سی ان ان: آمار مصدومان مغزی عین الاسد به 64 نفر رسید

درحالی که بیش از سه هفته از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد می گذرد، روند اعلام تعداد مصدومان این سیلی موشکی سپاه به آمریکایی ها سرعت گرفته و پنتاگون در تازه ترین اظهارنظر، آمار سربازان آمریکایی را که دچار «ضربه مغزی» شده اند 64 نفر اعلام کرد. سه روز پیش این آمار از 34 نفر به 50 نفر افزایش یافته بود! به نظر می رسد مسئولان آمریکایی با اعلام تدریجی افزایش تلفات انتقام موشکی ایران سعی در تقلیل اهمیت حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد دارند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز حمله ایران به سربازانش گفته بود که کسی مصدوم و کشته نشده است! ترامپ حتی هفته گذشته این جراحات را «کم اهمیت» توصیف کرده و گفته بود: «شنیده ام آن‌ها سردرد و چیز‌های دیگری دارند». این اظهارات موجب انتقاد یک گروه از کهنه سربازان جنگی در آمریکا شد. ویلیام اشمیتز از گروه موسوم به «کهنه سربازان جنگ‌های خارجی» روز جمعه گفت: این گروه «منتظر عذرخواهی رئیس جمهور از نظامیان وظیفه ما به خاطر اظهارات گمراه کننده اش است.»  این گروه از کهنه سربازان ارتش آمریکا تاکید کرده‌اند که آسیب مغزی نظامیان این کشور «جدی» محسوب
می شود و نباید کم اهمیت جلوه داده شود.  خبر افزایش مصدومان این حمله را دو مقام آمریکایی بامداد جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرده اند. به گزارش تسنیم از سوی دیگر، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه هفته گذشته در یک نشست خبری گفته بود: تاکنون 34 نفر از نظامیان آمریکایی که طی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی شده‌اند، تحت درمان قرار گرفته و بعضاً به خارج از عراق منتقل شده‌اند.
جای شگفتی نیست!
همچنین به گزارش فارس، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج شنبه گفت که جراحت‌های نظامیان آمریکا به دلیل حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق رو به افزایش است. وی با اشاره به آمارهای پیشتر اعلام‌شده درباره تلفات نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران گفت: جای شگفتی نیست که دست‌کم ۵۰ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران ضربه مغزی شده‌اند. چرا که «مهمات ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ پوندی به سمت آن ها روانه می‌شد.»


تصویب 2 طرح برای کاهش اختیارات  ترامپ علیه ایران
درهمین حال در ادامه عقب نشینی های آمریکا در مقابله با ایران، به گزارش تابناک، مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنج شنبه دو طرح را که خواستار کاهش اختیارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای انجام اقدامات نظامی ضد ایران است، به تصویب رساند.  طرح نخست که خواستار جلوگیری از تأمین منابع مالی لازم برای اقدام نظامی علیه ایران است، با ۲۲۸ رأی موافق و ۱۷۵ رأی مخالف تصویب شد. «رو کانا»، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا این طرح موسوم به «قانون عدم جنگ با ایران» را ارائه کرده بود. طرح کانا خواستار محروم کردن پنتاگون از منابع مالی لازم برای اقدام نظامی علیه ایران بدون گرفتن مجوز قبلی از کنگره است. طرح موازی این طرح در مجلس سنا را «برنی سندرز» در مجلس سنا ارائه کرده است. علاوه بر طرح کانا، یک نماینده دموکرات دیگر هم طرحی ارائه کرده که از طریقی دیگر خواستار کاستن از اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران است؛ طرحی که «باربارا لی»، نماینده دموکرات کالیفرنیا ارائه داده به دنبال لغو مصوبه ای در سال ۲۰۰۲ است که ترامپ از آن برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، استفاده کرده بود. این طرح با ۲۳۶ رأی موافق در برابر ۱۶۶ رأی مخالف به تصویب رسید و خواستار لغو «قانون مجوز استفاده از زور نظامی» است. البته براساس فرایند
قانون گذاری در آمریکا هیچ‌ یک از این دو طرح هنوز به قانون تبدیل نشده است. تبدیل شدن این طرح‌ها منوط به این است که مجلس سنای آمریکا هم نسخه‌های موازی این طرح‌ها را به تصویب برساند. پس از تأیید این طرح‌ها در سنا، آن ها باید به امضای دونالد ترامپ برسند. کاخ سفید پیش از این، هر دو طرح را به وتو تهدید کرده است. نمایندگان کنگره برای عبور از وتوی ترامپ به حمایت دست‌کم دو سوم اعضای کنگره (سنا و مجلس نمایندگان) نیاز دارند.