به سختی ضربه خوردیم، درجهان منزوی شدیم بازدارندگی‌مان هم از دست رفت

سرویس خارجی-
یکصد و نود و دومین روز پس از عملیات تاریخی «طوفان الاقصی»، و چند روز پس از عملیات بی‌سابقه و تاریخی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی-که در پاسخ به حمله صهیونیست‌ها به ساختمان سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفت- کارشناسان، رهبران سیاسی و رسانه‌های صهیونیستی از شکست قطعی‌شان می‌گویند.
اینکه «اسرائیل» در جنگ جاری غزه، تحقیر شد و همه چیزش را باخت- از اقتصاد و ‌پرستیژ و حیثیت تا چهره مظلومی که همواره با تکیه بر افسانه هولوکاست از خود ساخته بود- ادعای ما یا دشمنان این رژیم نیست؛ اظهارات رسمی و جلوی دوربینی خود صهیونیست‌هاست. آن‌قدر از این موضع‌گیری‌ها زیاد است که، تشکیک کردن در آن‌ها یا تکذیبشان، کار بسیار سختی است. ماده اولیه این گزارش تحلیلی، اظهارات همین صهیونیست‌هاست. در همین رابطه روزنامه عبری زبان «هاآرتص» به «انزوای جهانی اسرائیل در جریان جنگ غزه» پرداخته و نوشته است «در صورتی که دولت سیاست‌هایی که در پیش گرفته را تغییر ندهد همکاری با آمریکا و همپیمانان همیشگی نخواهد بود... جایگاه اسرائیل در  سراسر جهان سقوط کرده است.» ‌هاآرتص این را هم اضافه کرده است که «اگر سیاستی کاملا متفاوت به لحاظ ریشه‌ای در پیش نگیریم، این انزوا از بین نمی‌رود.» گفتنی است جنایات‌های هولناک این رژیم در غزه و قتل عام نزدیک به 34 هزار نفر- که غالبا غیرنظامی و زن و کودکند- باعث خشم و نفرت جهانی از این رژیم و در نتیجه انزوای آن شده است. حالا سیلی محکم و تاریخی ایران به این رژیم منفور را به خاطر بیاورید. جایگاه کشورمان در این «افکار عمومی» با این سیلی، کجاست؟!
«عوزی برعام» وزیر امور داخلی این رژیم و عضو سابق کنیست نیز در مقاله‌ای در همین روزنامه ضمن اشاره به همکاری‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی ادامه داد که این همکاری‌ها «فقط در زمان بحران‌های جهانی صورت می‌گیرد و در همه زمان‌ها ممکن نیست... ما نمی‌توانیم خود را فریب دهیم که همیشه می‌توانیم به این همکاری‌ها تکیه کنیم، آن هم در زمانی که شاهد از بین رفتن سریع اعتبار  خود در سراسر جهان هستیم... به این نکته هم توجه کنید که تحریم اسرائیل توسط کشورهای عربی در گذشته دشمنی با اسرائیل را نشان داد و باعث شد بسیاری از شرکت‌های جهانی مهم روابط خود را با اسرائیل قطع کنند اما افکار عمومی را علیه اسرائیل بسیج نکرد و بعد از معاهده‌های عادی‌سازی روابط با مصر و اردن از هم پاشید. اما امروز انزوای اسرائیل متفاوت است و ثمره مقاومت و دشمنی شهروندان بسیاری از کشورها در جهان است.»


«اسرائیل» وبال گردنِ حتی آمریکا!
حمایت از رژیم منفوری مثل «اسرائیل» -لااقل این روزها- بسیار سخت و پُرهزینه است. این رژیم به راحتی آدم می‌کشد، به راحتی به بیمارستان‌ها حمله می‌کند، به سفارت‌خانه‌ها حمله نظامی می‌کند، نوزاد می‌کشد، اعلام می‌کند همه برای خدمت و نوکری برای اسرائیل خلق شده‌اند، فریاد می‌زند، «چیزی به نام غیرنظامی در غزه وجود ندارد» و توئیت می‌زند «کودکان فلسطینی را می‌کشیم تا وقتی بزرگ شدند، تروریست نشوند ما با کشتن کودکان به دنیا خدمت می‌کنیم.» آمریکا اما از چنین رژیم منفوری حمایت می‌کند، آن هم علنی. حتی در انجام این جنایات، همکاری می‌کند. سلاح در اختیارش قرار می‌دهد. بنابراین بخشی از این نفرت جهانی برمی‌گردد به سمت همین آمریکا. اینجاست که ستون نویس فایننشال تایمز می‌نویسد اسرائیل برای آمریکا، یک «وبال راهبردی است.»
