پرداخت وام‌ ۵ میلیون تومانی با وثیقه یارانه

رییس بانک مرکزی گفت: دریافت وام پنج میلیون تومانی با وثیقه قرار دادن یارانه امکان‌پذیر بوده و دستور‌العمل آن ابلاغ شده است.
ولی‌الله سیف درباره ابلاغ دستور‌العمل پرداخت وام بانکی پنج میلیون تومانی با وثیقه قرار دادن یارانه‌های دریافتی‌ افزود: دستورالعمل پرداخت این وام‌ها به بدنه بانکی ابلاغ شده و بانک‌ها در حال عمل هستند.
برهمین اساس بانک مرکزی به منظور پوشش گسترده کارت‌های اعتباری در کشور و تسهیل بهره‌مندی تمام اقشار جامعه از تسهیلات بانکی به پشتوانه یارانه واریزی به حساب خانوارها، طرح «یاراکارت اعتباری» را ابلاغ کرد.
کارت‌های اعتباری یاد شده که موسوم به «یاراکارت اعتباری» هستند، در نهایت می‌توانند منتج به افزایش قدرت خرید خانوارها و ارتقای رضایتمندی جامعه از نظام بانکی و کمک به تولید و اشتغال داخلی شوند.


بر این اساس اقدامات و تمهیدات لازم برای صدور و عرضه «یاراکارت اعتباری» برای سرپرستان خانوارها تحت شرایط زیر توسط شبکه بانکی اقدام می‌شود:
تمام سرپرستان خانوارها که مشمول اخذ یارانه هستند، می‌توانند با ارائه درخواست برای اخذ یاراکارت اعتباری به موسسه اعتباری مراجعه کنند و یاراکارت اعتباری در قالب عقد مرابحه توسط موسسه اعتباری صادر می‌شود.
برهمین اساس تسهیلات در قالب یاراکارت اعتباری، به صورت نسیه اقساطی به اشخاص مشمول اعطا‌ می‌شود و صدور و یاراکارت اعتباری به پشتوانه حساب‌های یارانه‌ای اشخاص مشمول انجام می‌شود.
سود یاراکارت اعتباری برای تسهیلات نسیه اقساطی بر اساس نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار در مورد عقود غیرمشارکتی محاسبه می‌شود و مهلت بازپرداخت تسهیلات نسیه اقساطی، به تشخیص موسسه اعتباری‌ حداقل ۳۶ ماه و حداکثر ۶۰ ماه است.