رئیس قوه قضائیه: مسببین و عاملین جنایات‎ اخیر در هند مجازات شوند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه از دستگاه قضایی هند خواست با مجازات مسببین و عاملین جنایات‎ اخیر در این کشور اجازه ندهد به جان و مال مظلومان تعرض شود.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شیوع ویروس کرونا را از بلایا و مصائب امروز جهان دانست و از مجاهدت‎های خادمان عرصه بهداشت و درمان کشور که با ایثار و از خودگذشتگی وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس شده‎اند‏ و همچنین نیروهای مردمی پشتیبان آنها در بخش‎های مختلف کشوری و لشکری قدرانی کرد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به حضور وزارت بهداشت در خط مقدم مقابله با کرونا و تاکید بر لزوم کمک همه‏جانبه به این وزارتخانه‏ تاکید کرد: در جبهه جنگ هم کار کسی که در خط مقدم مشغول رزم است، تامین ادوات و پشتیبانی نبوده و این امر بر‏عهده مجموعه‎ای به نام پشتیبانی است. امروز هم لازم است مسئولیت تامین نیازهای لجستیکی و بهداشتی مراکز درمانی توسط مراکزی غیر از وزارت بهداشت صورت گیرد تا این وزارتخانه بر ماموریت‎هایش در عرصه بهداشت و درمان مترکز شود.
رئیسی با اشاره به آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری و پشتیبانی از نیروهای درگیر در مسئله کرونا، یکی از جلوه‎های این همکاری و همیاری را رسیدگی فوری و خارج از نوبت به پرونده محتکران کالاهای پزشکی دانست و افزود: هنگامی که محرز شد کالای احتکار شده از اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم بوده است، بلافاصله باید در شبکه توزیع قرار گیرد و از طریق مراجع بهداشتی و درمانی به دست مردم برسد.


رئیس قوه قضائیه متذکر شد: همکاران قضایی باید با افراد محتکر، مستند به قانون به عنوان اخلالگران در نظام اقتصادی برخورد کنند و خوشبختانه دوستان و همکاران ما در سراسر کشور نیز به این موضوع توجه دارند و اولین جلسه دادگاه این افراد هم برگزار شده و ان‌شاءالله با قاطعیت ادامه می‎یابد و مردم عزیز ما در جریان کیفر آنها قرار می‎گیرند.
رئیسی همچنین خواستار برخورد با عناصر شایعه‎پراکن در جامعه شد و گفت: برخی افراد از روی غفلت یا مغرضانه نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‎کنند و در این شرایط خاص با تکرار حرف‎های سعودی‎ها و لندن‎نشینان در جامعه، التهاب و اضطراب به وجود می‎آورند که باید با آن برخورد شود.
او بار دیگر به لزوم رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‎های مربوط به احتکار تاکید کرده و گفت: اگر محرز شد کالایی احتکاری است، لزومی به پلمپ انبارها وجود ندارد و آن کالا باید سریعاً تحویل مراجع ذی‏ربط شود تا سریع و عادلانه بین مردم توزیع شود.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث و درگیری‎های تلخ و خونبار هند، از دولت هند خواست به افراط‌‎گراها مجال ندهند دست به کشتار و جنایت بزنند چرا که نتیجه آن بحرانی‎تر شدن وضعیت منطقه خواهد بود.
رئیسی گفت: امروز شاهد جنایات هولناکی علیه امت اسلام هستیم که عوامل افراطی چون داعش و گروه‎های مورد حمایت آمریکا و صهیونیست‎ها انجام می‎دهند و زخمی بر پیکر مردم منطقه وارد شده که در سایه افراط‎گرایی و قتل و غارت و ویران کردن خانه‎های مردم به وجود آمده است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به ردپای انگلیس در حوادث خونبار تاریخی در هند اظهار کرد: اگر حوادث تاریخی را به دقت ریشه‎یابی کنیم دست پلید انگلیس در آنها مشاهده می‎شود که همواره دنبال اختلاف‎افکنی بوده‎اند. الان هم بلافاصله بعد از سفر ترامپ به این کشور می‎بینیم که این درگیری‎ها شکل گرفته است.
رئیسی خاطرنشان کرد: دولتمردان هند باید به تحلیل‎های امروز آمریکایی‎ها برای ایجاد اختلاف و درگیری بین مردم این کشور دقت کنند و مراقب باشند جریانات افراطی در هند میدان پیدا نکنند و از دستگاه قضایی هند هم می‎خواهیم که مسببان و عاملان این جنایات‎ را مجازات کنند و اجازه ندهند نسبت به جان و مال مظلومان تعرض شود.
رئیسی با انتقاد از سکوت مجامع مدعی حقوق بشر در برابر جنایاتی که در هند در جریان است، تصریح کرد: سکوت مدعیان حقوق انسان در برابر حوادث تلخ هند، اثبات می‎کند آنها بیش از آنکه دنبال احقاق حقوق انسان‎ها باشند، دنبال فضای سیاسی و عامل دست مستکبرین هستند.
سایر اخبار این روزنامه
در روزهای گذشته آمار مربوط به مسمومیت با الکل رو به افزایش بوده است بحران الکلی در ایران جلال خوش‌چهره حکایت دو پادشاه در یک اقلیم بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشورهای گوناگون تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند تهدید یک اپیدمی برای هنر جهانی مصوبات جدید شورای عالی امنیت ملی برای مقابله با کرونا چه بود؟ اتومبیل‌های وارداتی شاخصی برای قیمت‌گذاری در بازار داخلی خواهد بود گرانی نتیجه آزاد شدن واردات خودرو؟ «ابتکار» میزان تاثیر کاهش قیمت جهانی نفت بر بازارهای داخلی را بررسی کرد آتش‌بازی نفت در بازار اشرف غنی و عبدالله عبدالله روز گذشته هرکدام برای خود مراسم تحلیف جداگانه برگزار کردند رئیس قوه قضائیه: مسببین و عاملین جنایات‎ اخیر در هند مجازات شوند علی صوفی: اصولگرایان نیازی به جلب اعتماد مردم نمی‌بینند رئیس مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون بهداشت: شورای پشتیبانی از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل شود با وجود تصویب در مجلس شورای اسلامی یارانه ۷۲ هزار تومانی را فراموش کنید! محمدرضا راه‌چمنی درگذشت