«ایرنا» به نقل از این روزنامه آمریکایی نوشته است: «ستون‌نویس فایننشال تایمز در تحلیلی ضمن نقد حمایت‌های بی‌قیدوشرط جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از رژیم اسرائیل، تبعات ناشی از این رویکرد را برای دولت او تبیین و رژیم صهیونیستی را به جای «سرمایه راهبردی»، «وبال راهبردی» ایالات متحده ارزیابی کرد... ستون‌نویس سیاست‌خارجی این نشریه در پی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم اسرائیل طی یادداشتی مواضع دولت بایدن در قبال رژیم اسرائیل را زمینه‌ساز گسترش تنش در خاورمیانه توصیف کرد. گیدئون راچمن در این یادداشت دو هدف بایدن در سیاست خاورمیانه را «حمایت آهنین» از رژیم اسرائیل و جلوگیری از جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای عنوان کرد که در حال حاضر سیاست منطقه‌ای او را با شکست مواجه کرده است. او عملکرد حمایتی بایدن در قبال رژیم اشغالگر را «چک سفید امضاء» توصیف کرد که به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اجازه هرگونه اقدام خودسرانه را می‌دهد با این اطمینان که در هر صورت آمریکا پشتیبان او خواهد بود. راچمن پاسخ تنبیهی ایران در مقابل تجاوزگری رژیم اسرائیل را «بجا» توصیف کرد و آن را «پیامد سیاست غلط کاخ سفید» دانست که به نتانیاهو اجازه داد حمله به کنسولگری ایران در دمشق را بدون اطلاع آمریکا انجام دهد.
تحلیلگر فایننشال تایمز با اشاره به اصرار کابینه نتانیاهو برای دادن پاسخ به ایران، با نقل‌قول از یکی از مقام‌های آمریکایی گفت: مشکل اینجاست که «اسرائیل با پول کاخ سفید قمار می‌کند... در نهایت، امیدواری که بایدن در تل‌آویو ایجاد کرده اسرائیل را به سمت جنگی سوق می‌دهد که امیدوار است آمریکا در نهایت ناچار به پیوستن به آن باشد و اینجاست که باید سؤال نهائی را طرح کرد: آیا اسرائیل همچنان سرمایه راهبردی آمریکاست یا تبدیل به یک وبال راهبردی شده است؟»
اسرائیل آمریکا را خریده، آمریکا اوکراین را
از آن سو یک مقام اطلاعاتی ارشد سابق ارتش آمریکا نیز موضعی شبیه به ستون نویس «فایننشال تایمز» گرفت آنجا که نوشت: «تفاوت بین اسرائیل و اوکراین این است که اسرائیل بابت حمایت آمریکا پول داده و آن را خریده است در حالی که اوکراین چنین کاری نکرده است...اسکات ریتر این را هم نوشت که «اسرائیل از طریق کمیته اقدام سیاسی خود در آمریکا کنگره را خریده، آن‌ها ریاست جمهوری را خریده‌اند. آن‌ها رسانه‌های آمریکا را کنترل می‌کنند و در نتیجه آمریکا به سراغ دفاع از اسرائیل می‌رود چون ما برای انجام این کار پول گرفته‌ایم. اما در قبال اوکراین وضعیت کاملا برعکس است... اما آمریکا اوکراین را خریده و برای آن پول پرداخت کرده است. شما [اوکراین] یک ابزار هستید که توسط آمریکا به جهت سیاست خارجی کلی و اهداف امنیت ملی آن در مقابل روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرید. به شما تا جایی تسلیحات می‌دهیم که هدف ما برای ایجاد یک مشکل برای روسیه را تسهیل کنید. ما نمی‌خواهیم شما برنده شوید. ما به شما اهمیتی نمی‌دهیم. ما فقط آن‌قدری به شما کمک می‌دهیم که برای ادامه دادنِ جنگ کافی باشد و بعد کنار می‌ایستیم و شما در حالی که کشته‌هایتان را دفن می‌کنید تماشا می‌کنیم چون برای ما اهمیتی ندارد.»
ماجرای گور جمعی در بیمارستان غزه چه بود؟
پس از کشف یک گور جمعی نزدیک بیمارستان «شفای» غزه که مملو از اجساد متلاشی شده شهدای فلسطینی است، جنبش حماس بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «صحنه‌های هولناک گور جمعی جدیدی که امروز در یکی از حیاط‌های مجتمع پزشکی الشفا کشف شد، حاوی تعدادی اجساد متلاشی شده شهدا است که اشغالگران قبل از عقب‌نشینی از مجتمع، آنها را با بولدوزرهای نظامی خود در زیر خاک دفن کردند... این فاشیسم منفور صهیونیستی که با سوءاستفاده از سکوت شرم‌آور بین‌المللی به نقض قوانین بین‌المللی و جنگ تمام عیار و نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد، بی‌حد و مرز است... این مجموعه بی‌پایان از جنایات کشف شده در مجتمع پزشکی الشفا و اطراف آن از جمله گورهای دسته جمعی، آثار اعدام، صدها جسد زیر آوار و ویرانی عظیم، توسط جامعه بین‌المللی و نهادهای سیاسی، بشردوستانه و قضائی آن به رهبری دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی به عنوان جنایات جنگی شناخته شده است... ما خواستار بازخواست رژیم اسرائیل به خاطر این جنایات از سوی جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوقی بین‌المللی هستیم.»
اطلاعات نیروگاه اتمی دیمونا «لو» رفت!
دیروز خبر جالب دیگری منتشر شد: «وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هک شد. اطلاعات نیروگاه دیمونا لو رفت.» شبکه الجزیره، به نقل از ‌هاآرتص خبر داده است که «هکرها بعد از نفوذ به وزارت جنگ اسرائیل به هزاران سند از جمله اسناد پژوهشی نیروگاه هسته‌ای دیمونا دست یافته‌‌اند...» این رسانه اسرائیلی گزارش داده بود که برخی اسناد مربوط به قراردادهای وزارت جنگ اسرائیل بوده و اطلاعات مذکور در برخی صفحات به ازای ۵۰ رمزارز بیتکوین برای فروش قرار داده شده بودند...