عضو جامعه روحانیت مبارز: مطلعین و آگاهان با شورای نگهبان صحبت کنند

عضو جامعه روحانیت مبارز کشور ملاک احراز صلاحیت را «حال» افراد دانست و با بیان اینکه کسانی که محکومیت قضایی ندارند و انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند، صلاحیت‌شان باید احراز شود، تاکید کرد: معتقدم مطلعین و آگاهان بنشینند با خود شورای نگهبان صحبت کنند.
به گزارش ایرنا، سیدرضا اکرمی با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر‌ تاکید کرد: در چهل سال گذشته و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود کارشکنی قدرت‌های جهانی، ایران در بسیاری از علوم در منطقه و جهان سرآمد شده است.
وی افزود: همه دستاوردهای کشور در حوزه بهداشت، صنعت، ارتباطات، تحصیلات، اقتصاد، علم و رفاه با حفظ اقتدار و استقلال ملی به دست آمده است. رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به حضور و فعالیت خود پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: به عنوان کسی که قبل و بعد از انقلاب را تجربه کرده‌ام باید اعلام کنم کسی نمی‌تواند ایران ۹۸ را با ایران ۵۸ از لحاظ توسعه و استقلال مقایسه کند.
آرمانی بیندیشیم، واقعی عمل کنیم


اکرمی افزود: نباید دنبال نمره ۲۰ باشیم ولی دنبال نمره ۸ و ۹ و تک رقمی هم نباشیم بلکه باید آرمانی بیندیشیم و واقعی عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از لحاظ رسیدگی به وضعیت داخلی، تا جایی که می‌توانیم باید به وضعیت محرومان و مستضعفان رسیدگی و برای رشد و تعالی جامعه تلاش کنیم.
عضو جامعه روحانیت، وجود اختلاف میان جریان‌های سیاسی در کشورها را طبیعی دانست و گفت: با همه مشکلات و اختلاف سلیقه جریان‌های سیاسی، نباید دستاوردهای جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته را فراموش کنیم.
اکرمی خواستار اتحاد جریان‌های سیاسی شد و افزود: باید با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و انتخابات دوم اسفندماه به خارجی‌ها نشان دهیم که متحد، منسجم و مستقل هستیم. وی با بیان اینکه برای هر چیزی تلاش کنیم قطعا به آن خواهیم رسید، تاکید کرد: مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و افراد صالحی را انتخاب کنند که برای مردم کار کنند و دنبال دعواهای سیاسی نباشند.
این فعال سیاسی به برگزاری بیش از ۳۰ انتخابات در کشور و نظارت شورای نگهبان بر این انتخابات اشاره کرد و درباره احراز صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس گفت: هر فرد علاقه‌مندی که واجد شرایط بود، در مرحله اول برای انتخابات مجلس این دوره ثبت نام کرد که هزار نفر را هیئت‌های اجرایی و ۱۰ هزار نفر را هم شورای نظارت رد کرد و این اقدام در چارچوب وظایف قانونی نظارتی آنها انجام شد. اکرمی تصریح کرد: چند دوره نماینده مجلس بودم، یک بار هم سین جیم نشدم ولی آیا خوب است که بعد از ۲۰ سال در‌مورد اقدامات آن دوران مورد سوال و جواب قرار گیرم؟
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملاک حال افراد است و معتقدم شورای نگهبان لازم است افرادی را که انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه قبول دارند تایید کند مگر اینکه اشکال آشکاری داشته باشند که در قوه قضائیه به آن رسیدگی شده باشد.
مطلعین با شورای نگهبان صحبت کنند
اکرمی ضمن قدردانی از شورای نگهبان به خاطر حفظ آبروی نامزدهای انتخاباتی گفت: معتقدم مطلعین و آگاهان بنشینند با خود شورای نگهبان صحبت کنند.
دبیر سابق جامعه وعاظ تهران، داشتن احزاب قوی و نیرومند را برای برگزاری انتخابات پرشور ضروری دانست و تاکید کرد: احزاب قوی و نیرومند نیاز داریم که در طول سال فعال باشند و فقط فعالیت‌شان به ایام انتخابات محدود نشود.
گفتنی است سیدرضا اکرمی در زمره چهره‌های محافظه‌کار و راست‌های سنتی در سیمای سیاست کشور محسوب می‌شود. البته این چهره همواره سعی کرده است در مناسبات سیاسی وضعیتی بینابینی را انتخاب کرده و همیشه در برابر تندروی‌های جناح راست و به ویژه نواصولگرایان موضع منتقدانه داشته است.
به نظر می‌رسد چهره‌هایی نظیر سیدرضا اکرمی اگر توفیق و اقبال لازم در درون جریان راست را پیدا کنند، می‌توانند زمینه را برای ایجاد تعادل در سطوح تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی این جریان مهیا کرده و فراهم آورند. هر‌چند این روزها و درست زمانی که نواصولگرایان از پیروزی در انتخابات مطمئن هستند، بعید است به توصیه‌های مشفقانه شخصیت‌هایی مانند سیدرضا اکرمی توجه کنند.
سایر اخبار این روزنامه
شب منتقدان و نشست خبری سی‌وهشتمین جشنواره سینمایی فجر برگزار شد روز شلوغ سینمایی‌ها محمدعلی وکیلی انتخابات و کلان راهبردهای حاکم ضرورت تلاش همه دستگاه‏ها در جلوگیری از ورود و گسترش ویروس کرونا آخرین تحرکات انتخاباتی جریان‌های سیاسی بررسی شد آرایش تازه رقبای انتخاباتی طرح ادغام یارانه نقدی و معیشتی به نفع دهک‌های ثروتمند خواهد بود؟ یارانه 72 هزار تومانی گریبان دولت را می‌گیرد! تامین‏شدن نیاز بازار تا مهر ۹۹ شکر گران نمی‌شود «‌ابتکار» طرح دونالد ترامپ برای سرزمین‌های اشغالی را بررسی می‌کند توطئه قرن «ابتکار» از شایعات مجازی تا تایید قرنطینه دو نفر چینی در تبریز گزارش می‌دهد کابوس «کرونا» در ایران ! سید‏حسن خمینی: «معامله قرن» جنایت غیرقابل توجیه قرن است عضو جامعه روحانیت مبارز: مطلعین و آگاهان با شورای نگهبان صحبت کنند میرسلیم: خدا را شکر، شورای نگهبان ۹۰ نماینده مجلس را رد صلاحیت کرد ضرورت تلاش همه دستگاه‏ها در جلوگیری از ورود و گسترش ویروس کرونا مصادیق تخلفات انتخاباتی