توجه سرمایه گذاران خارجی به ایران به علت فراوانی منابع انرژی

یک تارنمای خبری آمریکایی نوشت که ایران به علت برخورداری از منابع انرژی فراوان، مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، تارنمای پایگاه خبری 'سی ان بی سی' افزود: فرصت های موجود در ایران به همین جا محدود نمی شوند، زیرا نیروی کار ارزان، جوانان تحصیل کرده و منابع طبیعی فراوان از دیگر مزایای بازار (کار) این کشور هستند که در صنایعی چون شیشه گری، تولید و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند.
افزون بر این، همان طور که از راه اندازی نسخه های بومی تارنماهایی چون اوبر، آمازون و ای بی در ایران بر می آید، این کشور توان پیشرفت های بیشتر در زمینه فناوری را نیز دارد. 'سی ان بی سی' نوشت: انتخاب مجدد روحانی به وی اختیار لازم را داد تا سیاست خارجی پیشین خود مبنی بر پیوند اقتصاد ایران با جهان و اصلاح اقتصاد داخلی این کشور، به ویژه در بخش بانکی را دنبال کند. این در حالی بود که ایالات متحده تنها یک هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بخش بزرگی از تحریم ها علیه ایران را لغو کرد که به دنبال آن، «توتال» غول انرژی فرانسوی اعلام کرد که سرمایه گذاری در ایران را از سر خواهد گرفت.'سی ان بی سی' به نقل از کلمنت کپلو مدیر شرکت استرژئون کپیتال در لندن و سرمایه گذار بریتانیایی، اضافه کرد: توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای جهان، مستلزم اصلاحات مستمر در این کشور است و امید می رود تا قرارداد توتال راه را برای اعتماد دیگر شرکت های خارجی باز کرده و سرمایه به ایران سرشار از منابع سرازیر شود.به نوشته این تارنما، کنفرانس سازمان ملل متحد با موضوع 'تجارت و توسعه' در سال 2016، ایران را در فهرست کشورهای موفق در زمینه جذب سرمایه های خارجی قرار داد. این سازمان در گزارش سالانه 'سرمایه گذاری جهانی' 2017 خود نوشت: ایران با جذب سه میلیارد و 372 میلیون دلار سرمایه خارجی در سال جاری،
63 درصد در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد داشته است سی ان بی سی به نقل از این سرمایه گذار بریتانیایی نوشت:احتمال اعمال تحریم های جدید علیه ایران، شرکت های خارجی مشتاق به سرمایه گذاری در این کشور را با تردیدهایی روبه رو ساخته است.
کپلو افزود:‌ اگرچه آمریکا نمی تواند سرخود تغییری در توافق نامه های بین المللی با ایران ایجاد کند، اما تهدیدات لفظی در این باره، خطر سرمایه گذاری در این کشور را افزایش داده و از طرف دیگر، اجتناب بانک های بین المللی از کار با طرف ایرانی نیز مزید بر علت شده است. 'سی ان بی سی' اضافه کرد: عدم شناخت از بازار پرفراز و نشیب اقتصاد ایران و ناآگاهی از ساختار سهامی نهادهای ایرانی، از دیگر خطرهای متوجه شرکت های بین المللی خواهان مشارکت های اقتصادی در این کشور به شمار می رود.