ضرورت تلاش همه دستگاه‏ها در جلوگیری از ورود و گسترش ویروس کرونا

اگرچه مرکز بیماری کرونا کشور چین گزارش شده است و برخی کشورهای دیگر نیز درگیر این بیماری شده‏اند، این احتمال نیز وجود دارد که ویروس کرونا به ایران وارد شود.
ممکن است، انتشار متداول بیماری‌های ناشناخته در کشورها مخصوصاً چین ناشی از نوعی رفتار تروریستی آمریکا در قالب فعالیت‌های بیوتروریسم این کشور باشد؛ چرا که هرگاه آمریکا در حوزه اقتصادی خاصه در بخش فناوری‌های پیشرفته از رقیب آسیایی خود عقب می‌ماند با استفاده از ابزارهای در اختیار در حوزه بیوتروریسم اقدامات خصمانه خود را پی می‌گیرد.
علت این بیماری هر چه باشد همه دستگاه‏‏‏ها به‏ویژه وزارت بهداشت و درمان‏، وزارت خارجه و وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‏های ذی‏ربط مکلفند تمام تلاش خود را در خصوص جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور انجام دهند.
سفارت ایران در چین باید پیگیر وضعیت ایرانیان ساکن مناطق آلوده در چین باشد. اولویت، خارج کردن ایرانیان از چین است. دانشجویان، تجار، کارمندان سفارت و کنسولگری‏ها و یا گردشگران ایرانی که در چین و کشورهای اطراف آن هستند می‏بایست با همکاری دستگاه‏های فوق به کشور بازگردند یا حداقل تمهیداتی اندیشیده شود تا از ابتلای ایشان و سرایت بیماری احتمالی ایشان جلوگیری شود.
با توجه به احتمال انتشار مواردی از بیماری کرونا در کشورهای همسایه، کلیه مرزهای ایران می‏بایست برای مقابله با این ویروس به حالت آماده‌باش درآمده‌ و مسافران معاینه ‌شوند. گروه قرنطینه پزشکی با تجهیزات کامل باید برای تایید اشخاص در بنادر و فرودگاه‏ها و پایانه‏های مسافری، به صورت شبانه‏روزی حضور داشته باشند.
سایر اخبار این روزنامه
شب منتقدان و نشست خبری سی‌وهشتمین جشنواره سینمایی فجر برگزار شد روز شلوغ سینمایی‌ها محمدعلی وکیلی انتخابات و کلان راهبردهای حاکم ضرورت تلاش همه دستگاه‏ها در جلوگیری از ورود و گسترش ویروس کرونا آخرین تحرکات انتخاباتی جریان‌های سیاسی بررسی شد آرایش تازه رقبای انتخاباتی طرح ادغام یارانه نقدی و معیشتی به نفع دهک‌های ثروتمند خواهد بود؟ یارانه 72 هزار تومانی گریبان دولت را می‌گیرد! تامین‏شدن نیاز بازار تا مهر ۹۹ شکر گران نمی‌شود «‌ابتکار» طرح دونالد ترامپ برای سرزمین‌های اشغالی را بررسی می‌کند توطئه قرن «ابتکار» از شایعات مجازی تا تایید قرنطینه دو نفر چینی در تبریز گزارش می‌دهد کابوس «کرونا» در ایران ! سید‏حسن خمینی: «معامله قرن» جنایت غیرقابل توجیه قرن است عضو جامعه روحانیت مبارز: مطلعین و آگاهان با شورای نگهبان صحبت کنند میرسلیم: خدا را شکر، شورای نگهبان ۹۰ نماینده مجلس را رد صلاحیت کرد ضرورت تلاش همه دستگاه‏ها در جلوگیری از ورود و گسترش ویروس کرونا مصادیق تخلفات انتخاباتی