اخلاق، ضربه فني شد

روزگاري در اين سرزمين، ورزشکاران و پهلوانان تا آنجا مورد اطمينان و محل اعتماد مردم بودند که هر کس آهنگ سفر مي‌کرد اموال و حتي خانواده خودش را به پهلوان محل مي‌سپرد و خاطر جمع و فارغ بال به سفر و تجارت خود مي‌پرداخت و در هنگام بازگشت، سپرده خود را بي کم و کاست و در عين امانت از پهلوان و معتمد محل خود باز مي‌ستاند.
 از آن بالاتر مربوط به وقتي مي‌شد که کسي مي‌خواست به ديار باقي بشتابد و اگر وضعيت طوري بود که وصي و قيمي‌براي فرزندانش نداشت پي پهلوان محل مي‌فرستاد و او را وصي خود و قيم فرزندانش قرار مي‌داد و آسوده خاطر جان به جان آفرين تسليم مي‌کرد. داستان مردانگي‌ها و فداکاري‌ها و از خود گذشتگي‌هاي پهلوانان ايراني چندان خواندني و جذاب است که دستمايه داستان‌ها وضرب المثل‌ها و فيلم‌ها و شاهکارهاي ادبي قرار گرفته است. امروز اما حکايت چنان است که به خاطر عملکرد برخي ورزشکاران و ورزشکار نماها بسياري از مردم با سوء ظن به اين جماعت مي‌نگرند تا آنجا که مردم ديگر کمتر به آن‌ها اعتماد مي‌کنند و آن‌ها را امانت داران خوبي نمي‌دانند به طوري که در انتخابات اخير شوراهاي شهر و روستا در سراسر کشور حتي يک ورزشکار براي وردو به شورا راي نياورده و نتوانسته است به شوراي شهر و روستاي خود وارد شود. البته در هر قشري و از جمله قشر ورزشکار افراد محترم و شريف وجود دارد و نمي‌توان منکر اين واقعيت شد اما ماجراي درگيري دو قهرمان جهان و المپيک در روز گذشته در شوراي شهر تهران چنان تلخ، غم انگيز و تاسف بار است که زمان زياد لازم است تا قشر و طبقه وزشکار و به خصوص کشتي گير بتوانند بازهم محل اعتماد و اطمينان جامعه قرار بگيرند.
در جلسه غيرعلني روز گذشته شوراي شهر تهران، درگيري شديد و غيراخلاقي بين دو عضو ورزشي شورا در گرفت تا جايي که کار به شکايت و ورود نيروي انتظامي‌کشيد.
با اعلام نتايج اوليه آراي مردم در انتخابات شوراي اسلامي‌شهر تهران ، شکست سنگين چهره‌هاي ورزشي در جلب نظر مردم مشهود است و به نظر مي‌رسد هيچ يک از چهره‌هاي ورزشي به شوراي آينده راه نخواهند يافت.


در اين ميان دو چهره سرشناس ورزشي شورا که از قضا هر دو کشتي گير هم هستند، امروز بر سر موضوعي شخصي با هم گلاويز شدند. اين درگيري ابتدا از گفت و شنود شخصي بين دبير و جديدي آغاز شد و سپس با واکنش شديد و فيزيکي عباس جديدي همراه شد.
وي که الفاظ بسيار زننده اي در صحن شورا به کار مي‌برد و جملاتي هم به عليرضا دبير نثار کرد. در اين ميان اقدام به بکار بردن الفاظي عليه منتخبان مردم در شوراي شهر نکته انحرافي است که در برخي سايت‌ها به ان اشاره شده و به نظر مي‌رسد واقعيت ندارد.
جملات قهرمان سنگين وزن کشتي جهان، با واکنش عليرضا دبير دارنده مدال طلاي المپيک سيدني مواجه شد که به او گفت سرجايش بنشيند. اين صحبت دبير باعث شد خشم جديدي طغيان کند و عصباني به سمت او برود و ضربه اي به صورت و گردن وي وارد کند! دبير نيز در اين ميان ضربه اي به جديدي زد که منجر به جراحت شد. در ادامه پرتاب اشيايي مثل قندان روي ميز هم اتفاق افتاد که خوشبختانه به کسي برخورد نکرد وگرنه مشخص نبود سرانجام اين نزاع آن هم در سطح شوراي شهر به کجا انجامد. اين درگيري خوشبختانه بدون تلفات جاني تمام شد اما طيفي که اين دو نماينده شورا از آن انتخاب شدند، به طور قطع هزينه چنين بي اخلاقي‌هايي را در آينده پرداخت خواهند کرد.
در نهايت با وساطت اعضاي شورا، اين درگيري قطع شد اما جديدي با مراجعه به کلانتري و دادسرا ، پيگير دريافت حکم عليه ملي پوش سابق شد. به نظر مي‌رسد دوره ورزشي‌ها در شوراي شهر تهران به سر آمده و با اعلام رسمي‌نتايج انتخابات اخير، ديگر شاهد حضور اين افراد در شورا و حواشي خاص آنها نباشيم. اتفاقاتي که طي چندسال اخير چندين بار شنيده شده و در شان و سطح مردم پايتخت نبوده است.