مجری: زیاده گویی کردم!

چرا تلویزیون تا کنون از دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان عذرخواهی نکرده است؟
آفتاب یزد – گروه شبکه: چندی پیش فریدالدین حداد عادل تنها فرزند پسر غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حساب توئیترش از ابتلای خود به کرونا خبر داده بود. او نوشته بود:« خب، کرونایی شدم. رفته بودم قم به مدرسه‌ سر بزنم که مبتلا شدم و الان قرنطینه‌ خانگی‌ام. از همه‌ دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان مدرسه بابت پیام‌های محبت‌آمیزشون تشکر می‌کنم. سعی می‌‌کنم تجربه‌ این چند روز رو براتون بنویسم». بعد از این موضوع مجری شبکه استانی قم در یک برنامه تلویزیونی ضمن تفکیک کرونا به «کرونای مردمی» و «کرونای مسئولین» با کرونا گرفتن فرید الدین حدادعادل شوخی کرد. او گفته بود: «کرونای مردم کمی زجر‌آور و کرونای مسئولین خنده دار است. آقازاده‌ای گفته بود که یک ساعته اومده بودم قم و کرونا گرفتم. باید بگم تو که مامانت برات مدرسه غیر انتفاعی درست کرد الانم بگو مامانی برات یک بیمارستان غیرانتفاعی درست کنه که زود خوب بشی. جالبه میگه اومدم قم کرونا گرفتم تو خودت عامل کرونا بودی آقازاده‌ای که به چین میرفتی»
> انتقاد از صداو سیما
اما گویا این شوخی آقای مجری به مذاق پسر حداد عادل خوش نیامد و او در توئیتر جواب کنایه‌های این مجری را داد. او نوشته بود: «حالا که صداوسیمای قم مرا به خاطر آقازاده


بودنم مسخره می‌کند و البته به مادر ارجمندم هم توهین می‌کند جا دارد آقای لطفی نیاسر، مسئول مرکز قم و جناب بیک‌زاده تهیه‌کننده ارجمند برنامه‌ مذکور دلایل آمدنم به قم را بدانند. من به قم رفتم، چون چند وقت پیش یک تاجر آفریقایی آمد قم و تمایل پیدا کرد برای کودکان آفریقایی مقیم قم یک دبستان بسازد. بواسطه‌ رفقای هندی و پاکستانی با مجموعه‌ فرهنگ آشنا شد و قرار شد تا وارد همکاری شویم. در آستانه‌ شیوع کرونا متوجه شدم که ممکن است بدلیل ناراحتی ریوی که دارد از کشور برود، از او خواستم قرارمان را جلو بیندازیم تا کار‌ها را پیش ببریم؛ لطف کرد و پذیرفت و جلسه‌ خوبی هم شد. کار دیگرم رسیدگی به مشکلی بود که در مدرسه‌ علوم انسانی فرهنگ قم پیش آمده بود. نگران بودم که به درس بچه‌ها و قوام مدرسه لطمه وارد شود. اتفاقا برای رعایت حال بچه‌ها به مدرسه هم نرفتیم! قرار آخرم با یکی از علمای مطرح قم بود که می‌خواستیم در مورد ضرورت توجه به بحث آموزش فرزندان طلاب مقیم قم صحبت کنیم، آن هم اتفاق خوبی بود.»
> عذرخواهی از حداد عادل
در نهایت پس از انتقاد فرید حداد عادل از رئیس صداوسیمای قم به دلیل طنزی که برای ابتلا به کرونای وی از شبکه قم پخش شد، کمدین این برنامه، با عذرخواهی از حدادعادل و خانواده‌اش، حرف‌هایش را زیاده گویی خواند! این کمدین گفته بود:«ما در این طنز زیاده روی کردیم. این آقا و خانواده‌شان از خانواده‌های بزرگ فرهنگی هستند و گویا آن روز هم برای انجام کار فرهنگی به قم آمده بودند. به هر حال ما کمی در طنزمان زیاده روی کردیم»
این در حالی است که صدا و سیما در برنامه‌های متنوع خود بارها اصلاح‌طلبان و مسئولان دولتی را به بهانه‌های مختلف مورد اتهام قرار داده و وقتی هم با انتقاد آنها روبه رو شد، نه تنها از آنها عذرخواهی نکرده بلکه حق به جانب هم با ماجرا برخورد کرده است. اما گویا در مورد خانواده حدادعادل ماجرا کمی فرق دارد چرا که به محض ناراحتی پسر حداد عادل از شوخی یک کمدین، سریعا از او عذرخواهی ویژه به عمل آمد‍! تا مبادا خاطر ایشان مکدر شود.