تخريب دولت به قيمت موج سوار ی روی جان انسان‌ها

آرمان ملي: جلسه رئيس جمهوري با اعضاي ستاد ملي کرونا از طريق ويدئو کنفرانس روز شنبه برگزار شد و در اين جلسه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و ديگر اعضاي ستاد گزارشي را از اقدامات انجام شده در مقابله با شيوع ويروس کرونا ارائه کردند و پيشنهادات جديدي براي تصويب در ستاد ارائه شد. عليرضا رئيسي معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اين جلسه همچنين گزارشي از طرح غربالگري وزارت بهداشت در خصوص جمع‌آوري اطلاعات از وضعيت خانوارها در سراسر کشور ارائه کرد و گفت: با فعال شدن شبکه گسترده غربالگري، وضعيت براي شناسايي بيماران همه خانوارها در سراسر کشور بررسي و نسبت به هدايت مبتلايان به مراکز درماني اقدام مي‌شود. به گفته معاون وزير بهداشت، در اين طرح يکهزار و 200 مرکز تخصصي درماني در سراسر کشور براي بيماران مبتلا به کرونا راه‌اندازي شده است. روحاني پس از دريافت گزارش اعضاي ستاد در سخناني بار ديگر از پزشکان، پرستاران و کادر درماني که امروز بار سنگيني بر دوش دارند، قدرداني و تشکر کرد و گفت: خداوند به شما عنايتي کرده و آن اين است که مردم چشم دوخته‌اند که شفاي خداوند براي بيماران از طريق شما باشد و اين رحمت خداوند است که بايد آن را پاس بداريد. رئيس جمهور همچنين از مقام معظم رهبري براي صدور فرمان فعال شدن قرارگاه بهداشتي و درماني نيروهاي مسلح قدرداني کرد و گفت: از ابتداي تشکيل ستاد ملي مقابله با کرونا رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح و همچنين سپاه پاسداران، ارتش و نيروي انتظامي در اين جلسات حضور مستمر داشتند و با فرمان مقام معظم رهبري براي فعال شدن قرارگاه ستاد مشترک نيز همه امکانات نيروهاي مسلح بهتر، دقيق‌تر و کامل‌تر در خدمت مردم خواهد بود. روحاني با اشاره به اينکه گزارش ارائه شده از سوي معاون وزير بهداشت در مورد شبکه غربالگري بيماري کرونا در کشور و اينکه در اين طرح ميليون‌ها نفر در کشور مورد سوال قرار گرفته و 97 درصد از پاسخ دهندگان علايم بيماري نداشته‌اند، گفت: اين بسيار خوشحال‌ و اميدوارکننده است که براساس گزارش افراد سالم و بيماران به سرعت مشخص مي‌شوند و براي درمان مبتلايان اقدامات لازم در دستور کار قرار مي‌گيرد.
پيشنهاد کنترل تردد
رئيس جمهور در پاسخ به پيشنهاد وزير بهداشت براي تصويب مصوبه کنترل تردد در 11 استان کشور اين پيشنهاد را براي کنترل بيماري مفيد ارزيابي کرد و گفت: بايد دقت کنيم که نقاط کنترل در استان‌ها کاملا مشخص باشد و تيم‌هاي کنترل‌کننده به گونه‌اي عمل کنند که مشکلاتي همچون ترافيک در راه‌ها ايجاد نشود و قبل از اقدام به مردم اطلاع‌رساني شود. روحاني در واکنش به پيشنهاد وزير بهداشت مبني بر تعيين جريمه براي کساني که با علائم بيماري به مسافرت و جابه‌جايي در اين استان‌ها اقدام مي‌کنند، گفت: ممکن است اين افراد از بيماري خود مطلع نباشند و همين که برگردانده شوند و به بيمارستان براي درمان هدايت شوند به‌عنوان جريمه براي آنها کافي است. رئيس جمهور در پاسخ به اظهارات وزير بهداشت در مورد ضرورت ايجاد محدوديت در حرم‌هاي مطهر و بقاع متبرکه تأکيد کرد: اطمينان دارم مسئولان بقاع متبرکه و حرم‌هاي مطهر در شهرهاي مختلف کشور دلسوزي کافي در مورد سلامت مردم دارند و دستورالعمل ستاد کرونا را براي ورود مردم در ايام پاياني سال و تعطيلات عيد را اجرا خواهند کرد. روحاني افزود: آرزوي همه ما تشرف به حرم‌هاي مطهر است، اما از هر کجا به آنها متوسل شويم پاسخ ما را خواهند داد. در شرايط امروز توسل‌ها و توجهات بايد با رعايت کامل اصول بهداشتي باشد.
