیمت در کالاهای اساسی مصداق گران‌فروشی است

سخنگوی دولت تصریح کرد: افزایش قیمت در کالاهای اساسی که با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که تا به این لحظه از سوی دولت بدون تغییر اختصاص می‌یابد، مصداق تخلف گران‌فروشی است. وزارت کشاورزی و سازمان تعزیرات باید با تشدید نظارت بر مراکز تأمین و تولید و توزیع کالاهای اساسی با این تخلفات برخورد قانونی کنند.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره تعامل دولت با مجلس آینده گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت. در ادواری شاهد بودیم رئیس جمهور وقت حتی مصوبات مجلس را جهت ابلاغ به دلیل اختلافاتی که داشت، امضا نمی‌کرد اما همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.
وی تاکید کرد: همگرایی و همدلی برای حل مشکلات اساسی و روز مثل معیشت مردم، سفره مردم، مهار تورم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود. امیدواریم تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای با مجلس دوازدهم مشابه مجلس یازدهم و حتی بهتر از آن داشته باشیم. تلاش می‌کنیم با اولویت‌بخشی به بررسی لوایح  در مجلس زودتر به نتیجه نهایی برسیم و رویکرد ملی را به جای رویکرد محلی - در برخی موارد - جایگزین کنیم. سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت: ملت بزرگ ایران با وجود تحریم‌ها در حجم تجارت خارجی رکوردشکنی کرده و نزدیک ۱۵۰ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی ایران در سال گذشته بوده است.

 

تغییر وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است. سرلشکر محمد باقری در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است. وی پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات وعده صادق که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی انجام گرفت تبریک گفت و تصریح کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تاثیرات راهبردی را بحمدالله درسطح منطقه و جهان داشت. سرلشکر  باقری افزود: نیروهای مسلح، احتمالات و سناریوها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه خود قرار دهد. وی همچنین گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان عالی‌ترین دانشگاه نیروهای مسلح که مسئولیت تربیت فرماندهان و مدیران عالی نیروهای مسلح و همچنین مدیران عالی کشوری را در مباحث راهبردی بر عهده دارد و در مسیر رشد و ارتقاء قرار گرفته‌ است.