مرکز خوزستان با 53 درجه، گرم‌ترین شهر جهان شد؛

دمای شهر اهواز روز پنجشنبه هشتم تیرماه رکورد گرم‌ترین روز ثبت شده در ایران را به خود اختصاص داده که احتمالا به رکورد گرم‌ترین نقطه‌ای در جهان که پیش از این ثبت شده، رسیده است.
طبق این گزارش، اتین کاپیکان، کارشناس هواشناسی آژانس فرانسوی متو فرانس در توئیتر نوشته است که دمای پنجشنبه ظهر گذشته اهواز به 7/53 سانتیگراد (7/128 فارنهایت) رسیده است. وی گفته است این گرم‌ترین روز ثبت شده در ایران است و این بالاترین حرارتی است که در ماه ژوئن در قاره آسیا ثبت شده است.
این گزارش می‌افزاید براساس گزارش وب‌سایت ودر اندرگراند هوای اهواز در بین ساعت 16:30 تا 17 روز پنجشنبه به 2/129 فارنهایت رسیده بود.
واشنگتن‌پست نوشت در صورتی که دمای هوای اهواز به 2/129 فارنهایت رسیده باشد، با بالاترین حرارت ثبت شده در جهان برابری می‌کند. طبق این گزارش دمای مطربیه در کویت در ژوئیه سال ۲۰۱۶ و دث ولی در کالیفرنیا در ژوئن ۲۰۱۳ به 2/129 رسیده بود.این در حالی است که مدیرکل هواشناسی خوزستان هم پنجشنبه گذشته گفت: چهارشنبه هفتم تیرماه دمای هوای اهواز به ۵۳ درجه سانتیگراد رسید و اهواز گرم‌ترین شهر جهان بود. حداقل در هفته‌های اخیر در هیچ نقطه‌ای از دنیا دمای ۵۳ درجه سانتیگراد نداشتیم.
وی همچنین اضافه کرد: پنجشنبه گذشته ۱۴ شهر استان خوزستان دمای ۵۱ و ۵۲ درجه سانتیگراد را تجربه کردند. اهواز با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر علاوه بر گرما با شرجی نیز روبه‌رو است. اهواز همچنین با پدیده گرد‌وغبار نیز مواجه است که تاکنون باعث قطع مکرر برق در این شهر شده است.
سایر اخبار این روزنامه
توصیه‌هایی به دکتر روحانی توصیه‌هایی به دکتر روحانی توصیه‌هایی به دکتر روحانی مسابقات جهانی تکواندو- کره‌جنوبی؛ اوپک با وجود نفت ارزان، پول بیشتری پارو می‌کند؛ مرکز خوزستان با 53 درجه، گرم‌ترین شهر جهان شد؛ پایان خلافت داعش 2 انتظار سهامداران از دولت جدید نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل ناصر مسعودی پس‌انداز، مبنای سیاستگذاری برای «میان‌درآمدها»؛ تیغ و زنگی مست! وام با بهره 18 درصدی برای جبران خسارت‌ کاسبان پلاسکو؛ ایالات نامتحد‌! مسیر گذر از بحران گزارش میدانی «جهان صنعت» از بازار داغ رمالی و فالگیری؛ تلاش برای ارتقای ثبات مالی کشور پیام رییس‌جمهور به نخست وزیر عراق برای آزادی موصل مرکز خوزستان با 53 درجه، گرم‌ترین شهر جهان شد؛ آرامش نظام بانکی را بر هم نزنیم آرامش نظام بانکی را بر هم نزنیم اثرات تداوم بحران عربی برخاورمیانه پیام رییس‌جمهور به نخست وزیر عراق برای آزادی موصل اثرات تداوم بحران عربی برخاورمیانه اثرات تداوم بحران عربی برخاورمیانه