تأکيد بر دولت الکترونيک


رئيس جمهور در پاسخ به گزارش وزير ارتباطات در خصوص ضرورت انجام امور اداري و کارهاي مردم از طريق سيستم الکترونيک و عدم مراجعه به دستگاه‌ها، تأکيد کرد: هر کاري باعث شود حضور مردم به دستگاه‌هاي اجرائي و اداري کاهش يابد و امور از طريق سيستم ديجيتالي و الکترونيک انجام شود، خوب است و اين مي‌تواند به تقويت دولت الکترونيک منجر شود. روحاني در پايان ابراز اميدواري کرد که ان‌شاء ا... بتوانيم هر چه سريع‌تر اين بليّه را از سر مردم کوتاه کنيم و خداوند به همه بيماران شفاي عاجل عنايت کند. رئيس جمهور در جلسه ستاد ملي مقابله با کرونا همچنين اشاره کرد: در مورد مسائل اقتصادي هم که تحت تأثير کرونا قرار گرفته روز يکشنبه هفته جاري در جلسه‌اي با حضور اعضاي ستاد اقتصادي و نمايندگان بخش خصوصي موضوع را به صورت دقيق بررسي خواهيم کرد. گفتني است قرار است جلسه بعدي ستاد ملي مقابله با کرونا نيز روز دوشنبه هفته جاري به رياست رئيس جمهور برگزار شود.
اطلاع رساني به موقع ضروري است
همچنين جلسه رئيس‌جمهور با اعضاي دفتر، مشاورين و معاونين دفتر رئيس جمهور براي پيگيري، هماهنگي و پشتيباني اقدامات ملي در مقابله با کرونا و اقدامات و پيگيري‌هاي اجتماعي و رسانه‌اي روز شنبه برگزار شد. در اين جلسه که موضوعات مختلف به‌ويژه در خصوص موضوعات تبليغاتي و رسانه‌اي مقابله کرونا مورد بحث و بررسي قرار گرفت. روحاني در اين جلسه با تأکيد بر ضرورت اطلاع‌رساني دقيق، صريح و شفاف در زمينه مقابله با کرونا گفت: نياز اصلي امروز جامعه ايجاد آرامش با محوريت آگاه‌سازي دقيق و افزايش مشارکت عمومي در همراهي با توصيه‌ها و اقدامات صورت گرفته براي مقابله با کروناست. روحاني با بيان اينکه هيچ کشوري در دنيا با شرايط تحريمي و فشار حداکثري که روي آن وجود دارد توان مقابله با اين شيوع گسترده را که الان همه جهان را در برگرفته نداشت، گفت: آيا اطلاع‌رساني منصفانه و حرفه‌اي در شرايط بحران اين است که افراد از هر فرصتي حتي به قيمت موج‌سواري روي جان انسان‌ها براي تخريب دولت استفاده کنند؟ اطلاع‌رساني منصفانه و حرفه‌اي در اين شرايط به خدمت گرفتن همه تکنيک‌ها و ظرفيت‌هاي رسانه‌اي براي بالا بردن مشارکت مردم با دولت در مقابله با اين بيماري، تقويت و بالا بردن روحيه خادمان ملت در اين شرايط خصوصاً کادر درماني و بهداشتي کشور و تبيين شرايط کشور در موقعيت فعلي است. رئيس جمهور با بيان اينکه جرياناتي امروز به دنبال برهم زدن آرامش رواني جامعه هستند، خاطرنشان کرد: ما موظف هستيم تلاش‌هاي خالصانه و فداکارانه کادر درماني کشور را که تاکنون جان بسياري را نجات داده‌اند و مانع از شيوع بيشتر بيماري شده است نيز در کنار انتقادات و بيان کاستي‌ها نشان دهيم. روحاني با اشاره به ايجاد ابهامات و شبهات و توليد شايعات بي‌اساس براي ايجاد فضاي دوقطبي و اختلاف در ميان مردم تأکيد کرد: منصفانه اين است که همه اصحاب رسانه و شخصيت‌هاي سياسي و مسئولان ذي‌ربط در اين حوزه ضمن اطلاع‌رساني دقيق و انتشار بهنگام اخبار به صورت دقيق و شفاف به جامعه، با شبهات و شايعات ايجاد شده مقابله کنند و اين حقايق را نيز تبيين کنند که اقدامات زيربنايي دولت در حوزه سلامت در سال‌هاي گذشته امروز راهگشا بوده و کمک حال کادر درماني در مبارزه با اين بيماري شده است.